Формування готовності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до застосування інновацій

Ніна Журавська

Анотація


У статті висвітлюється поняття «формування готовності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до застосування інновацій». Встановлено, що структурними елементами моделі формування готовності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти виступають критерії готовності (освітнього середовища), процесу та результату. Особистісний компонент розглядається як наявність у майбутніх керівників мотиваційно-ціннісного ставлення до педагогічної діяльності, що сприяє розвиткові соціальної і професійної активності в педагогічній діяльності. Професійно-педагогічна готовність як якість особистості, містить у собі: позитивне ставлення до професії; риси характеру і здібності; знання, навички, уміння; стійкі професійно важливі якості пізнавальних процесів. Критерієм сформованості професійно-педагогічної готовності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до застосування інновацій вважаємо успішність її соціально-професійного становлення в колективі. Аналіз педагогічної практики дає підставу стверджувати, що керівництво закладом освіти на сучасному етапі є по суті системою рішень, яка має забезпечити оптимізацію освітнього процесу. Модернізований зміст діяльності керівника закладу освіти, як наслідок, вимагає й оновлення форм управління, тобто формування готовності до застосування інновацій. Встановлено, що дослідження проблеми формування готовності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до застосування інновацій, зокрема на сучасному етапі розвитку суспільства, обумовлено змінами у характері та змісті педагогічної праці, необхідністю підготовки фахівців, орієнтованих на професійне та особистісне вдосконалення і розвиток для здійснення якісної підготовки управителів закладів освіти. Досліджено, що попри існуючі варіації Франція добре підходить як модель управління освіти для України з урахуванням екстенсивної участі держави в економічному житті порівняно з іншими державами Заходу.

Ключові слова


інновації; інноваційні технології; управління освітою; формування готовності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти; критерії готовності

Повний текст:

PDF

Посилання


Словник української мови. Академічний тлумачний словник (1970–1980). [Електронний ресурс]. Доступно: http://sum.in.ua/

Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон № 2145-VIII, ст. 380 «Про освіту» [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Наукова теорія. Вікіпедія. Вільна енциклопедія. [Електронний ресурс]. Доступно: https://goo.gl/BzdJN7

Т. О. Лукіна, «Становлення системи моніторингу освітньої галузі в Україні: проблеми та перспективи», Вересень, № 3/4, с. 13–23, [Електронний ресурс]. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/4049/

Л. А. Мартинець, Управлінська діяльність керівника навчального закладу. Вінниця, Україна, 2018, 196 с.

Т. М. Десятов, Наука управління загальноосвітнім навчальним закладом. Харків, Україна: Основа, 2003, 240 с.

Г. В. Єльникова, Наукові основи управління. Харків, Україна: ХДПІ, 2011, 170 с.

С. М. Ніколаєнко, Теоретико-методологічні основи управління інноваційним розвитком системи освіти України. Київ, Україна: Київ. Нац. тор.-екон. ун-т, 2008, 419 с.

Н. С. Журавська, Організація самостійної роботи студентів сільгосптехнікумів (на матеріалах предметів агрономічного циклу). Київ, Україна: НАУ, 1995, 24 с.

С. О. Кубіцький, «Деякі аспекти оцінки якості підготовки конкурентоспроможного фахівця в Україні та за її межами», Наука і методика: зб. наук. ст. Київ: НМЦ, Вип. 27, с. 3–9, 2011.

В. Д. Шинкарук, «Аспекти українсько-польської співпраці в галузі освіти і науки», Україна – Польща: стратегічне партнерство в системі геополітичних координат: на міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 16–17 берез. 2017 р.). Київ, 2017, с. 156–158.

С. П. Ящук, «Формування професійно-правової компетентності студентів», Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Педагогіка, психологія, філософія», № 253, с. 333–339, 2016.

G. Bertagna, Pensiero manuale: la scommessa di un sistema educativo di istruzione e di formativo di pari dignitа. Soveria Mannelli: Rubbettino, 2006, 442 p.

T. L. Lans, H. J. A. Biemans, M. Mulder, «Work-related lifelong learning for entrepreneurs in the agri-food sector in», International journal of training and development, N. 8, р. 73–89, 2014.

D. H. Schunk, Learning theories: an educational perspective / 5th ed. Upper Saddle River, N. J. Pearson / Merrill / Prentice Hall, 2008, XIV, 578 p.

Т. O'Shea, Prospects of professional practice. Edinburgh: The Edinburgh university, 2009, 108 р. [Online].

Available: https://search.ed.ac.uk/?q=%D0%A2.+O%27Shea%2C+Prospects+of+professional+practice


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.