Особливості підготовки здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Християнська педагогіка»

Ірина Сіданіч

Анотація


Підготовка здобувачів вищої освіти, на сьогодні, є державним пріоритетом і вимагає якісного підходу до її організації, особливо в умовах розвитку інформаційних технологій. Аналіз проблеми формування духовних цінностей свідчить про те, що це є одним з пріоритетних напрямів освітньої системи ХХІ століття, вищі заклади світи за своїм статусом зобов’язані професійно готувати не тільки дипломованих фахівців, а й виховувати духовно розвинених громадян. Таке взаємовигідне поєднання можна вважати одним із найважливіших чинників оновлення духовних цінностей. У статті розглядається особливості підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти, розкривається зміст освітньо-професійної програми «Християнська педагогіка», наголошується на тому, що умови сьогодення сприяють переорієнтації освітнього процесу зі знаннєвої парадигми навчання на діяльнісну та компетентнісну. Обґрунтовується актуальність і необхідність використання дистанційної форми навчання, розкриваються особливості підготовки та описуються компетентності, якими будуть володіти майбутні викладачі з християнської педагогіки у вищій школі. Визначаються перспективні напрями підготовки шляхом активного використання сучасних комп'ютерних, мережних або мобільних технологій в освітньому процесі вищої школи. Проаналізовано окремі завдання для самостійної роботи здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня, які розроблені на компетентнісній основі з урахуванням міжпредметних зв’язків і передбачають виконання в дистанційному режимі. Розкривається сутність та наводяться приклади дистанційного навчання здобувачів вищої освіти. Зокрема, описується розроблена система інформаційного забезпечення дистанційного навчання та розміщення навчального матеріалу на платформі дистанційного навчання ДЗВО «Університет менеджменту освіти». Зазначається, що автоматизація основних функцій управління освітнім процесом здобувачів вищої освіти в дистанційному режимі сприяє забезпеченню якості надання освітніх послуг закладом вищої освіти.

Ключові слова


підготовка здобувачів вищої освіти; компетентнісна парадигма; дистанційне навчання; освітньо-професійна програма; духовні цінності

Повний текст:

PDF

Посилання


І. Д. Бех, Особистість на шляху до духовних цінностей. Київ – Чернівці, Україна: «Букрек», 2018, 320 с.

В. Биков, «Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ», Інформаційні технології в освіті, Вип. 2(10), с. 8–23, 2010. [Електронний ресурс]. Доступно: http://ite.kspu.edu/issue-10/p-8-23

Верховна Рада України. (2014, Лип. 01). Закон України № 1556-VII, «Про вищу освіту». [Електронний ресурс].

Доступно: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Л. Л. Ляхоцька, «Дистанційне навчання як інноваційна технологія в системі підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів»: на Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. Неперервна освіта в Україні: стан, проблеми, перспективи (Умань, 2015, 24 квіт.). Умань, Україна, 2015.

В. В. Олійник, В. О. Гравіт, та Л. Л. Ляхоцька, «Дистанційне навчання в післядипломній освіті», Сучасний стан і світові тенденції розвитку дистанційної освіти (Інформаційно-аналітичні матеріали), П. М. Таланчука, Ред. Київ, Україна: Ун-т «Україна», 2010, с. 76.

В. А. Рябов, «Використання відкритих платформ для проведення online семінарів, тренінгів у форматі вебінарів», Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць, Вип. 9(22), ч. 1, с. 205–213. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/visnik-pisljadiplomnoji-osviti---poperedni-vidannja-arkhiv

І. Л. Сіданіч, «Управління підготовкою майбутніх викладачів християнської педагогіки у вищій школі», Еlectronic journal «The theory and methods of educational management», Edit. 2(16), 2015. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/katalogh-vidanj/electronic-journal-the-theory-and-methods-of-educational-management-edition-2-16-2015

З. В. Рябова, І. І. Драч, Н. О. Приходькіна та ін., Теоретичні та методичні засади управління підготовкою фахівців з педагогіки вищої школи на основі компетентнісного підходу в межах європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу. Київ, Україна: Альфа-Реклама, 2014.

ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», Навчально-науковий ін-т менеджменту та психології: офіційна сторінка. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/institutes/imp

І. Сіданіч, та О. Кислашко, Християнська педагогіка. Київ, Україна: Духовна вісь, 2015.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.