Рекламна кампанія в освітній галузі

Ганна Вишневська

Анотація


У статті висвітлено поняття «реклама», зосереджено увагу на специфіці рекламної діяльності закладів освіти як однієї з основних складових їх іміджу, з-поміж іншого обґрунтовано потребу у вивченны порушеного питання з огляду на його актуальність і недостатнє опрацювання. Рекламну діяльність розглянуто як необхідну умову й чинник стійкості, конкурентоспроможності закладу освіти і його успіху на галузевому ринку. Зазначено також передумови зміни пріоритетів освітньої діяльності, вектор удосконалення рекламного процесу закладу освіти і завдання, покладені на рекламну діяльність у секторі освітніх послуг. Уточнено й функції реклами цих послуг (інформаційна, ціннісно-орієнтована, комунікативна). У галузі освіти нині діють основні закони економіки, а саме: попиту і пропозиції, вартості й конкуренції. Серед дієвих механізмів конкурентної боротьби на ринку освітніх послуг визнано рекламу. На жаль, багато закладів освіти, розробляючи концепцію своєї рекламної кампанії, використовують подібний досвід виробників товарів загального споживання (наприклад, електронної техніки, медичних препаратів, сільгосппродукції тощо). Але вони не враховують при цьому, що освітня послуга – не товар, а саме послуга, до того ж специфічна. Її надає великий колектив фахівців, об’єднаних в одну команду високоінтелектуальних педагогічних працівників. Тому рекламна діяльність закладу освіти в умовах ринкової економіки має бути на одному, досить високому рівні з навчальною, методичною і виховною роботою, адже це одна з основних складових іміджу закладу. Нині в умовах нестабільної економіки країни і нового галузевого законодавства на ринку освітніх послуг спостерігається дедалі жорсткіша конкуренція за потенційного споживача – учня або вихованця. За цих обставин заклади освіти гостро потребують ефективних комунікацій з ринком і цільовими аудиторіями. Такі комунікації бувають різних форм, але найпоширеніша з-поміж них – реклама. Донедавна вона була прерогативою бізнесу, однак тепер заклади освіти переосмислюють свої комунікаційні зусилля, приділяючи дедалі більше уваги рекламі й просуванню освітніх послуг. Тому вивчення цієї теми надзвичайно актуальне і необхідне для новітньої системи освіти.


Ключові слова


реклама; імідж; конкуренція; освітні послуги; заклад освіти.

Повний текст:

PDF

Посилання


Верховна Рада України. (2004, Лют. 03). Закон № 1407-IV, ст. 1 «Про рекламу» [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.vdd.com.ua/zakon.htm

Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон 2145-VIII, ст. 380 «Про освіту» [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/go/2145-19

Верховна Рада України. (2000, Черв. 22). Закон 1841-III, ст. 380 «Про позашкільну освіту» [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/go/1841-14

Кабінет Міністрів України. (2001, Трав. 06). Постанова № 433-2001-п «Про позашкільну освіту» [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/go/433-2001-п

Кабінет Міністрів України. (2001, Трав. 06). Постанова № 45-94-п «Про позашкільний навчальний заклад» [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/go/45-94-п

Кабінет Міністрів України. (2002, Серп. 17). Постанова № 1133-2002-п «Про затвердження переліку позашкільних навчальних закладів та заходів з позашкільної роботи з дітьми, а також закладів та заходів у галузі освіти, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, видатки на які здійснюються з державного бюджету» [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/go/1133-2002-п

О. С. Баталова, «Специфика маркетинговых коммуникаций на рынке образовательных услуг», на Междунар. науч. конф. Экономическая наука и практика. Чита, Россия: Молодой ученый, 2012, с. 110–114.

О. С. Братко, Маркетингова політика комунікацій. Тернопіль, Україна: Карт-бланш, 2006, 275 с.

Е. Ð. Ганаева, Маркетинг дополнительного образованиÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?зд-во МГОУ, 2004, 118 Ñ.

С. М. Ілляшенко, Ю. С. Шипуліна, «Комунікаційна ефективність Web-технологій у маркетингу науково-освітніх послуг», Маркетинг і менеджмент інновацій, № 1, с. 69–78, 2012.

Е. А. Каверина, Организация рекламной деятельности вуза. Киев, Украина: ООО «Книжный дом», 2007, 184 с.

Ф. Котлер, Стратегічний маркетинг для навчальних закладів; пер. з англ. Ф. Карен, А. Фокс. Київ, Україна: УАМ, Вид. Хімджест, 2011, 580 с.

О. А. Кратт, Ринок послуг вищої освіти: методологічні основи дослідження кон’юнктури. Донецьк, Україна: ООО «Юго-Восток, Лтд», 2003, 360 с.

М. Я. Матвіїв, Маркетинг знань: методологічний та організаційний аспекти. Тернопіль, Україна: Економічна думка, 2007, 448 с.

Ð. Д. Ðикандрова, Менеджмент, маркетинг и Ñкономика образованиÑ. Ð. П. Егоршина, Ред. Ðижний Ðовгород, РоÑÑиÑ: ÐÐ?МБ, 2004, 526 Ñ.

Т. Є. Оболенська, Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід. Київ, Україна: КНЕУ, 2001, 208 с.

Ð. П. Панкрухин, Маркетинг образовательных уÑлуг в выÑшем и дополнительном образовании. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?нтерпракÑ, 1995, 240 Ñ.

О. С. Телетов, М. В. Провозін, «Рекламна діяльність вищого навчального закладу», Маркетинг і менеджмент інновацій, № 2, с. 53–64, 2011.

С. А. Орловский, Проблемы принятия решений при нечеткой исходной информации. Москва, Россия: Наука, глав. ред. фіз.-мат. літ-ри, 1981, 208 с.

Р. Л. Кини, Принятие решений при многих критериях: предпочтения и замечания. Москва, Россия: Радио и связь, 1981, 560 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.