Стратегія розвитку туристичних підприємств: роль персоналу та цифрової трансформації бізнесу

Валентина Іванова

Анотація


У статті розглянуто проблему розвитку туризму в Україні та світі, ключову роль у вирішенні якої відіграє розробка стратегій. Підкреслено, що особливістю туристичної діяльності є комплексність її організації та ведення, оскільки туристичний продукт формується на основі діяльності різного бізнесу. Проведено аналіз результативності туристичної діяльності України та низки країн світу, що показав проблемні аспекти, вирішення яких потребує розробки низки стратегій. Запропоновано стратегію розвитку регіону через формування туристичного територіального кластеру, який повинен об’єднати зусилля не тільки туристичних підприємств, а всіх суб’єктів певної області (території), зацікавлених у розвитку туризму. Його інформаційна стратегія має передбачати створення інформаційного суб’єкта кластеру, який забезпечуватиме активність формування зовнішнього і внутрішнього інформаційного середовища, використовуючи цифрові інформаційні технології та творчий підхід персоналу до цього процесу. За відсутності територіального кластеру, туристичні підприємства повинні самостійно розробляти та реалізовувати інформаційну стратегію на засадах цифровізації, узгоджуючи її з кадровою стратегією. Визначено ризики цифровізації бізнес-процесів туристичних підприємств. Запропоновано підходи до розробки кадрових і цифрових стратегій туристичних підприємств, які ґрунтуються, одночасно, на максимальному використанні можливостей цифрових інформаційних технологій і людського потенціалу для отримання синергетичного ефекту від їх поєднання. Визначено напрями взаємодії таких стратегій, зокрема утримання споживача від самостійного формування туру, представлення в Інтернет-середовищі, реалізація продуктів через персонал та Інтернет. Необхідно ретельно вивчати потреби споживачів на основі інформації, яку туристичні підприємства можуть отримати завдяки реалізації цифрової стратегії підприємства. Запропоновано підходи для формування кадрової стратегії, в основі якої має бути формування та підвищення рівня творчості та емоційного інтелекту персоналу

Ключові слова


стратегія; цифрова стратегія; кадрова стратегія; туризм; туристичне підприємство; персонал; цифровізація; кластер

Повний текст:

PDF

Посилання


1 Б. М. Мізюк, «Стратегічний розвиток корпоративних структур у туристично-готельному бізнесі», Вісник ЛТЕУ. Економічні науки, № 61, с. 57–60, 2020. https://doi.org/10.36477/2522-1205-2020-61-08.

2 О. В. Назаренко, «Перспективи розвитку в’їзного туризму в україні з використанням інструментів digital-маркетингу», Вісник соціально-економічних досліджень, № 3/4(74/75), с. 24–29, 2020. https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(74-75).2020.205-219

3 Н. А. Леоненко, «Стратегічні засади формування державного туристичного брендингу в Україні», Публічне управління та митне адміністрування, № 4(23), с. 66–72, 2019. https://doi.org/10.32836/2310-9653-2019-4-66-73

4 Ю. Є. Кирилов, В. Г. Грановська, та Л. О. Алєщенко, «Формування конкурентних переваг суб’єктів туристичної галузі», Економіка АПК, № 5, с. 45–55, 2020.

5 О. С. Заворуєва, «Організаційно-економічний механізм забезпечення розвитку туристичної галузі України», Причорноморські економічні студії, вип. 28(1), с. 218–222, 2018.

6 Ю. Б. Миронов, І. І. Свидрук, та М. Я. Топорницька, «Стратегічне маркетингове планування в туризмі», Науковий вісник НЛТУ України, № 30(1), с. 94–98, 2020. https://doi.org/10.36930/40300116

7 А. А. Романова, «Методологічні підходи до розробки стратегії туристичного розвитку України, Проблеми системного підходу в економіці, вип. № 3(65), с. 35–40, 2018.

8 Н. І. Юрченко, «Концептуальні засади маркетингу туризму для формування ефективної стратегії розвитку галузі», Науковий вісник Ужгородського національного університету, вип. 19, ч. 3, с. 150–154, 2018.

9 Ю. Юхновська, «Формування концепції стратегічного управління розвитком потенціалу туристичної галузі в Україні та її регіонах», Галицький економічний вісник, № 2(57), с. 18–27, 2019.

10 С. В. Білоус, Ю. О. Масюк, та О. П. Біланюк, «Сучасний стан та стратегічні орієнтири туристичного бізнесу західного регіону України», Регіональна економіка, вип. I/II(69/70), с. 52–60, 2018.

11 М. В. Шпак, та Л. І. Юрчишина, «Конкурентні стратегії туристичного підприємства», Східна Європа: економіка, бізнес та управління, вип. 4(09), с. 135–139, 2017.

12 World Travel & Tourism Council (WTTC). WTTC Data Gateway. [Online]. Available: https://is.gd/auBhlm Accessed on: Feb. 02, 2021.

13 World Travel & Tourism Council (WTTC). Global Economic Impact Reports. [Online]. Available: https://is.gd/jZ8D4E Accessed on: Apr. 04, 2022.

14 World Travel & Tourism Council (WTTC). WTTC Data Gateway. [Online]. Available: http://www.wttc.org/datagateway. Accessed on: Apr. 04, 2022.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.