Модернізація діяльності Навчально-наукового інституту менеджменту та психології Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України як управлінська умова підготовки компетентних фахівців нової формації
Abstract
У статті досліджуються теоретичні засади та практичні аспекти модернізації діяльності Навчально-наукового інституту менеджменту та психології (ННІМП) Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» (ДЗВО «УМО») Національної академії педагогічних наук України (НАПН України) як управлінської умови підготовки компетентних фахівців нової формації в сучасних умовах трансформаційних змін та викликів сучасності. Розглядаються пріоритетні напрями розвитку ННІМП в контексті неперервної освіти – оновлення змісту та структури вищої освіти, створення системи забезпечення та управління її якістю, досягнення її конкурентоздатності як завдання державного управління, що мають супроводжувати її модернізацію в сучасних умовах реформування освітньої галузі України. Представлено структуру ННІМП, кадровий потенціал, динаміку контингенту здобувачів вищої освіти за рівнями (бакалавр, магістр, доктор філософії), результати вступної кампанії, рейтингові показники та систему забезпечення якості освіти й освітньої діяльності. Висвітлено освітньо-професійні та освітньо-наукові програми, підготовку іноземних громадян, розвиток наукового потенціалу, пріоритетні напрями наукових досліджень і прикладних розробок. Проаналізовано участь науковців Інституту у всеукраїнських і міжнародних науково-практичних заходах, спрямованих на реагування на виклики, зумовлені сучасними кризовими умовами для освіти й суспільства. Охарактеризовано результати освітньої, наукової та науково-організаційної діяльності ННІМП за 2020–2024 роки, розвиток науково-інформаційної діяльності, а також окреслено перспективи подальшого розвитку ННІМП з урахуванням сучасних тенденцій реформування вищої освіти, реалізації Стратегії розвитку Університету та Стратегії розвитку НАПН України. Закцентовано увагу на концептуальних основах модернізації, проаналізовано європейський досвід управління та можливості його адаптації в українських реаліях. Визначено основні напрями модернізації та головні пріоритетні завдання ННІМП на сучасному етапі реформування вищої освіти.
Keywords
Full Text:
PDF (Українська)References
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES
В. В. Борщевський, О. Б. Василиця, Є. Е. Матвєєв, «Публічне управління в умовах воєнного стану: інституційні трансформації, стратегічне планування та механізми розвитку», Держава та регіони. Серія: Державне управління та адміністрування, № 2(76), с. 30–35, 2022. https://doi.org/10.32840/1813-3401.2022.2.5
Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон № 2145-VIII «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Н. Гончарук, А. Чередниченко, «Модернізація публічного управління в Україні в умовах війни та в поствоєнний період у контексті європейських цінностей», Аспекти публічного управління, № 10(6), с. 46–54, 2022. https://doi.org/10.15421/152243
Б. Данилишин, «Якими мають бути стратегічні напрями відбудови національної економіки», Економічна правда, 2022. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/09/1/691022/ Дата звернення: Верес. 10, 2025.
Стратегія розвитку ДЗВО «Університет менеджменту освіти» на період до 2024 року. Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти». 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/images/content/strategiya/%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%93I%D0%AF_2020_p.pdf Дата звернення: Верес. 10, 2025.
Програма інтернаціоналізації Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти». Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти». 2024. [Електронний ресурс]. Доступно: https://surli.cc/uhgjdq Дата звернення: Верес. 10, 2025.
М. О. Кириченко, Н. П. Муранова, «Сучасні тенденції розвитку Університету менеджменту освіти», Вісник Національної академії педагогічних наук України, вип. 7(1), с. 1–19, 2025. https://doi.org/10.37472/v.naes.2025.7122
Ю. О. Мельков, Демократична детермінанта розвитку суспільства: цінність, культура, практика, на Всеукр. наук.-практ. конф. Київ: ДЗВО «Ун-т менедж. освіти», 2022.
Стратегія розвитку Національної академії педагогічних наук України на 2023-2027 роки. Національна академія педагогічних наук України. 2023. [Електронний ресурс]. Доступно: https://naps.gov.ua/ua/press/announcements/3013/ Дата звернення: Верес. 10, 2025.
Реформування освіти в Україні: державно-управлінський аспект / Н. Г. Протасова, В. І. Луговий, Ю. О. Молчанова та ін.; Н. Г. Протасова, Ред. Київ – Львів, Україна : НАДУ, 2012.
В. В. Супрун, «Публічне управління освітньою галуззю України у контексті європейської інтеграції», Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. Серія «Соціальні та поведінкові науки; Управління та адміністрування», вип. 32(61), с. 364–388, 2025. https://doi.org/10.58442/3041-1858-2025-32(61)-364-388
ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED
V. V. Borshchevskyi, O. B. Vasylytsia, Ye. E. Matvieiev, «Publichne upravlinnia v umovakh voiennoho stanu: instytutsiini transformatsii, stratehichne planuvannia ta mekhanizmy rozvytku», Derzhava ta rehiony. Seriia: Derzhavne upravlinnia ta administruvannia, № 2(76), s. 30–35, 2022. https://doi.org/10.32840/1813-3401.2022.2.5 (in Ukrainian).
Verkhovna Rada Ukrainy. (2017, Veres. 05). Zakon № 2145-VIII «Pro osvitu». [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (in Ukrainian).
N. Honcharuk, A. Cherednychenko, «Modernizatsiia publichnoho upravlinnia v Ukraini v umovakh viiny ta v postvoiennyi period u konteksti yevropeiskykh tsinnostei», Aspekty publichnoho upravlinnia, № 10(6), s. 46–54, 2022. https://doi.org/10.15421/152243 (in Ukrainian).
B. Danylyshyn, «Iakymy maiut buty stratehichni napriamy vidbudovy natsionalnoi ekonomiky», Ekonomichna pravda, 2022. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/09/1/691022/ Data zvernennia: Veres. 10, 2025. (in Ukrainian).
Stratehiia rozvytku DZVO «Universytet menedzhmentu osvity» na period do 2024 roku. Derzhavnyi zaklad vyshchoi osvity «Universytet menedzhmentu osvity». 2020. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://umo.edu.ua/images/content/strategiya/%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%93I%D0%AF_2020_p.pdf Data zvernennia: Veres. 10, 2025. (in Ukrainian).
Prohrama internatsionalizatsii Derzhavnoho zakladu vyshchoi osvity «Universytet menedzhmentu osvity». Derzhavnyi zaklad vyshchoi osvity «Universytet menedzhmentu osvity». 2024. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://surli.cc/uhgjdq Data zvernennia: Veres. 10, 2025. (in Ukrainian).
M. O. Kyrychenko, N. P. Muranova, «Suchasni tendentsii rozvytku Universytetu menedzhmentu osvity», Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, vyp. 7(1), s. 1–19, 2025. https://doi.org/10.37472/v.naes.2025.7122 (in Ukrainian).
Iu. O. Melkov, Demokratychna determinanta rozvytku suspilstva: tsinnist, kultura, praktyka, na Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kyiv : DZVO «Un-t menedzh. osvity», 2022. (in Ukrainian).
Stratehiia rozvytku Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy na 2023-2027 roky. Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy. 2023. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://naps.gov.ua/ua/press/announcements/3013/ Data zvernennia: Veres. 10, 2025. (in Ukrainian).
Reformuvannia osvity v Ukraini: derzhavno-upravlinskyi aspekt / N. H. Protasova, V. I. Luhovyi, Yu. O. Molchanova ta in.; N. H. Protasova, Red. Kyiv – Lviv, Ukraina : NADU, 2012. (in Ukrainian).
V. V. Suprun, «Publichne upravlinnia osvitnoiu haluzziu Ukrainy u konteksti yevropeiskoi intehratsii», Visnyk pisliadyplomnoi osvity: zb. nauk. prats. Seriia «Sotsialni ta povedinkovi nauky; Upravlinnia ta administruvannia», vyp. 32(61), s. 364–388, 2025. https://doi.org/10.58442/3041-1858-2025-32(61)-364-388 (in Ukrainian).
Refbacks
- There are currently no refbacks.