Бенчмаркінг як інструмент розвитку та зростання позитивного іміджу територіальних громад

Володимир Мороз, Арутюн Папоян

Abstract


У статті проаналізовано останні наукові дослідження щодо застосування бенчмаркінгу у ролі інструменту розвитку у процесі впровадження позитивного іміджу територіальних громад. Визначено поняття бенчмаркінгу, його інструменти та методи застосування в іміджевій стратегії територіальних громад. Акцентовано увагу на можливостях використання бенчмаркінгу як аналітичного інструменту, здатного виявляти кращі практики та створювати конкурентні переваги при побудові іміджевої стратегії територіальних громад. Розкрито можливість використання бенчмаркінгу на противагу стратегічному плануванню, важливість застосування його інструментів та їх вплив на процес ефективного позиціювання територіальних громад, зростання їх туристичної та інвестиційної привабливості. Проаналізовано зміст внутрішнього та зовнішнього бенчмаркінгу на основі наукових досліджень. Акцентовано на ролі Уряду та органів місцевого самоврядування у процесі створення стратегічних планів розвитку територіальних громад та покращенні управлінських навичок для реалізації маркетингових ініціатив. Наведено основні аспекти застосування бенчмаркінгу у контексті маркетингу територіальних громад. Наголошено на вплив воєнного стану, запровадженого в Україні, на застосування маркетингових інструментів та на важливість застосування нового досвіду в ідентермінованих умовах. Виведено основні аспекти впливу бенчмаркінгу на розвиток маркетингу територіальних громад. Отримані результати сприятимуть розробці сучасних рекомендацій для органів місцевого самоуправління, розробників та інших зацікавлених сторін щодо використання маркетингових підходів у стратегіях розвитку територіальних громад, що сприятиме покращенню життя мешканців, збільшенню їх конкурентоспроможності та залученню інвестицій до територіальних громад в умовах воєнного та мирного часу

Keywords


територіальна громада; бенчмаркінг; маркетинг; інструмент; інвестиція; туризм; імідж

References


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES

Бенчмаркінг доброго врядування; А. Гука, Ред. Київ, Україна : ТОВ «Вид-во «Юстон», 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://rm.coe.int/book-benchmarkingdv-2-148x210-web/1680aed95a Дата звернення: Жовт. 05, 2024.

О. Г. Бровкова, О. І. Манакова, «Бенчмаркінг як ефективний інструмент управління підприємством», Cталий розвиток економіки, № 2, с. 39–45, 2010.

R. Baldwin, A. Venables, «Spiders and snakes: Offshoring and agglomeration in the global economy», Journal of International Economics, vol. 90, іs. 2, рр. 245–254, 2013. [Online]. Available: https://www.nber.org/system/files/working_papers/w16611/w16611.pdf Application date: October 05, 2024.

F. Kotler, K. Keller, А Framework for Marketing Management. Рublished by Pearson Education, 2016. [Online]. Available: http://eprints.upjb.ac.id/id/eprint/167/1/A%20Framework%20for%20Marketing%20Management%20by%20Philip%20T%20Kotler%2C%20Kevin%20Lane%20Keller%20%28z-lib.org%29.pdf Application date: October 05, 2024.

Н. Кирич, «Дослідження моделей бенчмаркінгу», Соціально-економічні проблеми і держава, вип. 1(8), с. 286–296, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: https://sepd.tntu.edu.ua/index.php/archive/9/171-2013-05-30-08-33-34 Дата звернення: Жовт. 05, 2024.

Р. Кемп, Легальне промислове шпигунство: бенчмаркінг бізнес-процесів: технології пошуку та впровадження найкращих методів роботи ваших конкурентів, О. Б. Максимової, Ред. Дніпропетровськ, Україна : Баланс-Клуб, 2004. (російською).

В. А. Лобанова, Н. В. Бунтова, «Використання сучасної концепції бенчмаркінгу при формуванні іміджу підприємств туризму та готельно-ресторанного бізнесу», Економiчний часопис-XXI, № 7–8, с. 64–67, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/48315 Дата звернення: Жовт. 05, 2024.

Є. Савельєв, В. Куриляк, Г. Смалюк, «Бенчмаркінгові методи управління конкуренцією у світовій економіці», Журнал європейської економіки, т. 12, № 1, с. 3–27, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/19718 Дата звернення: Жовт. 05, 2024.

M. E. Porter, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance: with a new introduction. New York, USA : Free Press, 1998.

L. Paliekhova, «From supply chains to value chains: sustainability management», на навчальному семінарі Сталість у промисловому секторі, Швеця В., Палєхової Л., Ред. Дніпро-Коттбус : Акцент, 2021, 192 с., с. 33–40. [Електронний ресурс]. Доступно: https://mk.nmu.org.ua/ua/sustainable_development/Participations/Publication%20Seminar.pdf Дата звернення: Жовт. 05, 2024.

ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED

Benchmarkinh dobroho vriaduvannia; A. Huka, Red. Kyiv, Ukraina : TOV «Vyd-vo «Iuston», 2018. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://rm.coe.int/book-benchmarkingdv-2-148x210-web/1680aed95a Data zvernennia: Zhovt. 05, 2024. (in Ukrainian).

O. H. Brovkova, O. I. Manakova, «Benchmarkinh yak efektyvnyi instrument upravlinnia pidpryiemstvom», Ctalyi rozvytok ekonomiky, № 2, s. 39–45, 2010. (in Ukrainian).

R. Baldwin, A. Venables, «Spiders and snakes: Offshoring and agglomeration in the global economy», Journal of International Economics, vol. 90, іs. 2, рр. 245–254, 2013. [Online]. Available: https://www.nber.org/system/files/working_papers/w16611/w16611.pdf Application date: October 05, 2024. (in English).

F. Kotler, K. Keller, А Framework for Marketing Management. Рublished by Pearson Education, 2016. [Online]. Available: http://eprints.upjb.ac.id/id/eprint/167/1/A%20Framework%20for%20Marketing%20Management%20by%20Philip%20T%20Kotler%2C%20Kevin%20Lane%20Keller%20%28z-lib.org%29.pdf Application date: October 05, 2024. (in English).

N. Kyrych, «Doslidzhennia modelei benchmarkinhu», Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava, vyp. 1(8), s. 286–296, 2013. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://sepd.tntu.edu.ua/index.php/archive/9/171-2013-05-30-08-33-34 Data zvernennia: Zhovt. 05, 2024. (in Ukrainian).

R. Kemp, Lehalne promyslove shpyhunstvo: benchmarkinh biznes-protsesiv: tekhnolohii poshuku ta vprovadzhennia naikrashchykh metodiv roboty vashykh konkurentiv, O. B. Maksymovoi, Red. Dnipropetrovsk, Ukraina : Balans-Klub, 2004. (in Russian).

V. A. Lobanova, N. V. Buntova, «Vykorystannia suchasnoi kontseptsii benchmarkinhu pry formuvanni imidzhu pidpryiemstv turyzmu ta hotelno-restorannoho biznesu», Ekonomichnyi chasopys-XXI, № 7–8, s. 64–67, 2012. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/48315 Data zvernennia: Zhovt. 05, 2024. (in Ukrainian).

Ye. Saveliev, V. Kuryliak, H. Smaliuk, «Benchmarkinhovi metody upravlinnia konkurentsiieiu u svitovii ekonomitsi», Zhurnal yevropeiskoi ekonomiky, t. 12, № 1, s. 3–27, 2013. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/19718 Data zvernennia: Zhovt. 05, 2024. (in Ukrainian).

M. E. Porter, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance: with a new introduction. New York, USA : Free Press, 1998. (in English).

L. Paliekhova, «From supply chains to value chains: sustainability management», na navchalnomu seminari Stalist u promyslovomu sektori, Shvetsia V., Paliekhovoi L., Red. Dnipro-Kottbus : Aktsent, 2021, 192 s., s. 33–40. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://mk.nmu.org.ua/ua/sustainable_development/Participations/Publication%20Seminar.pdf Data zvernennia: Zhovt. 05, 2024. (in English).


Refbacks

  • There are currently no refbacks.