Розвиток сфери освітніх послуг в Україні
Анотація
У статті представлено результати дослідження, яке виконується відповідно до тематичного плану досліджень кафедри професійної і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН україни з теми: «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (державний реєстраційний номер № РК 0120U104637). авторська позиція полягає у необхідності упровадження ринкових відносин у систему професійної освіти і навчання, що закладає передумови для розвитку маркетингової діяльності в цій сфері, потребує внесення до наукового аналізу ринку освіти поняття соціальної послуги у сфері освіти або освітньої послуги. Створення цивілізованого ринку освітніх послуг в Україні та забезпечення конкурентоспроможності закладу освіти потребує урахування впливу таких чинників: глобалізації; технологій; конкуренції. Встановлено, що неминучість трансформації освітніх процесів формує групу викликів, що пов’язані з наслідками пандемії COVID-19, зокрема із спровокованим нею тотальним світовим карантином і глобальною соціально-економічною кризою. Розвиток сфери освітніх послуг в Україні розглянуто через призму змін, викликаних четвертою промисловою революцією, активного впровадження електронних освітніх ресурсів та цифрових технологій. Одним із важливих ресурсів забезпечення конкурентоспроможності освітніх послуг є підготовка і підвищення кваліфікації викладацького складу, представники якого є також своєрідними маркетологами, оскільки сприяють збагаченню взаємин із покупцями освітніх послуг. Встановлено особливості технології надання освітніх послуг, представлено складники якісної професійної освіти та показники конкурентоспроможності освітніх послуг.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
В. Александров, «Освітня послуга», Економіка України, № 3, с. 5360, 2007.
І. В. Амеліна, Т. Л. Попова, С. В. Владимиров, Міжнародні економічні відносини. Київ, Україна, 2013, 256 с.
А. Голик, «Система внешних факторов конкурентоспособности университета», Высшее образование в России, № 7, с. 131–135, 2007.
Концептуальні засади реформування професійної освіти України «Сучасна професійна освіта». [Електронний рексурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/news/suchasna-profesijna-osvita-yaka-stane-investiciyeyu-v-osobistist-u-mon-predstavili-viziyu-reformi-pto
С. А. Мохначев, «Современные тенденции института управления развитием конкурентоспособности», Маркетинг в России и за рубежом, № 1(63), с. 67–71, 2008.
Л. М. Сергеєва, Т. О. Лукіна, Ю. С. Красильник [та ін.] Управління розвитком професійного навчального закладу: праксеологічні засади: навч. посіб. Київ, Україна: Ліра-К, 2017, 124 с.
Л. М. Сергеєва, Т. І. Стойчик, Конкурентоздатність як умова професійного становлення фахівців: монографія. Дніпро, Україна: Журфонд, 2020, 182 с.
Opening up education: еhe сollective advancement of edukation through open technology, open Content, and open knowledge; Tori Liyoshi and M. S. Vijay Kumar, Еdit. MIT Press, 2008, р. 256.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.