Професійна ідентичність учителя як психологічний механізм увідповіднення себе зі світом
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Українська)References
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES
О. Петрунько, «Утворення нових ідентичностей в процесі адаптації особистості до травмівних подій життя», Вчені записки Університету «КРОК», № 4(72), с. 165–174, 2023. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2023-72-165-174
E. H. Erikson, Identity: Youth and Crisis. New York, USA : W. W. Norton & Company, 1968.
A. H. Maslow, Motivation and Personality. New York, NY, USA : Harper and Row, 1954.
C. Rogers, On Becoming a Person: A Therapist’s View of Psychotherapy. Boston : Houghton Mifflin, 1961. [Online]. Available: https://teots.org/wp-content/uploads/2021/08/On-becoming-a-person-by-Rogers-Carl-R.-z-lib.org_.pdf Application date: January 05, 2025.
E. L. Shostrom, «Self-Actualization: A Scientific Ethic», The Counseling Psychologist, vol. 4, is. 2, pp. 29–35, 1973. https://doi.org/10.1177/001100007300400211
Т. М. Титаренко, Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності. Київ, Україна : Либідь, 2003. ISBN 996-06-0280-4.
E. T. Canrinus, M. Helms-Lorenz, D. Beijaard, J. Buitink, & A. Hofman, «Self-efficacy, job satisfaction, motivation and commitment: Exploring the relationships between indicators of teachers’ professional identity», European Journal of Psychology of Education, vol. 27, pp. 115–132, 2012. https://doi.org/10.1007/s10212-011-0069-2
M. C. Pennington, & J. C. Richards, «Teacher identity in language teaching: Integrating personal, contextual, and professional factors», RELC Journal, vol. 47, is. 1, pp. 5–23, 2016. https://doi.org/10.1177/0033688216631219
J. Sachs, «Teacher professional identity: Competing discourses, competing outcomes», Journal of Education Policy, vol. 16, is. 2, pp. 149–161, 2001. https://doi.org/10.1080/02680930116819
C. Beauchamp, & L. Thomas, «Understanding teacher identity: An overview of issues in the literature and implications for teacher education», Cambridge Journal of Education, vol. 39, is. 2, pp. 175–189, 2009. https://doi.org/10.1080/03057640902902252
О. Петрунько, «Реляційний підхід як перспективний напрямок дослідження та корекції перфекційної мотивації», Вчені записки Університету «КРОК», № 1(77), с. 432–440, 2025. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-77-432-440
V. Liaudanske, «Self-reflection as a tool of professional identity formation of future pedagogues», Humanities Studies, vol. 9(86), pp. 91–100, 2021. https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-10
T. Даценко, «Психологічна компетентність учителів у контексті нового професійного стандарту: виклики та можливості розвитку», Вчені записки Університету «КРОК», № 4(76), С. 345–350, 2024. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-345-350
ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED
O. Petrunko, «Utvorennia novykh identychnostei v protsesi adaptatsii osobystosti do travmivnykh podii zhyttia», Vcheni zapysky Universytetu «KROK», № 4(72), s. 165–174, 2023. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2023-72-165-174 (in Ukrainian).
E. H. Erikson, Identity: Youth and Crisis. New York, USA : W. W. Norton & Company, 1968. (in English).
A. H. Maslow, Motivation and Personality. New York, NY, USA : Harper and Row, 1954. (in English).
C. Rogers, On Becoming a Person: A Therapist’s View of Psychotherapy. Boston : Houghton Mifflin, 1961. [Online]. Available: https://teots.org/wp-content/uploads/2021/08/On-becoming-a-person-by-Rogers-Carl-R.-z-lib.org_.pdf Application date: January 05, 2025. (in English).
E. L. Shostrom, «Self-Actualization: A Scientific Ethic», The Counseling Psychologist, vol. 4, is. 2, pp. 29–35, 1973. https://doi.org/10.1177/001100007300400211 (in English).
T. M. Tytarenko, Zhyttievyi svit osobystosti: u mezhakh i za mezhamy budennosti. Kyiv, Ukraina : Lybid, 2003. ISBN 996-06-0280-4. (in Ukrainian).
E. T. Canrinus, M. Helms-Lorenz, D. Beijaard, J. Buitink, & A. Hofman, «Self-efficacy, job satisfaction, motivation and commitment: Exploring the relationships between indicators of teachers’ professional identity», European Journal of Psychology of Education, vol. 27, pp. 115–132, 2012. https://doi.org/10.1007/s10212-011-0069-2 (in English).
M. C. Pennington, & J. C. Richards, «Teacher identity in language teaching: Integrating personal, contextual, and professional factors», RELC Journal, vol. 47, is. 1, pp. 5–23, 2016. https://doi.org/10.1177/0033688216631219 (in English).
J. Sachs, «Teacher professional identity: Competing discourses, competing outcomes», Journal of Education Policy, vol. 16, is. 2, pp. 149–161, 2001. https://doi.org/10.1080/02680930116819 (in English).
C. Beauchamp, & L. Thomas, «Understanding teacher identity: An overview of issues in the literature and implications for teacher education», Cambridge Journal of Education, vol. 39, is. 2, pp. 175–189, 2009. https://doi.org/10.1080/03057640902902252 (in English).
O. Petrunko, «Reliatsiinyi pidkhid yak perspektyvnyi napriamok doslidzhennia ta korektsii perfektsiinoi motyvatsii», Vcheni zapysky Universytetu «KROK», № 1(77), s. 432–440, 2025. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-77-432-440 (in Ukrainian).
V. Liaudanske, «Self-reflection as a tool of professional identity formation of future pedagogues», Humanities Studies, vol. 9(86), pp. 91–100, 2021. https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-10 (in English).
T. Datsenko, «Psykholohichna kompetentnist uchyteliv u konteksti novoho profesiinoho standartu: vyklyky ta mozhlyvosti rozvytku», Vcheni zapysky Universytetu «KROK», № 4(76), s. 345–350, 2024. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-345-350 (in Ukrainian).
Refbacks
- There are currently no refbacks.