Конкурентоспроможність закладу загальної середньої освіти: управлінський аспект
Анотація
У статті досліджується управлінський аспект конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти. Зважаючи на те, що ринок освітніх послуг обумовлює особливі умови закладам освіти, слід передбачати комплекс заходів із забезпечення конкурентоспроможності в освітній сфері, враховуючи те, що такі послуги не є матеріальними. Проаналізовано останні дослідження та публікації науковців з різних галузей знань з проблем управління підприємствами та соціально-педагогічними системами, а також закладами освіти в конкурентних умовах та проблеми управління, а також обґрунтування науковцями загальних основ педагогічного менеджменту, що надало можливість автору визначити управлінський аспект конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти. Доведено, що конкурентоспроможність закладу загальної середньої освіти передбачає використання інноваційних управлінських, педагогічних, навчальних технологій та застосування новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Проаналізовано чотири етапи управління конкурентоспроможністю підприємства, а також особливості управління конкурентоспроможністю в освітній сфері. Ефективність управління розвитком конкурентоспроможності закладу освіти залежить від рівня професіоналізму персоналу, залучення необхідних ресурсів для збереження на тривалий час взаємин зі споживачами освітніх послуг та врахування нематеріальності освітніх послуг. Визначено чотири ключові відмінності послуг від матеріальних товарних продуктів, які актуальні і для освітніх послуг, а також складові управління конкурентоспроможністю закладу освіти, які представлено схематично. Наголошено, що лише ефективна співпраця учнів та педагогів із застосуванням інноваційних технологій забезпечує конкуренто-спроможність закладу загальної середньої освіти. Автором обґрунтовано управлінські аспекти конкуренто-спроможності закладу загальної середньої освіти, враховуючи конкурентоспроможність педагогічного персоналу, навчальних засобів та учнів.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
О. Є. Антонова, «Педагогічні технології та їх класифікація як наукова проблема», Сучасні технології в освіті; Л. Д. Березівська, Ред. Київ, Україна, Вип. 2, ч. 1, с. 8–15, 2015.
М. Ф. Бирка, «Інноваційні засоби навчання», Освіта Буковини, N 19(91), травень, с. 1–13, 2011.
І. В. Булах, Т. Б. Надтока, Оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери телекомунікацій. Донецьк, Україна: ДРУК-ІНФО, 2010, 244 с.
О. І. Драган, Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти. Київ, Україна: ДАКККіМ, 2006, 160 с.
Ð’. Ð?ноземцев, За пределами ÑкономичеÑкого общеÑтва. ПоÑтиндуÑтриальные теории и поÑÑ‚ÑкономичеÑкие тенденции в Ñовременном мире. МоÑква, РоÑÑиÑ: Academia, 1998, 640 Ñ.
Т. П. Мінакова, «Особливості освітніх послуг у сучасних умовах», Економiка та держава, № 1, с. 12–117, 2016.
А. П. Панкрухин, «Маркетинг образовательных услуг: методология, теория и практика». [Электронный ресурс]. Гильдия маркетологов, 2003. Доступно: http://mou. marketologi. ru/index. html
К. Прахалад, Г. Хамел, Конкурируя за будущее. Создание рынков завтрашнего дня. Москва, Россия: Олимп-Бизнес, 2014, 288 с.
Л. Сергеєва, «Механізми управління конкурентоспроможністю професійного навчального закладу», [Електронний ресурс]. Нова педагогічна думка, № 2, с. 208–211, 2014. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_2_62
Фридрих фон Хайек, «Смысл конкуренции», Современная конкуренция: вопросы теории, № 3(15), май-июнь, с. 18–27, 2009.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.