Психологічна адаптація до навчання в закладах вищої освіти США

Олена Козьменко, Юлія Бохонкова

Анотація


У статті пропонується огляд проблеми адаптації здобувачів першого року навчання в закладах вищої освіти США в межах концепції підготовки успішної людини. Одним із показників успіху як закладу, так і здобувача, є рівень утримання. Цей показник свідчить про здатність закладу утримувати студента від початку до кінця навчання і визначається відсотком студентів, які перешли на наступний семестр або рік навчання. Дослідження цієї проблеми зумовило інтерес до створення і впровадження програм, курсів або семінарів для допомоги студентам утриматися на навчанні і не залишити заклад без отримання відповідної освіти. Протягом останніх двох десятиліть увагу було зосереджено на вдосконаленні і трансформації досвіду студентів першого року навчання. У статті проаналізовано наукові теорії, які свідчать про користь впровадження курсів адаптації першого року навчання, подано дані стосовно їх ефективності. Охарактеризовано дві основні моделі курсів адаптації, які було впроваджено в заклади вищої освіти США: орієнтаційна та дослідницька. Головна мета обидвох моделей – сприяти соціально-психологічній інтеграції здобувача в нове для нього соціальне середовище, надати необхідні знання щодо особливостей академічного успіху та сформувати навички ефективного навчання. Результатом відвідування адаптаційного курсу може бути задовільнення академічних, соціальних та особистих потреб студентів, психологічна підтримка та підвищення рівня наполегливості в досягненні цілей навчання. У статті розглянуто фактори, що впливають на бажання студентів залишити навчання, охарактеризовано завдання для підвищення рівня утримання студентів першого року навчання. Надано приклади практичної реалізації курсів адаптації в роботу закладів вищої освіти в американських коледжах. Це дозволяє показати можливості імплементації зарубіжного досвіду в систему вищої освіти України та окреслити напрямки подальших наукових розвідок

Ключові слова


здобувачі вищої освіти; перший рік навчання; успішність; курси адаптації; розвиток наполегливості; заклади вищої освіти США; рівень утримання

Повний текст:

PDF

Посилання


C. Adelman, The toolbox revisited: Paths to degree completion from high school through college. Washington, DC: U.S. Department of Education, 2006.

A. M. Cohen & F. B. Brawer, The American community college, (4th ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2003.

J. R. Keup, & J. W. Petschauer, «The first-year seminar: Designing, implementing, and assessing courses to support student learning and success», in Designing and Administering the Course. Columbia, SC: University of South Carolina, National Resource Center for The First-Year Experience and Students in Transition, 2011, vol. 1, р. 102.

E. T. Pascarella and P. T. Terenzini, How college affects students: A third decade of research. Jossey-Bass, San Francisco, 2005, vol. 2.

J. L. Kronenberger, «Student success: The effects of a community college first-year course», (Unpublished doctoral dissertation). University of Dayton, OH, 2012.

J. L. Hotchkiss, R. E. Moore, & M. M. Potts, «Freshman learning communities, college performance, and retention», Education Economics, № 4(2), рр. 197–210, 2006.

M. Е. Commander & Т. Ward, «The strength of mixed research methods for the assessment of learning communities», About Campus, № 14/3, р. 25–28, 2009.

М. В. Братко, «Система освіти США: структура, традиції управління, особливості вищої освіти», Освітологічний дискурс, № 3/4, с. 252–268, 2017.

Е. Jamelske, «Measuring the impact of a university first-year experience program on student GPA and retention», Higher Education: The International Journal of Higher Education and Educational Planning, № 57(3), р. 373–391, 2009.

B. Marina & М. McGuire, «First-year-experience: reform in college freshmen programs for first-year students», Educational Planning, № 17(3), р. 19–27, 2008.

J. P. Bowman Wilson, Investigating Student Perceptions of the Effectiveness of a First-year Experience Online Program on Student Retention. Nova Southeastern University, Abraham S. Fischler College of Education and School of Criminal Justice, 2020.

B. F. Tobolowsky & Associates, 2006 National Survey of First-Year Seminars: Continuing innovations in the collegiate curriculum. Columbia, SC: National Resource Center for The First-Year Experience and Students in Transition, 2008.

I. J. Purdie. & V. Rosser, «Examining the academic performance and retention of first-year students in living-learning communities and first-year experience courses», College Student Affairs Journal, № 29(2), рр. 95–112, 2011.

J. P. Bean & S. B. Eaton, «The psychology underlying successful retention practices», Journal of College Student Retention, № 3(1), рр. 73–89, 2001.

К. Wilson, The impact of institutional, programmatic and personal interventions on an effective and sustainable first-year student experience, 12th First Year in Higher Education Conference, Townsville, 2009.

А. Lizzio, Fives Senses of Success: Designing effective orientation and engagement processes. Australia: Griffith University, 2006.

Lehigh University College of Business and Economics. Student advising. Lehigh University, Retrieved from, 2017. [Online]. Available: https://is.gd/Bbwz0f Дата звернення: Груд. 28, 2022.

Our Purpose. College Unbound, Retrieved from, 2022. [Online]. Available: www.collegeunbound.org Дата звернення: Груд. 28, 2022.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.