Дизайн та аналіз результатів експерименту з впровадження методичної системи формування підприємницької культури
Анотація
У статті наведено дизайн та надано аналіз результатів педагогічного експерименту з упровадження авторської концепції щодо організації освітнього процесу, спрямованого на формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів фізичної культури і спорту. Актуальність дослідження обумовлена приділенням в нормативних документах, що регламентують освітній процес, недостатньої уваги формуванню підприємницької культури здобувачів вищої освіти як професійної якості. Дослідження проводилося на базі трьох закладів вищої освіти: Запорізького національного університету (експериментальний заклад), Класичного приватного університету (контрольний заклад) та Національного університету «Запорізька політехніка» (контрольний заклад). У експериментальному закладі дослідна робота включала повномасштабну реалізацію авторського концептуального задуму, у відповідності до якого було організовано освітній процес, спрямований на формування підприємницької культури (зокрема, введення до навчального плану декількох дисциплін і навчальних модулів). Серед результатів педагогічного експерименту зазначено: переважання кількості студентів з високим рівнем підприємницької культури у експериментальній виборці у порівнянні з контрольною за більшістю компонентів підприємницької культури (оцінка за авторським опитувальником), за результатами експертного оцінювання та за даними тестування (методика «Тест підприємницьких здібностей»); відповідність за більшістю компонентів статистично достовірної відмінності між даними експериментальної і контрольної вибірки прийнятому рівню значущості (р < 0,05); наявність достатньо вираженого кореляційного зв’язку між загальними шкалами методики експертного оцінювання, авторського опитувальника та загальною шкалою методики «Тест на загальні здібності до підприємництва», що є додатковим свідченням валідності авторського діагностичного інструментарію; підвищення ефективності організації освітнього процесу у контексті формування підприємницької культури завдяки впровадженню авторської концепції у експериментальному закладі вищої освіти, на відміну від контрольних закладів.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
С. О. Білоус-Сергєєва, «Формування підприємницької культури», Reporter of the Priazovskyi State Technical University. Section: Economic sciences, Vol. 1, іs. 32, р. 233–239, 2016.
І. Зінькова, «Формування підприємницької культури особистості – актуальне замовлення соціуму», Освітній простір України, Вип. 10, с. 7–16, 2017.
В. І. Майковська, «Концептуальні засади формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців в Україні», Проблеми інженерно-педагогічної освіти, № 54–55, с. 7–17, 2017.
Ю. С. Нанакина, «О формировании предпринимательской культуры студентов: теория и практика развития», Научное обозрение. Педагогические науки, № 6, с. 110–113, 2016. [Электронный ресурс]. Доступно: https://science-pedagogy.ru/ru/article/view?id=1580
В. І. Лукащук, «Особливості підприємницької діяльності у сфері спорту», Український соціум. Соціологія, № 3(42), с. 43–52, 2012.
А. Д. Молдаван, «Підприємницька компетентність у галузі фізичної культури і спорту: зміст та сутнісні характеристики», ScienceRise: Pedagogical Education, № 1(34), с. 36–40, 2020.
С. О. Сисоєва, та Т. Є. Кристопчук, Методологія науково-педагогічних досліджень: підручник. Рівне, Україна: Волинські обереги, 2013.
Т. Б. Волобуєва, «Методологічні основи педагогічного дослідження», Наукова скарбниця освіти Донеччини, № 3(16), с. 71–77, 2013.
І. П. Аносов, М. В. Елькін, М. М. Головкова, та А. А. Коробченко, Основи науково-педагогічних досліджень: навч. посіб. Мелітополь, Україна: ТОВ «Видав. буд. ММД», 2015.
С. Е. Важинський, та Т. І. Щербак, Методика та організація наукових досліджень: навч. посіб. Суми, Україна: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016.
В. Н. Дружинин, Экспериментальная психология: учеб. для вузов; 2-е изд., доп. Санкт-Петербург, Россия: Питер, 2003.
К. Д. Зароченцев, и Ð. Ð?. ХудÑков, ÐкÑÐ¿ÐµÑ€Ð¸Ð¼ÐµÐ½Ñ‚Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð°Ñ Ð¿ÑихологиÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ: ТК Велби: ПроÑпект, 2005.
П. Клайн, Справочное руководство по конструированию текстов: введение в психометрическое проектирование. Киев, Украина: Пан Лтд, 1994.
В. І. Ковальчук, «Теоретичні і методичні засади розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів у післядипломній освіті», дис. д-ра наук. Запоріжжя, 2014.
В. М. Руденко, та Н. М. Руденко, Математичні методи в психології: підручник. Київ, Україна: Академвидав, 2009.
Электронный учебник по статистике. Москва, Россия: StatSoft Inc., 2012. [Электронный ресурс].
Доступно: http://www.statsoft.ru/home/textbook/default.htm
R. Likert, S. Roslow, and G. Murphy, «A simple and reliable method of scoring the Thurstone attitude scales», The Journal of Social Psychology, Vol. 5, р. 228–238, 1934. doi:10.1080/00224545.1934.9919450
«Тест предпринимательских и менеджерских способностей-2», Azps@azps.ru. [Электронный ресурс]. Доступно: http://azps.ru/tests/stest/prigodnost2.html
Ю. А. Кузьменко, «Місце та роль підприємницької культури в структурі лідерської компетентності майбутніх управлінців», на ІV Міжнар. наук.-практ. конф. Наукова школа академіка І. А. Зязюна у працях його соратників та учнів. Харків, Україна, 2018, с. 38–41.
Т. В. Корнилова, Введение в психологический эксперимент. Москва,
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.