Зміст і структура психоемоційного стану жінок у пренатальний та постнатальний періоди

Оксана Ємець

Анотація


Статтю присвячено дослідженню змісту та структури психоемоційного стану жінок у пренатальний та постнатальний періоди. Представлено основні позиції науковців щодо змісту та структури психоемоційного стану жінок у пренатальний та постнатальний періоди. Визначено й обґрунтовано поняття «психоемоційний стан жінок у пренатальний та постнатальний періоди», який визначається як сукупність характеристик особистості жінки, що відображають емоційну реакцію на психофізіологічні, психосоціальні зміни пренатального та постнатального періодів, для збереження цілісності організму, його гармонійної життєдіяльності. Обґрунтовано структуру психоемоційного стану жінок у пренатальний та постнатальний періоди. Проаналізовано компоненти (когнітивний – як сукупність знань про сутність та особливості психоемоційного стану жінки у пренатальний, постнатальний періоди; мотиваційно-ціннісний – як сукупність усвідомлених мотивів, цінностей, від яких залежить спрямованість діяльності жінки у пренатальний та постнатальний періоди; емоційний – як комплекс ставлень до себе, оточуючих, дитини, почуття, переживання; діяльнісний – як комплекс здатностей, які забезпечують гармонійну життєдіяльність жінки у пренатальний та постнатальний періоди) та показники (розуміння особливостей пренатального, постнатального періодів у жінок, знання основних аспектів материнства, потреба у добробуті, готовність до змін, рівень цінності материнства, ставлення до себе, дитини, оточуючих, рівень тривожності, емоційна стабільність, здатність до саморегуляції, наявність улюбленої справи, уміння адаптуватися) психоемоційного стану жінок у пренатальний та постнатальний періоди

Ключові слова


психоемоційний стан; постнатальний період; пренатальний період; компонент; показник; структура

Повний текст:

PDF

Посилання


С. Ð?. ЗнаменÑкаÑ, Â«ÐšÐ¾Ñ€Ñ€ÐµÐºÑ†Ð¸Ñ Ñмоциональных ÑоÑтоÑний беременных женщин ÑредÑтвами физичеÑких упражнений», диÑ. канд. наук. Санкт-Петербург, РоÑÑиÑ, 2007.

Н. П. Коваленко, «Психопрофилактика и психокоррекция женщины в период беременности и родов: медико-социальные проблемы», дис. д-ра наук. Москва, Россия, 2003.

І. В. Пузь, «Особливості психологічного супроводу жінок під час вагітності», Актуальні проблеми психології. Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Т. 11, вип. 4, с. 178–187, 2011.

Б. А. Душков, А. В. Королев, и Б. А. Смирнов, Энциклопедический словарь: психология труда, управления, инженерная психология и эргономика. Москва, Россия: Академический проект, 2005.

В. Н. Белых, и С. А. Григорьева «Влияние мобильных средств на психоэмоциональное состояние студентов», Научное сообщество студентов XXI столетия. Гуманитарные науки, № 12(27), с. 297–303, 2014. [Электронный ресурс]. Доступно:

http://sibac.info/archive/guman/12(27).pdf

Г. А. Соколов, «Особенности психоэмоциональных состояний студента при дистанционной форме обучения», Педагогика и просвещение, № 1, с. 1–13, 2014.

T. Cochrane, «Eight dimensions for the emotions», Sage journals, № 48, р. 379–420, 2009.

А. Е. Ловягина, Психические состояния человека. Санкт-Петербург, Россия, 2014.

С. Д. Максименко, Загальна психологія. Київ, Україна, 2008.

Г. Филиппова, «Материнство: сравнительно-психологический подход», Психологический журнал, № 5, с. 81–88, 1999.

С. Д. Криштоф, «Технологія підготовки майбутнього вчителя природничо-математичних дисциплін до використання інтернет-підтримки у навчальному процесі», Педагогічні науки, № 98, с. 125–131, 2011.

Я. Ð?. ПавлоцкаÑ, «Соотношение пÑихологичеÑкого Ð±Ð»Ð°Ð³Ð¾Ð¿Ð¾Ð»ÑƒÑ‡Ð¸Ñ Ð¸ Ñоциально-пÑихологичеÑких характериÑтик личноÑти», автореф. диÑ. канд. наук. Волгоград, РоÑÑиÑ, 2015.

І. В. Бринза, «Готовність до змін як ресурс подолання психологічної кризи», Наука і освіта, № 11, с. 43–48, 2016.

Л. Н. Тронина, «Этико-психологические проблемы современного материнства», дис. канд. наук. Тула, Россия, 2010.

П. А. М’ясоїд, Загальна психологія. Київ, Україна, 2000.

А. Гринечко, «Типологія проявів тривожності в онтогенезі особистості», Освіта регіону, № 2, с. 282, 2011.

Л. М. Аболин, Психологические механизмы эмоциональной устойчивости человека. Казань, Россия, 1987.

Н. С. Стародубцева, «Формирование основ профессиональной успешности у студентов вузов в условиях учебных практик», дис. канд. наук. Биробиджан, Россия, 2006.

С. Ю. Головин, Словарь практического психолога. Минск, Беларусь: Дарвест, 2003.

А. В. Морозов, Деловая психология. Санкт-Петербург, Россия: Союз, 2000.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.