Лінгвістична компетентність як чинник мотивації самовдосконалення майбутніх медиків

Валентина Кушнір

Анотація


У статті представлено дослідження особливостей залежності мотивації самовдосконалення від рівня лінгвістичної компетентності майбутніх медиків. Здійснюючи аналіз наукових джерел, визначено сутність та структуру мотивації самовдосконалення майбутніх медиків, що представлена як сукупність спонукань майбутніх фахівців медичної галузі, яка спрямована на підвищення рівня професійних знань, умінь, навичок, компетентностей, особистісних, професійних якостей для досягнення професійно значущих цілей. До складових мотивації самовдосконалення належать ціннісний, емоційний, цільовий, діяльнісний, когнітивний, вольовий модулі. Охарактеризовано сутність лінгвістичної компетентності майбутніх медиків як інтегративної якості особистості майбутніх фахівців медичної галузі, яка містить сукупність лінгвістичних знань, умінь, навичок, ціннісних орієнтацій, мотивів, емоційно-вольових процесів професійно-особистісної комунікації, спрямована на ефективне здійснення професійної діяльності. Представлено складові лінгвістичної компетентності майбутніх медиків: лінгвістична обізнаність, лінгвістична діяльність, лінгвістична цінність, емоційна усталеність, професійна конкурентоздатність. За допомогою розробленого комплексу діагностичних методик визначено рівень мотивації самовдосконалення: у більшій половині респондентів спостерігається середній рівень досліджуваного явища, третина досліджуваних має високий рівень, низький рівень притаманний десятій частині майбутніх медиків. Подібна тенденція простежується у рівні лінгвістичної компетентності здобувачів вищої освіти. Здійснюючи кореляційний, регресійний аналізи, було виявлено особливості впливу рівня лінгвістичної компетентності майбутніх медиків на рівень їх мотивації самовдосконалення. Встановлено, що високий рівень мотивації самовдосконалення мають ті здобувачі вищої освіти, які володіють високим рівнем лінгвістичної компетентності і навпаки. Між мотивацією самовдосконалення майбутніх медиків та їх лінгвістичною компетентністю існує пряма залежність: чим вище рівень лінгвістичної компетентності, тим вище рівень мотивації самовдосконалення майбутніх медиків. Доведено факт, що лінгвістична компетентність майбутніх медиків є чинником їх мотивації самовдосконалення, від рівня лінгвістичної компетентності залежить рівень мотивації самовдосконалення

Ключові слова


компетентність; мотивація самовдосконалення; лінгвістична компетентність майбутніх медиків; чинник; лінгвістична обізнаність; лінгвістична діяльність; лінгвістична цінність; емоційна усталеність; професійна конкурентоздатність

Повний текст:

PDF

Посилання


С. Sedikides, Е. Hepper, «Self-improvement», Social and Personality Psychology Compass, № 3, р. 899–917, 2009.

В. Чудакова, «Психологічний супровід інноваційних освітніх проектів: мотиваційний компонент», Відкритий урок: розробки, технології, досвід, № 19/20, с. 76–80, 2004.

J. Castillo, «Identifying Linguistic Competence What Linguistic Competence Consists in», Education and Linguistics Research, Vup. 2, № 1, р. 120–143, 2016.

О. М. Семеног, «Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету)», дис. д-ра наук. Київ, 2006.

І. А. Голованова, С. С. Касинець, Т. М. Жабо, та Т. В. Носенко, «Шляхи оптимізації професійної підготовки майбутніх лікарів у сучасних умовах на кафедрі соціальної медицини», на Міжнародній наук.-практ. конф. Удосконалення якості підготовки лікарів у сучасних умовах. Полтава, 2016, с. 50–51.

І. Б. Кошлаба, «Формування іншомовної комунікативно-когнітивної компетентності студентів вищих медичних навчальних закладів», Мова: класичне – модерне – постмодерне, Вип. 1, с. 71–78, 2014.

Г. А. Волковицкий, «Формирование мотивации профессионального самосовершенствования офицеров», дис. канд. наук. Москва, 1994.

Ð. Ð. Деркач, Е. Ð’. Селезнева, ÐкмеологичеÑÐºÐ°Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚ÑƒÑ€Ð° личноÑти: Ñодержание, закономерноÑти, механизмы развитиÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?зд-во МоÑков. пÑихол.-Ñоц. ин-та, 2006.

К. А. Абульханова-Славская, «Типология активности личности в социальной психологии», Психология личности и образ жизни, Вып. 2, с. 10–14, 1987.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.