Проектування вдосконалення змісту формування компетентності фармакоекономічного обґрунтування раціональної фармакотерапії у процесі професійної підготовки магістрів фармації
Анотація
У статті здійснено аналіз аспектів проектування вдосконалення змісту формування компетентності фармакоекономічного обґрунтування раціональної фармакотерапії у процесі професійної підготовки магістрів фармації, узагальнено передові тенденції модернізації фармацевтичної галузі та освітньої практики викладання економічних дисциплін та фармакоекономіки зокрема, в закладах вищої освіти, що здійснюють підготовку майбутніх магістрів фармації. Обґрунтовано, що однією із передових тенденції модернізації фармацевтичної галузі є широке використання фармакоекономічних методів для встановлення обсягів закупівель конкретних лікарських засобів; розробки переліку основних лікарських засобів; складання протоколів лікування і діагностики пацієнтів; розробки формулярів лікарських засобів для вдосконалення системи лікарського забезпечення населення. Встановлено, що для ефективного впровадження інноваційних змін в освітній процес доцільно доповнити змістові модулі модернізованим змістом, що включає передовий досвід фахової підготовки магістрів фармації в університетах країн Євросоюзу, обґрунтоване застосування у викладанні фахових дисциплін фармацевтичних галузевих інновацій. Реалізація сучасної концепції економічної освіти пов'язана з вибором засобів і способів навчання, які є підґрунтям методики викладання. В умовах університетської автономії викладач повинен бути відносно вільним у виборі способів розподілу навчального матеріалу і способів викладання, тобто методичних проблем і засобів навчання (ситуації, завдання, професійні ситуативні ігри, кейси професійних завдань), оскільки ефективність педагогічної дії залежить саме від їх раціонального поєднання. За результатами здійсненого системного аналізу окреслено перспективи вдосконалення освітнього процесу на основі впровадження передового досвіду застосування медичних технологій у світовій медичній практиці, що забезпечують терапевтичну ефективність, є фармакоекономічно обґрунтованими, вирішення проблемних ситуацій відбору медичних технологій з використанням комплексного і системного фармакоекономічного підходу для вдосконалення змісту професійної підготовки майбутніх магістрів фармації у закладах вищої освіти.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1 Г. Л. Воскобойнікова, Концептуальні основи фармацевтичної інноватики у промисловій практиці. Майстерні магістеріуму. Київ, Україна, 2016, 215 c.
2 Клинико-экономический анализ (оценка, выбор медицинских технологий и управление качеством медицинской помощи) / П. А. Воробьев, М. В. Авксентьєва, А. С. Юрьев, М. В. Сура та ін.. Москва, Россия: Ньюдиамед, 2004, 403 с.
3 К. Л. Косяченко, «Методологія оцінки технологій в охороні здоров’я та фармації: актуальність впровадження в вітчизняну систему управління галуззю», Управління, економіка та забезпечення якості в фармації, № 5, с. 24–28, 2011.
4 А. С. Немченко, К. Л. Косяченко, Г. Л. Панфілова, Методика проведення клініко-економічного аналізу тендерних закупівель ЛЗ за державними цільовими програмами: метод. рек. Харків, Україна, 2010, 28 с.
5 «Оцінка технологій охорони здоров’я для раціонального використання ресурсів», Щотижневик Аптека, № 43(1164), 2018. [Електронний ресурс].
Доступно: https://www.apteka.ua/article/478166
6 І. О. Федяк, О. В. Максименко, «Підходи щодо розробки моделі функціонування агентств з оцінки медичних технологій в Україні», Фармацевтичний часопис, № 4, с. 65–72, 2016.
7 J. L. Bootman, R. J. Townsend, W. F. McGham, Principles of Pharmacoeconomics, Chapter 1, Introduction to Pharmacoeconomics. Last accessed on, 2012, Feb. 20.
8 «Pharmacoeconomic Education in US Colleges and Schools of Pharmacy» / An Update Millidhashni Reddy, Karen Rascati, Joy Wahawisan, and Michelle Rascati. American Journal of Pharmaceutical Education, № 72(3), р. 1–5, 2008.
9 «Pharmacoeconomics education in WHO Eastern Mediterranean region» / Qais Alefan, Shaymaa AlImam, Tareq Mukattash, Nizar Mhaidat, Ibrahim Alabbadi, Karen Rascati. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 7, 6, р. 819–825, 2015.
10 Pharmaco-Economic Education Needs Investigated by ISPOR Chapter. Example from Bulgaria / I. Nikolov, G. Petrova. Value in health, 16, а. 323, а. 636, а. 479, 2013.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.