Концептуальні підходи щодо розвитку університету менеджменту освіти в умовах освітніх змін

Віктор Олійник

Анотація


Зазначено, що в системі неперервної освіти важливе місце посідає Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, що здійснює освітні послуги фахівців сфери освіти усіх рівнів. Підкреслено особливість функціонування закладу, що полягає у спрямованості діяльності на підвищення професійно-кваліфікаційного рівня фахівців, які вже відбулися як професіонали своєї справи. Встановлено, що місією Університету менеджменту освіти в сучасних умовах, на основі збереження традицій і цінностей, є формування відкритої освіти через найвищу якість досліджень і навчання на принципах гуманістичної вразливості, толерантності та відповідальності. Описано організацію процесу отримання вищої або післядипломної освіти в Університеті менеджменту освіти, виходячи з ідеї неперервності освіти, на трьох рівнях: І рівень – це навчання за профілем; ІІ рівень – здійснення академічної педагогічної науки; III рівень – реалізація ідеї «освіта через усе життя». Вказано роль науково-навчальних центрів, що виконують роль структуроутворюючих елементів загальнодержавних інноваційних систем розвитку освіти й науки. На основі здійсненого Swot-аналізу концепту функціонування та розвитку Університету менеджменту освіти, зазначено сильні та слабкі сторони його діяльності, визначено загрози та можливості. Запропоновано розгляд доцільної організаційної структури Університету менеджменту освіти в такому складі: інститути (факультети); кафедри (зокрема і загальноуніверситетські); наукові лабораторії, навчально-методичні центри (центри у сфері освіти, інформаційних технологій і таке інше).


Ключові слова


заклади вищої освіти; концепція дослідницького університету; науково-дослідницька діяльність; науково-навчальні центри; освітньо-наукова діяльність; сегмент ринку; стратегія розвитку; Університет менеджменту освіти; SWOT-аналіз

Повний текст:

PDF

Посилання


1 Верховна Рада України (2017, Верес. 05). Закон № 2145-VIII «Про освіту». [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

2 Верховна Рада України (2014, Лип. 01). Закон № 1556-VII «Про вищу освіту». [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18#Text

3 Верховна Рада України (2015, Листоп. 26). Закон № 848-VIIІ «Про наукову і науково-технічну діяльність». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text

4 Президент України (2019, Верес. 30). Указ № 722/2019 «Про цілі сталого розвитку України на період до 2030 року». [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.president.gov.ua/documents/7222019-29825

5 Національна академія педагогічних наук України (2016, Берез. 25). «Стратегія розвитку Національної академії педагогічних наук України на 2016–2022 роки». [Електронний ресурс].

Доступно: http://naps.gov.ua/ua/press/announcements/942/

6 В. В. Олійник, «Підготовка управлінської еліти в умовах формування нової демократичної моделі управління», ScienceRise. Педагогічна освіта, № 9 (5), с. 4–12, 2015. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_9%285%29__2

7 В. В. Олійник, «Відкрита післядипломна педагогічна освіта: нові моделі та форми професійного розвитку», Освіта дорослих у перспективі змін: інновації, технології, прогнози: кол. монографія; А. Василюк, А. Стоговського; Ред. Ніжин, Україна: Вид. ПП Лисенко М. М., 2017, 248 с., С. 93–108.

8 Верховна Рада України (2016, Груд. 14). Розпорядження КМ України № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text

9 В. В. Прошкін, «Інтеграція науково-дослідної і навчальної роботи в університетській підготовці майбутніх учителів як сучасна педагогічна проблема», Педагогіка вищої та середньої школи, Вип. 37, с. 374–379, 2013. [Електронний ресурс].

Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2013_37_83

10 Верховна Рада України (2018, Січ. 17). Розпорядження КМ України № 67-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації». [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80#Text

11 Верховна Рада України (2019, Серп. 21). Постанова КМ України № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text

12 Міністерство освіти і науки України (2020, Верес. 07). Проєкт закону України «Про освіту дорослих». [Електронний ресурс].

Доступно: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-zakonu-ukrayini-pro-osvitu-doroslih

13 Міністерство освіти і науки України. Стандарти вищої освіти. [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.