Використання модифікованих таблиць поппельрейтера як один із інноваційних методів корекційної роботи

Катерина Колос, Олена Дем’янчук

Анотація


У цій статті розкрито психологічний аспект зорового гнозису, формування та розвиток вищих психічних процесів, та синдроми порушень цих процесів. Проаналізовано розроблені теоретичні аспекти й технології корекційно-розвивального навчання в сучасній науці й визначено ефективні шляхи удосконалення процесу навчання та корекції особистості із порушеннями психофізичного та мовленнєвого розвитку. Розкрито психологічний аспект зорового гнозису, формування та розвитку вищих психічних процесів, та синдроми порушень цих процесів. Розглянуто переваги, спільні для діагностичної, корекційно-розвивальної та попереджувальної корекційно-розвивальної роботи які дає методика «Зашумлені фігури» Поппельрейтера. Окреслено контент та зміст даного процесу. Проаналізовано та рекомендовано на основі методики «Проби Поппельрейтера» використання модифікованих таблиць Поппельрейтера в практичній діяльності загальноосвітніх, спеціальних навчальних, реабілітаційних закладах корекційно-розвивального навчання для осіб із порушеннями когнітивних функцій та психомоторних якостей, з урахуванням об’єктивних параметрів зорового гнозису. Визначено та описано принципи, покладені в основу розробки діагностичної методики, яка виконує терапевтичну функцію: єдності діагностики і корекції; системності корекційних, профілактичних і розвивальних задач; пріоритетності корекції порушень; діяльнісний принцип корекції; урахування вікових, психологічних й індивідуальних особливостей; комплексності методів психологічного впливу; опори на різні рівні організації психічних процесів; програмованого навчання зростання складності; урахування обсягу і ступеня різноманітності матеріалу; урахування емоційного забарвлення матеріалу

Ключові слова


психокорекційна робота; зорова агнозія; діагностика; корекційно-розвивальна; попереджувально корекційно-розвивальна робота; психофізичний та мовленнєвий розвиток

Повний текст:

PDF

Посилання


1 С. П. Щерба, В. К. Щедрін, і О. А. Заглада, Філософія: навч. посіб. Київ, Україна: МАУП, 2004, 216 с.

2 В. С. Лозниця, Основи психології та педагогіки: навч. посіб. Київ, Україна: КНЕУ, 2001, 288 с.

ï›3ï Ð?. Ðœ. Сеченов, Ð?збранные произведениÑ: Ð¤Ð¸Ð·Ð¸Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¸ пÑихологиÑ, Т. 1. Ð¥. С. КоштоÑнец, Ред. и поÑлеÑл. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?зд-во Ðкадемии Ðаук СССР, 1952, 774 Ñ.

ï›4ï Ð?. П. Павлов Мозг и пÑихика. Ðœ. Г. ЯрошевÑкий, Ред. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?здательÑтво «Ð?нÑтитут практичеÑкой пÑихологии»; Воронеж: ÐПО «МОДЭК», 1996, 320 Ñ.

5 Е. Ю. Балашова, М. С. Ковязина, Нейропсихологическая диагностика в вопросах и ответах: учебник. Москва, Россия: Генезис, 2012, 240 с.

6 О. М. Степанов, М. М. Фіцула, Основи психології і педагогіки. Київ, Україна: Академвидав., 2006, 520 с.

7 І. Кант, Критика чистого розуму. І. Бурковський; пер. з нім. та приміт. Київ, Україна: Юніверс, 2000, 504 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.