Методичне забезпечення формування художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики

Чжан Бо

Анотація


У статті розглянуто основні методи, які забезпечують формування художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики. Встановлено, що художньо-оцінювальні акти у вокально-хоровій діяльності ознаменовані мистецьким відображенням загальнонаукового розуміння категорії оцінювання як діяльнісного комплексу особистості майбутнього вчителя музики. Представлено власний погляд автора на досліджувану проблему в цілісному баченні перспектив підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів, оптимізованої прийомами продуктивної художньо-оцінювальної дії. Визначено сутність поняття «художнє оцінювання», яке інтерпретується автором статті як процес інтелектуального сканування перебігу вокально-хорового процесу. Розглянуто особливості змісту вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музики через призму фронтального оцінювання вокально-хорових явищ. Проаналізовано останні дослідження та публікації з наукової проблеми, наведено обґрунтовані висновки. З’ясовано, що сформовані художньо-оцінювальні вміння є показником якості високого рівня готовності студентів до вокально-хорової роботи зі старшокласниками. Доведено, що методичне забезпечення освітнього процесу, комплексно наповнене послідовними логічно вивіреними методами, визначає стратегію реалізації педагогічних цілей. Представлено методичне забезпечення формування художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики впродовж етапів експериментального дослідження, наведено комплекс апробованих методів педагогічної роботи. Охарактеризовано способи впровадження педагогічних методів у хід експериментального дослідження. Запропоновано подальші напрямки дослідження наукової проблеми.

Ключові слова


методи; методика формування; художньо-оцінювальні вміння; майбутні вчителі музики; етапи формування художньо-оцінювальних умінь.

Повний текст:

PDF

Посилання


С. У. Гончаренко, Український педагогічний енциклопедичний словник. Рівне, Україна: Волинські обереги, 2011, 552 с.

Ю. А. Гусев, Познание и творчество: Логико-гносеол. пробл. худож. творчества. Минск, Беларусь: Университетское, 1987, 253 с.

О. А. Комаровська, «Мистецькі досягнення учнів: що і як оцінюємо?», Мистецтво та освіта, № 4, с. 2–7, 2018.

Г. М. Падалка, Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ, Україна: Освіта Україна, 2008, 274 с.

О. В. Стрілець-Бабенко, Педагогіка: система навчально-педагогічних ситуацій для підготовки до оцінювальної діяльності. Дніпро, Україна: Видавець ПП Середняк Т. К., 2020, 156 с.

Ð’. Ð’. Сутужко, Феномен оценки: филоÑофÑкое оÑмыÑление: монографіÑ. Саратов, РоÑÑиÑ: Ð?Д «МарК», 2012, 400 Ñ.

У Сінмей, «Аксіологічний підхід у процесі підготовки магістрантів музичного мистецтва», Наукові записки Кіровоградського держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки, Вип. 155, с. 221–225, 2017.

В. В. Фомін, Н. Літвінцева, «Формування готовності майбутніх вчителів музичного мистецтва до методичної роботи в закладах середньої освіти», Час мистецької освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Ч. 1, с. 145–150, 2019.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.