Особливості управління інноваційною діяльністю закладу професійної (професійно-технічної) освіти

Валерія Докторович

Анотація


У статті обґрунтовано необхідність переходу закладу професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О) у режим інноваційного розвитку, що пояснюється об’єктивними соціально-економічними умовами, які склалися в Україні на сьогодні. Виділено основні фактори, що впливають на активність включення персоналу до інноваційних процесів, розглянуто мотиваційні аспекти цієї проблеми, які сприяють розвитку професійної (професійно-технічної) освіти (П(ПТ)О) через кардинальні нововведення в діяльності ЗП(ПТ)О, та визначено організаційно-педагогічні умови активізації інноваційної діяльності викладачів у ЗП(ПТ)О як один з найважливіших напрямків на шляху розвитку системи П(ПТ)О. Автор вибір інноваційних проєктів розвитку ЗП(ПТ)О визначає на основі середньострокових і довгострокових прогнозів, обґрунтовує, що інноваційний розвиток освіти можливий тільки при високому ступені інтеграції з наукою і виробництвом, залученні учнів до наукових досліджень, їх участі у вирішенні прикладних задач, широкому впровадженні накопичених знань в освітній процес, використанні нових інформаційних і педагогічних технологій, комп’ютерних засобів. Інноваційна освітня діяльність в широкому сенсі забезпечує вдосконалення та поглиблення інтеграції освітнього процесу з фундаментальними, прикладними науковими дослідженнями і практичними завданнями. Розроблено методику оцінювання педагогічної ефективності інновацій у П(ПТ)О дозволяє оцінити якість управління ЗП(ПТ)О, виявити потребу в інноваціях, виявити проблемні області діяльності ЗП(ПТ)О, а також сприяє оперативному прийняттю управлінських рішень. Проведені у ході дослідження експерименти доводять можливість реалізації розроблених цілей і педагогічну ефективність пропонованої педагогічної моделі управління інноваційною діяльністю ЗП(ПТ)О.

Ключові слова


організаційно-педагогічні умови; інноваційний підхід; модель управління ЗП(ПТ)О; управління мотивацією персоналу; інноваційний потенціал; науково-експериментальна діяльність; інноваційні проєкти; системоутворювальні фактори

Повний текст:

PDF

Посилання


С. Р. ЯголковÑкий, ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¸Ð½Ð½Ð¾Ð²Ð°Ñ†Ð¸Ð¹: подходы, модели, процеÑÑÑ‹. МоÑква, РоÑÑиÑ: ÐÐ?У ВШЭ, 2011, 272 Ñ.

Л. І. Даниленко, Інноваційний освітній менеджмент: навч. посіб. Київ, Україна: Главник, 2006, 144 с.

О. І. Щербак, «Інновації у професійній освіті – методологічні аспект впровадження», Професійно-технічна освіта, № 4, с. 3–8, 2012.

С. Д. Поляков, В поисках педагогической инноватики. Москва, Россия: Новая шк., 1993, 64 с.

Ю. І. Завалевський, Конкурентоспроможний вчитель: теорія і практика: навч. посіб. Чернівці, Україна: Букрек, 2010, 216 с.

Т. М. Демиденко, «Підготовка майбутнього вчителя трудового навчання до інноваційної діяльності», автореф. дис. канд. наук: 13.00.04; Черкаський нац. ун-т. Черкаси, 2004, с. 17.

Л. М. Сергеєва, Управління розвитком професійно-технічного навчального закладу: теорія і методика: монографія; В. В. Олійник, Ред. Київ-Херсон, Україна: Айлант, 2013, 452 с.

В. В. Олійник, Л. М. Сергеєва, Управління розвитком професійно-технічного навчального закладу: навч.-метод. посіб. Київ, Україна: АртЕк, 2010, 176 с.

Л. М. Сергеєва, «Праксіологічні засади управління розвитком професійно-технічного навчального закладу», Освітній менеджмент: проблеми теорії та практики: монографія; Т. О. Дороніної, Ред. Кривий Ріг, Україна: ТОВ ВНП «Інтерсервіс», 2014, с. 15–32.

Л. М. Сергеєва, Теорія управління розвитком ПТНЗ на основі потреб регіонального ринку праці: монографія; В. В. Олійник, Ред. Херсон, Україна: Айлант, 2012, 244 с.

В. В. Олійник, О. Л. Ануфрієва, Т. І. Бурлаєнко, Г. А. Дмитренко [та ін.], Культура цільового управління в національній системі освіти: гуманістичний контекст: кол. монографія; Г. А. Дмитренка, В. В. Олійника, Ред. Луцьк, Україна: Вежа-Друк, 2017, 412 с.

В. І. Ковальчук, Інноваційні підходи до організації навчального процесу. 2-е вид. доп. і перероб. Київ, Україна: Шкільний світ, 2011, 128 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.