Деякі прикладні аспекти проблеми формування основ психоемоційного здоровʼя студентів

Антоніна Кічук

Анотація


З огляду на багатоаспектність і складність проблеми розробки основ психоемоційного здоровʼя студентів закладу вищої освіти (ЗВО), природний інтерес становлять відповідні параметри віддзеркалення її прикладних аспектів через дані, отримані в результаті пілотного дослідження. Виходячи з цього, базою пілотного експерименту слугували шість вітчизняних ЗВО, де здійснюється підготовка майбутніх фахівців, уподобання яких повʼязані із типами професій «людина-людина», «людина-техніка», «людина-знак», «людина-природа», «людина-художній образ». У результаті коректного використання опитувальників та проведення анкетування, встановленно оцінні судження опитувальних відносно змістового наповнення поняття «психоемоційне здоровʼя» та характера ставлення до власного здоровʼя у психоемоційній сфері; діагностовано своєрідість вияву сучасним студентством емоцій за параметром їх модальності; визначено детермінанти психоемоційного здоровʼя студентської молоді та ступінь їхньої підготовленості до адекватного емоційного оцінювання діяльності й поведінки оточуючих. У результаті проведеного аналізу наукового фонду, де безпосередньо або опосередковано висвітлюються проблемні питання, пов’язані із здоров’ям особистості у психологічній сфері, видається за можливе стверджувати, про те, що психологічне здоров’я сучасної студентської молоді й дотепер складає зону психолого-педагогічних втрат. Це зумовлено як відсутністю теорії психологічного здоров’я у віковий період ранньої дорослості, так і недооцінкою своєрідності емоційного складника здоров’я сучасного студентства у психологічній сфері. На підґрунті узагальнення оцінних суджень респондентів, окреслено причини відхилень у психоемоційному здоровʼї саме сучасного студентства. Закцентовано, зокрема, що важливим чинником збереження психоемоційного здоровʼя особистості за сучасних стресогенних екологічних реалій виступає екологічна освіта. У цілому результати проведеного пілотного дослідження сприяють розробці наукових основ психоемоційного здоровʼя особистості у віковий період раннього дорослішання

Ключові слова


студентство; здоровʼя; психоемоційне здоровʼя; здобувач вищої освіти; пілотне дослідження

Повний текст:

PDF

Посилання


А. О. Прохоров, М. Е. Вамуллина, В. Д. Менделевич, Психология состояний. Москва, Россия: Когито-центр, 2011, 623 с.

В. Войтенко, В. Карпенко, Ю. Мединський, М. Миколайчук, «Сучасний стан психічного здоровʼя студентської молоді: емоційна, міжособистісна та рольова сфери», Практична психологія та соціальна робота, № 11, с. 2–7, 2012.

О. Мірошниченко, Н. Світлічна, І. Табачник, «Психолого-педагогічні засоби формування позитивно-дієвого ставлення до власного здоровʼя студентів», Наука і освіта, № 3, с. 40–46, 2019.

М. А. Кузнецов, Л. Н. Зотова, Жизнестойкость и образ здоровья студентов. Харьков, Україна: Диса плюс, 2017, 398 с.

Т. Кириленко, «Емоційна сфера особистості: вектори вивчення», Вісник Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка, № 1(8), с. 26–29, 2018.

В. Н. Мясищев, Психология отношений, А. А. Бодалева, Ред; 4-е изд. Москва, Россия: МОДЭК, 2011, 398 с.

А. А. Токман, Н. В. Немченко, Психологія способу життя. Київ, Україна: ДП Вид. дім «Персонал», 2015, 344 с.

О. Я. Чебикін, І. Г. Павлова, Становлення емоційної зрілості: монографія. Одеса, Україна: СВД Черкасов, 2009, 230 с.

Т. М. Титаренко, Психологічне здоровʼя особистості: засоби допомоги в умовах тривалої травматизації: монографія. Кропивницький, Україна: Умекс-ЛТД, 2018, 160 с.

М. В. Савчин, Здоровʼя людини: духовний, особистісний і тілесний виміри: монографія. Дрогобич, Україна: «ПОСВІТ», 2019, 232 с.

А. Кічук, «Психоемоційне здоровʼя сучасного студентства як ресурс життєстійкості», Problems and perspectives of modern science and practice. Abstracts of international scientific and practical conference. Gras; Austria, 2020, p. 258–261.

П. Клейман, ПÑихологиÑ. Люди, концепции, ÑкÑперименты; пер. Ñ Ð°Ð½Ð³Ð». О. Медведь, Ð’. Шульпин, Ред. МоÑква, РоÑÑиÑ: Манн. Ð?ван и Фебер, 2019, 272 Ñ.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.