Теоретичний аналіз проблеми креативності у контексті творчого характеру професійної діяльності

Світлана Байда

Анотація


У статті здійснено огляд теоретико-методологічних досліджень на предмет з’ясування природи, сутності, професійних творчих здібностей педагогів. Основну увагу зосереджено на категорійному аналізі творчих здібностей людини у філософсько-психологічному дискурсі. Проаналізовано якісно нові аспекти та підходи до вивчення феномена креативності, пов'язані зі спробами їх системного вивчення та створення теоретичних моделей цих явищ. Вивчено філософсько-світоглядні, історико-педагогічні, психолого-соціологічні аспекти формування креативності особистості у вітчизняній і зарубіжній науковій літературі; подано аналітичний опис сучасного стану розробленості проблеми формування креативності в процесі професійної підготовки в педагогічній теорії; визначено його сутнісні характеристики. Аналіз праць широкого кола науковців засвідчив, що проблема формування креативності особистості є актуальною, оскільки сучасне суспільство потребує від майбутніх фахівців креативного та нестандартного вирішення проблем, прийняття нестереотипних рішень, упровадження нових ідей, уникнення стереотипів у різних сферах професійної діяльності. Питання креативності особистості є багатоаспектним та розглядається в міждисциплінарному контексті. У багатьох сучасних дослідженнях проблеми креативності виокремлення процесуального, продуктивного, особистісного та інтерактивного підходів використовується як основний шлях аналізу теоретичних аспектів даної проблеми

Ключові слова


креативність; творчість; професійна діяльність; професійний розвиток; потенціал; творча обдарованість

Повний текст:

PDF

Посилання


Г. С. Батищев, Введение в диалектику творчеÑтва. Санкт-Петербург, РоÑÑиÑ: РХГÐ?, 1997, 190 Ñ.

В. С. Библер, Мышление как творчество (введение в логику мыслительного диалога). Москва, Россия, 1975, 165 с.

Г. Я. Буш, Диалогика и творчество. Рига, Латвия: Авотс, 1985, 220 с.

Н. Є. Гоцуляк, «Психологічні особливості розвитку професійної креативності викладача іноземної мови», дис. канд. наук 19.00.07; Хмельницький НА ДПСУ ім. Б. Хмельницького. Хмельницький, 2007, 210 с.

P. M. ГрановÑкаÑ, Ю. С. КрижанÑкаÑ, ТворчеÑтво и преодоление Ñтереотипов. Санкт-Петербург, РоÑÑиÑ: Ð?матон, 1994, 239 Ñ.

А. М. Матюшкин, «Концепция творческой одаренности», Вопросы психологии, № 6, с. 29–33, 1989.

О. Драгославю, Креативный леверидж. Москва, Россия: Бренд-менеджмент, 2005, 44 с.

Я. А. Пономарев, Психология творчества. Москва, Россия: Наука, 1976, 303 с.

В. Н. Пушкин, Эвристика – наука о творческом мышлении. Москва, Россия: Политиздат, 1967, 271 с.

A. M. СтолÑров, МетодологичеÑкие оÑновы изобретательÑкого творчеÑтва. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð’ÐÐ?Ð?ПÐ?, 1989, 232 Ñ.

Стратегії творчої діяльності: школа В. О. Моляко; В. О. Моляко, Ред. Київ, Україна: «Освіта України», 2008, 702 c.

Е. Л. Яковлева, Психология развития творческого потенциала личности. Москва, Россия: Флинта, 1997, с. 86–93.

В. А. Якунин, Педагогическая психология: учеб. пособие; Европ. ин-т экспертов. Санкт-Петербург, Россия: Полиус, 1998, 639 с.

Т. С. Яценко, Психологічні основи групової психокорекції. Київ, Україна: Либідь, 1996, 264 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.