професійна мобільність майбутніх фахівців сфери туризму
Анотація
У статті розкрито мобільність як пріоритетну ознаку, стандартизований елемент європейської університетської освіти. З’ясовано, що з метою розвитку у майбутнього фахівця сфери туризму професійної мобільності, необхідно зосередити увагу на наповнення змісту системи освітнього процесу, зорієнтувати його на розвиток професійної компетентності, вироблення системи цінностей і ставлення до людей. Система підготовки майбутніх фахівців сфери туризму до професійної мобільності ґрунтується на низці підходів, у тому числі і компетентнісному, та представлена цілісністю взаємопов’язаних структурних складників: цільового (забезпечення належного рівня готовності майбутнього фахівця сфери туризму до професійної мобільності), мотиваційного (усвідомлення студентом необхідності вміти застосовувати набуті знання на практиці), теоретичної підготовки (фундаментальні знання сучасних концепцій туризму, спеціальні знання методики дослідження туристичного потенціалу, професійної мобільності тощо) та практичної підготовки (базові та професійно орієнтовані вміння та навички), результативного (досягнення студентами відповідного рівня готовності до роботи та професійної мобільності в сфері туризму). Готовність до професійної діяльності та професійної мобільності фахівців сфери туризму визначено внутрішньою силою, що формує інноваційну позицію сучасного мобільного фахівця, є передумовою ефективної трудової діяльності, максимальної реалізації їх можливостей, розкриття творчого потенціалу. В процесі формування цього виду готовності слід врахувати психологічного, теоретичного та практичного складників готовності в освітньому просторі закладів вищої освіти. Сформована професійна компетентність спрямована на розвиток мобільності у розв’язанні професійних завдань у сфері туризму, тому саме формування мобільності має вирішальне значення для збагачення професійного потенціалу майбутніх фахівців на міжнародному ринку праці
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
О. Гончарук, «Програма мобільності молоді стартує в квітні цього року», Урядовий портал.
Доступно: https://www.kmu.gov.ua/news/oleksij-goncharuk-programa-mobilnosti-molodi-startuye-v-kvitni-cogo-roku
Н. В. Дячок, «Історія становлення професійної мобільності як наукового поняття». [Електронний ресурс]. Науковий вісник Донбасу. № 1/2(37/38), 2018. Доступно: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/2018/N1-2(37-38)/dnvynp.PDF
Т. Ð?. ЗаÑлавÑкаÑ, Â«Ð¢Ñ€ÑƒÐ´Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð¼Ð¾Ð±Ð¸Ð»ÑŒÐ½Ð¾ÑÑ‚ÑŒ как предмет Ñкономико-ÑоциологичеÑкого иÑÑледованиÑ», МетодологичеÑкие проблемы ÑоциологичеÑкого иÑÑÐ»ÐµÐ´Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð±Ð¸Ð»ÑŒÐ½Ð¾Ñти трудовых реÑурÑов; Т. Ð?. ЗаÑлавÑкой, Ð . Ð’. Рывкиной, Ред. ÐовоÑибирÑк, РоÑÑиÑ, 1974, 57 Ñ.
В. В. Любарець, «Позаурочна виховна робота в ПТНЗ – запорука мобільності майбутнього кваліфікованого робітника», Формування професійно-мобільного фахівця: європейський вимір, на ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф.; ДВНЗ «Криворізький нац. ун-т». Кривий Ріг, Україна, 2015, с. 68–70.
В. В. Любарець, «Кар’єра у контексті соціально-професійної мобільності», Соціально-професійна мобільність в умовах сучасної освіти, на IІІ Міжнар. наук.-практ. конф. молодих науковців, аспірантів та студентів; Вища Лінгвістична школа (м. Ченстохово, Польща); Національний пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова; Київський нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка; Національний авіаційний ун-т; Київський ун-т ім. Бориса Грінченка; Київський механіко-технологічний коледж. Київ, Україна, 2016, с. 27–30.
Р. Пріма, «Професійна мобільність фахівця як наукова проблема». [Електронний ресурс]. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: наук. монографія; С. Єрмакова, Ред. Харків, Україна, 2008, Вип. 1, с. 127–131. Доступно: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2008-01/08prmssp.pdf.
Ð¡Ð¾Ñ†Ð¸Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð°Ñ Ð¼Ð¾Ð±Ð¸Ð»ÑŒÐ½Ð¾ÑÑ‚ÑŒ в уÑложнÑющемÑÑ Ð¾Ð±Ñ‰ÐµÑтве: объективные и Ñубъективные аÑпекты: Ð¼Ð¾Ð½Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ð¸Ñ / Ð’. Ð’. Семенова [и др.]; Ð’. Ð’. Семенова, Ðœ. Ф. Черныш, П. Е. Сушко, Ред. МоÑква, РоÑÑиÑ: ФÐÐ?СЦ Ð ÐÐ, 2019, 512 Ñ.
Сучасний словник іншомовних слів. Київ, Україна: Довіра, 2006, 789 с.
Л. К. Фортова, А. Ю. Кужеков, «Профессиональная мобильность молодежи на современном этапе развития российского общества». [Электронный ресурс]. Молодой ученый. Казань, Россия, № 13(93), с. 715–716, 2015. Доступно: https://moluch.ru/archive/93/20796/
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.