Асертивність як складова професійної толерантності керівників закладів загальної середньої освіти
Анотація
У статті розкрито особливу значущість професійно важливих якостей керівника закладу загальної середньої освіти, зокрема, професійної толерантності і її складової – асертивності. Визначено основні характеристики асертивності та асертивної поведінки керівників закладів загальної середньої освіти. Показано зв’язок асертивості управлінців з успішністю їхньої професійної діяльності. Охарактеризовано асертивність як чинник професійної толерантності керівників закладів загальної середньої освіти. Визначено і охарактеризовано рівні сформованості асертивності досліджуваних керівників: високий, середній, низький. Наведено результати емпіричного дослідження особливостей асертивності керівників закладів загальної середньої освіти. Виявлено недостатній рівень сформованості асертивності у досліджуваних керівників закладів загальної середньої освіти. Визначено систему організаційно-психологічних чинників, які впливають на рівень сформованості асертивності керівників закладів загальної середньої освіти. Виявлено особливості асертивної поведінки досліджуваних залежно від статі, віку, управлінського стажу, типу закладу освіти, регіону його розташування тощо. Констатовано доцільність сприяння розвитку асертивності керівників закладів загальної середньої освіти у процесі професійної підготовки (здобуття вищої освіти) і в умовах післядипломної освіти (підвищенні кваліфікації)
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Г. Л. Бардиер, Социальная психология толерантности. Санкт-Петербург, Россия: СПб. гос. ун-т, 2005, 120 с.
О. І. Бондарчук, Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності. Київ, Україна: Науковий світ, 2008, 318 с.
Большая энциклопедия психологических тестов. Москва, Россия: Ексмо, 2005, 416 с.
Ð?. Ð. ЗимнÑÑ, ПедагогичеÑÐºÐ°Ñ Ð¿ÑихологиÑ: учеб. поÑобие Ð´Ð»Ñ Ñтуд. выÑш. пед. учеб. заведений. РоÑтов н/Д., РоÑÑиÑ, 1997, 480 Ñ.
Л. М. Карамушка, Психологія освітнього менеджменту. Київ, Україна: Либідь, 2004, 424 с.
Р. Л. Кричевський, Если Вы – руководитель… Элементы психологии менеджмента в повседневной работе. – 2-е изд., доп. и перераб. Москва, Россия, 1996,198 с.
Л. Е. Орбан-Лембрик, Психологія управління. Київ, Україна: Академвидав, 2003, 568 с.: Дело, 1996, 384 с.
Психотерапевтическая энциклопедия / Б. Д. Карвасарского, Ред. СПб., Россия: Питер, 2000, 1024 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.