Принципи розвитку фахових компетентностей викладачів загальнотехнічних дисциплін закладів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах методичної роботи

Віктор Гриженко

Анотація


У статті наголошенно на важливості розвитку фахових компетентностей викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Здійснено аналіз праць з досліджуваної теми. З’ясовано сутність структурних компонентів фахових компетентностей викладачів загально-технічних дисциплін закладів професійної (професійно-технічної) освіти (мотиваційно-ціннісний, інтелектуально-педагогічний, емоційно-вольовий та діяльнісно-операційний). Встановлено, що готовність викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти до розвитку фахових компетентностей – це усвідомлений стан особистості, який забезпечує особистісну й професійну самореалізацію під час вирішення професійних завдань на основі використання індивідуально-психологічних особливостей та інтелектуально-творчого потенціалу в процесі фахової педагогічної діяльності. Доведено, що принципи розвитку фахових компетентностей викладачів загально-технічних дисциплін закладів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах методичної роботи залежать від особливостей структурних компонентів досліджуваного феномену. Встановлено базові раціональні положення застосування педагогічних принципів для розвитку фахових компетентностей викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах методичної роботи. Основними принципами розвитку фахових компетентностей викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах методичної роботи визначено принцип неперервності, науковості, цілісності педагогічного процесу, спільної творчої діяльності всіх учасників освітнього процесу, життєтворчості, інноваційності та принцип мотивації. Обґрунтовано ефективність дотримання означених принципів методик розвитку фахових компетентностей викладачів загально-технічних дисциплін закладів професійної (професійно-технічної) освіти відповідно до структурних компонентів досліджуваного феномену.

Ключові слова


принцип; професійна (професійно-технічна) освіта; розвиток; фахові компетентності; викладач; методична робота

Повний текст:

PDF

Посилання


Н. Ничкало, Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика. Хмельницький, Україна: ТУП, 2002.

Н. Ничкало, Розвиток професійної освіти в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів. Київ, Україна: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014.

В. Ягупов, «Зміст і структура фахової компетентності операторів радіолокаційних станцій контрбатарейної боротьби», Військова освіта, № 2, с. 289–302, 2016.

А. Кузьмінський, Педагогіка у запитаннях і відповідях. Київ, Україна: Знання, 2006.

І. І. Кобиляцький, Методи навчально-виховної роботи у вищій школі. Львів, Україна: Вид-во Львів. ун-ту, 1970.

В. Олійник, Наукові основи управління підвищенням кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти. Київ, Україна: Міленіум, 2003.

В. Масич, «Роль творчості у професійній діяльності майбутнього інженера-педагога», Педагогіка та психологія: зб. наук. праць, № 56, с. 248–256, 2017.

Л. Вознюк, «Концептуальні засади шкіл життєтворчості», Українська наукова школа психології і педагогіки життєтворчості: досягнення та орієнтири для ХХІ ст.: ювілейний наук.-метод. зб., с. 147–151, 2013.

І. Дичківська, Інноваційні педагогічні технології. Київ, Україна: Академвидав, 2004.

О. Ігнатович, «Психологічна структура динаміки інноваційної діяльності педагогічних працівників», Педагогічний процес: теорія і практика: зб. наук. праць, Вип. 2, 2007.

С. Занюк, Психологія мотивації. Київ, Україна: Либідь, 2002.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.