Результати електронного навчального курсу «основи методології розробки електронних курсів у сфері медичної освіти»
Анотація
У статті обговорено необхідність проведення курсів підвищення кваліфікації викладачів закладів медичної освіти з використання новітніх інформаційно-освітніх технологій, зокрема платформи дистанційного навчання, базуючись на загальнодержавній стратегії розвитку медичної освіти та потреби у безперервному фаховому розвитку медичних працівників. Проаналізовано досвід вітчизняних закладів медичної освіти щодо проведення підготовки, перепідготовки медичних педагогів. Представлено структуру електронного навчального курсу «Основи методології розробки електронних курсів в сфері медичної освіти», що було розроблено для підвищення кваліфікації викладачів закладу вищої медичної освіти в умовах пандемії COVID-19 у світі. Практична значущість курсу полягала у створенні курсантами власноруч створених курсів з негайною імплементацією їх в освітній процес для його забезпечення під час впровадження дистанційного навчання. Детально охарактеризовано методи навчання, а також засоби контролю електронного навчального курсу. Приведено результати курсу з урахуванням анкетування викладачів. Базуючись на проведенні кількісного та якісного моніторингу на платформі дистанційного навчання приведено аналіз кількості електронних навчальних курсів, які було розпочато створювати кафедральними колективами, дані по впровадженню автоматизованого тестування в освітній процес. Відповідно до анкетування викладачів електронний навчальний курс отримав позитивне оцінювання, а його результати потенціювали запровадження новітніх технологій викладання, розвиток та впровадження дистанційного формату навчання на загально університетському рівні.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
М. О. Авраменко, О. О. Фурик, І. О. Юрченко, О. О. Філатова, «Кроки впровадження інноваційних технологій викладання в педіатрії», Актуальні питання діагностики та лікування алергічних і неалергічних захворювань респіраторної системи у дітей із сателітним симпозіумом, на наук.-практ. конф. Сучасні технології та інновації викладання педіатрії та пульмонології» (Чернівці, 25–26 жовт. 2016 р.). Чернівці, 2016, с. 3–5.
О. О. Фурик, О. В. Рябоконь, Т. Є. Оніщенко, Д. А. Задирака, «Перспективи впровадження інноваційних технологій в медичну освіту», Актуальні питання вищої медичної та фармацевтичної освіти: досвід, проблеми, інновації та сучасні технології, на навч.-метод. конф. (Чернівці, 20 квіт. 2016 р.). Чернівці, 2016, с. 477–478.
Л. В. Сапожниченко, Ю. В. Козлова, «Актуальні проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів-медиків при вивченні циклу "Внутрішня медицина" на 6 курсі», Медична освіта, № 3, с. 67–69, 2018.
О. П. Гульчій, І. М. Хоменко, Н. М. Захарова, О. О. Зеліковська, «Досвід використання SMART-технологій у модернізації післядипломної освіти лікарів профілактичної ланки», Інформаційні технології та засоби навчання, № 65(3), с. 236–248, 2018.
В. М. Мороз, Ю. Й. Гумінський, Т. Л. Полеся, Л. В. Фоміна, С. В. Заїка, «Реалізація Європейських стандартів вищої освіти у Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова», Медична освіта, № 2, с. 55–60, 2018.
Л. В. Журавльова, Н. А. Лопіна, «Сучасні інформаційно-освітні веб-технології в роботі клінічної кафедри», Формування сучасної концепції викладання природничих дисциплін у медичних освітніх закладах, на VIII наук.-практ. конф., присвяченої 210-й річниці ХНМУ та 60-й річниці кафедри медичної та біоорганічної хімії (Харків, 26–27 трав. 2015 р.). Харків: ХНМУ, 2015, с. 87–90.
Л. В. Журавльова, Н. А. Лопіна, «Використання сучасних інформаційно-освітніх ВЕБ-технологій в додипломній та післядипломній підготовці лікарів у контексті Закону "Про вищу освіту"», Реалізація Закону України «Про вищу освіту» у вищій медичній та фармацевтичній освіті України (з дистанційним під’єднанням ВМ(Ф)НЗ України за допомогою відеоконференцзв’язку), на Всеукр. навч.-наук. конф. з міжнар. участю, присвяченої пам'яті ректора чл.-кор. НАМН України, проф. Л. Я. Ковальчука (Тернопіль, 21−22 трав. 2015 р.). Тернопіль: ТДМУ, 2015, с. 531−533.
Л. В. Журавльова, Н. А. Лопіна, «Запровадження новітніх методів навчання на рівні післядипломної освіти», на XLVII навч.-метод. конф. Організація навчального процесу студентів з різними кваліфікаційними рівнями підготовки в ХНМУ. Харків, 2013, с. 225.
Л. В. Журавлева, Н. А. Лопина, «Внедрение элементов дистанционного обучения с применением инновационных веб-технологий в непрерывное медицинское образование», Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії, на ХІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Переяслав-Хмельницький, 30–31 берез. 2015 р.). Переяслав-Хмельницький, 2015, с. 225–227.
Л. Ð’. Журавлева, Ð. Ð. Лопина, Ð?нформационно-образовательное проÑтранÑтво в работе клиничеÑкой кафедры в контекÑте реализации непрерывного медицинÑкого образованиÑ. Харьков, Украина: Ð¥ÐМУ, 2015, 36 Ñ.
Н. А. Лопіна, Л. В. Журавльова, «Практико-орієнтований кейс-метод навчання в системі безперервної медичної освіти на основі інформаційних веб-технологій», Неперервна професійна освіта: теорія і практика, № 3/4, с. 67–73, 2018.
Н. А. Лопіна, Л. В. Журавльова, «Програма підвищення кваліфікації педагогів закладів вищої медичної освіти з використання інформаційно-освітніх веб-технологій в медичній освіті», Неперервна професійна освіта: теорія і практика, № 1(58), с. 60–67, 2019.
Н. А. Лопіна, Л. В. Журавльова, Організація інформаційно-освітнього веб-середовища клінічної кафедри вищого навчального закладу медичної освіти. Харків, Україна: ХНМУ, 2019, 84 с.
N. Lopina, «Internal medicine department of higher educational medical institution web-site organization and structure based on modern educational web-technologies», The Seventh International Conference on E-Learning and E-Technologies in Education (ICEEE, 2018). Lodz, 2018, pp. 10–19.
N. Lopina, L. Zhuravlyova, «The Organization of Information and Educational Web-space of the Clinical Department of the Medical Educational Institution», The Educational Review, USA, 2019, 3(5), pp. 43–49. http://dx.doi.org/10.26855/er.2019.05.001
О. О. Фурик, І. О. Юрченко, «Роль тьютора у проблемно-орієнтованому навчанні», на Всеукр. наук.-метод. відеоконф. Актуальні питання дистанційної освіти та телемедицини 2016, сателітний наук.-метод. семінар-нарада Актуальні проблеми методики викладання інформаційних технологій у фармації (Запоріжжя, 12–13 жовт. 2016 р). Запоріжжя, 2016, с. 166–167.
С. В. Напалков, «О технологическом обновлении подготовки современного педагога», на конф. Педагогические чтения в ННГУ. Нижний Новгород – Арзамас, 2015, с. 833–837.
М. М. Рожко, Г. М. Ерстенюк, В. В. Капечук, М. О. Іванців, С. М. Луцак, В. В. Дзвонковська, В. М. Сенчій, «Сучасні підходи до формування високопрофесійного викладача в Івано-Франківському національному медичному університеті», Медична освіта, № 2, с. 65–68, 2018.
Ю. В. Вороненко, О. П. Мінцер, В. В. Краснов, «Організація безперервного професійного розвитку викладачів у системі медичної освіти (аналітичний огляд та пропозиції)», Медична освіта, № 4, с. 6–17, 2012.
І. В. Соколова, «Професійний розвиток викладачів медичного університету: досвід використання навчальної платформи MoodleCloud», Неперервна професійна освіта: теорія і практика, № 3(60), с. 29–37, 2018.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.