Дистанційне навчання в закладах загальної середньої освіти як наукова проблема
Анотація
У статті проаналізовано наукові дослідження українських учених у галузі дистанційної освіти. Наголошується на важливості запровадження дистанційної системи освіти в закладах загальної середньої освіти, оскільки вона дає змогу швидко отримувати нові сучасні знання, а також підвищувати ефективність функціонування сфер освітньої діяльності завдяки інформаційним технологіям. Така система освіти сприяє індивідуалізації процесу навчання, спонукає учнів до самостійної роботи, сприяє формуванню в них інформаційної культури, налаштовує на оволодіння інноваційними засобами здобуття та застосування інформації. Розглянуто різноманітні способи та підходи вітчизняних учених до вирішення зазначеної проблеми. Передусім, слід розробити науково-методичні засади та дидактичні умови організації дистанційного навчання, підготувати й апробувати численні, вузько спрямовані моделі дистанційного навчання, узагальнити та систематизувати вітчизняний і закордонний досвід дистанційного навчання, системного впровадження результатів наукових досліджень переважно у роботі закладів вищої освіти. Встановлено, що системи, яка б могла динамічно взаємодіяти зі здобувачами середньої загальної освіти, ураховуючи їхні освітні потреби та індивідуальні особливості, на сьогодні не існує.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
О. О. Абакумова, «Феномен дистанційної освіти в контексті сучасних соціокультурних змін», Вісник Національного технічного ун-ту України «Київський політехнічний інститут». Філософія. Психологія. Педагогіка: зб. наук. праць. Київ, Україна: ІВЦ «Політехніка», № 2(32), с. 7–10, 2011.
О. В. Малярчук, «Головні етапи і тенденції розвитку вищої освіти у США», Науковий вісник Чернівецького ун-ту. Педагогіка та психологія, вип. 392, с. 58–63, 2008.
Р. В. Шаран, «Технології дистанційного навчання як фактор ефективного розвитку освіти дорослих в США», Актуальні проблеми гуманітарних та природничих наук: зб. наук. праць викладачів за підсумками науково-дослідної роботи в 2006 році. Хмельницький, Україна: ХНУ, с. 56–57, 2007.
О. Г. Кіріленко, «Педагогічні умови підготовки викладачів вищих технічних навчальних закладів до організації дистанційного навчання», дис. канд. наук. Харків, Україна, 2008, 236 с.
О. Г. Захар, «Методична система підвищення кваліфікації вчителів інформатики із застосуванням технологій дистанційного навчання», дис. канд. наук. Київ, Україна, 2016, 278 с.
О. М. Самойленко, «Оцінка ефективності дистанційного навчання в процесі підвищення кваліфікації викладачів інформатики ВПНЗ», Науковий вісник Миколаївського державного ун-ту: зб. наук. праць; Педагогічні науки. Миколаїв, Україна: МДУ, т. 2, вип. 12, с. 222–229, 2005.
Л. Л. Ляхоцька, Науково-педагогічна школа як осередок інноваційних процесів у системі післядипломної педагогічної освіти», Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. Київ, Україна: Атопол Груп, вип. 7(20), с. 103–111, 2012.
Л. А. Карташова, «Соціально-економічні та педагогічні вимоги до інформаційно-технологічного забезпечення сучасного вчителя загальноосвітнього навчального закладу», Вища освіта України: тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Київ, Україна: Генеза, № 3 (дод. 1), с 534–539, 2009.
Н. В. Жевакина, «Особенности функционирования системы дистанционного образования в Украине», Вісник Луганського національного педагогічного ун-ту імені Тараса Шевченка, № 1, с. 110–113, 2004.
П. І. Федорук, «Адаптивна система дистанційного навчання та контролю знань на базі інтелектуальних інтернет-технологій», дис. д-ра наук. Київ, Україна, 2009, 302 с.
М. А. Умрик, «Диверсифікація професійної освіти засобами дистанційного навчання», Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного ун-ту. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград, Україна: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, ч. 2, с. 129–133, 2005.
С. І. Дичковський, «Неперервна гуманітарна освіта – новий етап педагогічного мислення», Гуманітарні науки, № 2, с. 20–29, 2004.
Ю. Л. Новіков, В. М. Томашевський та П. А. Камінська, «Концепція створення уніфікованого адаптивного середовища для систем навчання», на Міжнар. наук. конф. Інтелектуальні системи прийняття рішень і проблеми обчислювального інтелекту. Херсон, Україна: ХНТУ, 2010, т. 2, с. 129–132.
О. М. Хара, «Психологічні особливості дистанційного навчання математики», Математика в школі, № 9, с. 32–35, 2008.
І. В. Герасименко, «Методика використання технологій дистанційного навчання в підготовці бакалаврів комп’ютерних наук», дис. канд. наук. Черкаси, Україна, 2014, 233 с.
Т. В. Гарбуза, «Професійна підготовка майбутніх учителів іноземної мови в системі дистанційного навчання університетів Великої Британії», дис. канд. наук. Житомир, Україна, 2015, 236 с.
М. Моцар, «Формування полікультурної компетентності майбутніх перекладачів з використанням технологій дистанційного навчання», дис. канд. наук; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, Україна, 2018, 245 с.
Е. Г. Прокофьев, «Организация самостоятельной работы студентов с применением технических средств обучения и новых информационных технологий», Теорія і методика навчання інформатики та математики: зб. наук. праць. Мелітополь, Україна: МДПУ, вип. 3, с. 139, 2004.
М. О. Моклюк, В. Ф. Заболотний та М. І. Шут, «Вивчення фізики в системі дистанційної освіти», Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова: зб. наук. праць; Серія № 3. Фізика і математика у вищій і середній школі. Київ, Україна: НПУ ім. М. П. Драгоманова, № 2, с. 123–126, 2006.
Т. В. Колчук, «Принципи розробки навчальних матеріалів дистанційного курсу», Теорія та методика електронного навчання: зб. наук. праць. Кривий Ріг, Україна: Видав. відділ НМетАУ, вип. 2, с. 291–296, 2011.
Г. А. Шиліна, «Класно-дистанційна форма навчання на уроках української мови та заняттях факультативу у допрофільних класах середньої школи», Дивослово, № 10(691), с. 2–8, 2014.
І. С. Делик, «Особливості запровадження дистанційного навчання студентів з особливими потребами у ВНЗ», Наукові записки Вінницького державного педагогічного ун-ту ім. М. Коцюбинського: зб. наук. праць; Серія «Педагогіка і психологія»; В. І. Шахов, Ред. та ін. Вінниця, Україна: ТОВ «Планер», № 29, с. 98–102, 2009.
С. О. Ястремська, «Застосування системи MOODLE в дистанційному навчанні магістрів сестринської справи», Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності: зб. наук. праць. Львів, Україна, № 16, с. 186–190, 2017.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.