Взаєморозуміння у батьківсько-дитячих стосунках та освітньої успішності учнів: аналіз зарубіжних досліджень
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Б. Г. Ананьев, Человек как предмет познания. Санкт-Петербург, Россия: Питер, 2001.
Л. Ð?. Божович, ЛичноÑÑ‚ÑŒ и её формирование в детÑком возраÑте. МоÑква, РоÑÑиÑ: ПроÑвещение, 1968.
Л. В. Гончар, Формування гуманних взаємин батьків з дітьми молодшого шкільного і підліткового віку. Київ, Україна: ТОВ «Задруга», 2017.
Т. В. Дуткевич, Дитяча психологія. Київ, Україна: Центр учбової літ-ри, 2012.
Т. Кравченко, Соціальний розвиток дітей старшого шкільного віку в сім’ї. Київ, Україна: Фенікс, 2005.
А. А. Кроник, «Методика экспериментального исследования взаимопонимания в диаде», Психологический журнал, Т. 6, № 5, с. 124–130, 1985.
Нова українська школа: соціально-психологічні технології підтримки; Г. М. Бевз, С. Л. Кравчук, Ред. Кропивницький, Україна: Імекс-ЛТД, 2021.
Б. Д. Парыгин, Основы социально-психологической теории. Москва, Россия: Мысль, 1971.
Ю. О. Приходько, В. І. Юрченко, Психологічний словник-довідник. 4-те вид., випр. і доп. Київ, Україна: Каравела, 2020.
В. А. Семиченко, В. С. Заслуженюк, Психологія та педагогіка сімейного спілкування. Київ, Україна: Веселка, 1998.
В. Шапар, Сучасний тлумачний словник. Харків, Україна: «ПРАПОР», 2007.
W. Ahmed, and M. Bruinsma, «A structural model of self-concept, autonomous motivation and academic performance in cross-cultural perspective», Electronic Journal of Research in Education Psychology, № 4, р. 551–576, 2006.
A. Bandura, Self-Efficacy in Changing Society. Cambridge, NY: Cambridge University Press, 1995.
M. M. Barger, E. Moorman, N. R. Kuncel, and E. M. Pomerantz, «The Relation between Parents. Involvement in Children’s Schooling and Children’s Adjustment: A Meta-analysis», Psychological Bulletin, № 145(9), р. 855–890, 2019. https://doi.org/10.1037/bul0000201
L. Boonk, H. J. M. Gijselaers, H. Ritzen, and S. Brand-Gruwel, «A Review of the Relationship between Parental Involvement Indicators and Academic Achievement», Educational Research Review, № 24, р. 10–30, 2018. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.02.001
D. E. Camacho-Thompson, C. Gillen-O’Neel, N. A. Gonzales, and A. J. Fuligni, «Financial strain, major family life events, and parental academic involvement during adolescence», Journal of Youth and Adolescence, № 45, р. 1–10, 2016. https://doi.org/10.1007/s10964-016-0443-0
D. H. Caro, «Parent-child communication and academic performance. International», Journal of Educational Research, № 2, р. 15–37, 2011.
R. Crosnoe, and R. W. Ressler, «Parenting the Child in School», in The Practice of Parenting, M. H. Bornstein, Ed. Abingdon: Routledge, 2019, Vol. 5, р. 410–430. https://doi.org/10.4324/9780429401695-14
J. L. Epstein, and M. G. Sanders, «Family, School, and Community Partnerships», in Handbook of Parenting, Practical Issues in Parenting, M. H. Bornstein, Еd. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2002, Vol. 5, р. 407–437.
W. S. Grolnick, C. E. Price, K. L. Beiswenger, and C. C. Sauck, «Evaluative pressure in mothers: effects of situation, maternal, and child characteristics on autonomy supportive versus controlling behavior», Developmental Psychology Journal, № 43, р. 991–1001, 2007.
L. Hao, and M. Bonstead-Bruns, «Parents’ extrafamilial resources and children’s school attainment», Developmental Psychology Journal, № 71, р. 175–198, 1998.
N. E. Hill, and D. F. Tyson, «Parental involvement in middle school: a metaanalytic assessment of the strategies that promote achievement», Developmental Psychology Journal, № 45, р. 740–763, 2009. https://doi.org/10.1037/a0015362
N. E. Hill, and L. C. Taylor, «Parental School Involvement and Children’s Academic Achievement: Pragmatics and Issues», Current Directions Psychological Science, № 13(4), р. 161–164, 2004. https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2004.00298.x
J. Hollmann, J. Gorges, and E. Wild, «Motivational antecedents and consequences of the mother-adolescent communication», Journal of Child and Family Studies, № 25, р. 767–780, 2016. https://doi.org/10.1007/s10826-015-0258-8
W. H. Jeynes, «The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement: a meta-analysis», Urban Education, № 42, р. 82–110, 2007. https://doi.org/10.1177/0042085906293818
L. Keijsers, and F. Poulin, «Developmental changes in parent-child communication throughout adolescence», Developmental Psychology Journal, № 49, р. 2301–2308, 2013. https://doi.org/10.1037/a0032217
S. Lamb, E. Markussen, R. Teese, N. Sandberg, and J. Polesel, «School Dropout and Inequality», In School Dropout and Completion: International Comparative Studies in Theory and Policy, S. Lamb, Еd. Dordrecht: Springer, 2011, р. 369–390. https://doi.org/10.1007/978-90-481-9763-7_21
H. Park, «The varied educational effects of parent-child communication: a comparative study of fourteen countries», Comparative Education Review, № 52, р. 219–243, 2008. https://doi.org/10.1086/528763
M. A. Rogers, J. Theule, B. A. Ryan, and G. R. Adams, «Parental involvement and children’s school achievement», Canadian Journal of School Psychology, № 24, р. 34–57, 2009.
R. W. Rumberger, R. Ghatak, G. Poulos, P. L. Ritter, and S. M. Dornbusch,. «Family Influences on Dropout Behavior in One California High School», Sociology of Education, № 63(4), р. 283–299, 1990. https://doi.org/10.2307/2112876
I. M. Shochet, T. Smyth, and R. Homel, «The impact of parental attachment on adolescent perception of the school environment and school connectedness», Australian and New Zealand Journal of Family Therapy, № 28, р. 109–118, 2007. https://doi.org/10.1375/anft.28. 2.109
T. Urdan, and E. Schoenfelder, «Classroom effects on student motivation: goal structures, social relationships, and competence beliefs», Journal of School Psychology, № 44, р. 331–349, 2006. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2006.04.003
R. K. Vukovic, S. O. Roberts, and L. G. Wright, «From parental involvement to children’s mathematical performance: the role of mathematics anxiety», Early Education and Development, № 24, р. 446–467, 2013. Online. Available: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf; https://doi.org/10.1080/10409289.2012.693430 Дата звернення: Січ. 05, 2023.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.