Моделювання ефективних чинників та умов для успішного здійснення професійної ідентичності студентів
Анотація
Статтю присвячено теоретичному та емпіричному вивченню особливостей процесу професійної ідентичності у контексті факторного аналізу сформованості специфічних особистісних якостей студентів. Обґрунтовано системотворчий зміст образу професійного «Я» у модельних схемах консолідації та конфлікту факторів адаптаційного, стабілізаційного та коригувального етапів здійснення професійної ідентичності.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Ðнтонова Ð?. Ð’. Проблема личноÑтной идентичноÑти / Ð?. Ð’. Ðнтонова // ВопроÑÑ‹ пÑихологии. — 1996. — С. 131–143.
Боришевський М. Й. Ціннісні орієнтації в особистісному становленні сучасної молоді / М. Й. Боришевський // Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. пр. Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України ; за ред. С. Д. Максименка. — К., 2003. — Т. V. — Ч. 5. — С. 34–42.
Гнатенко П. І. Ідентичність: філософський та психологічний аналіз / П. І. Гнатенко, В. М. Павленко. — К. : Арт-Пресс, 1999. — 466 с.
Голоденко О. М. Аналіз теоретичних підходів до вивчення феномену ідентичності в соціогуманітарних науках [електронний ресурс] / О. М. Голоденко. — Режим доступу :
http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/1522/1/Golodenko-2.pdf
Зливков В. Проблема особистісної та професійної самоідентифікації в сучасній психології / В. Зливков // Соціальна психологія. — 2006. — № 5. — С. 128–136.
Зубенко А. С. Ціннісні орієнтації особистості і становлення особистісної ідентичності / А. С. Зубенко // Наукові записки Харківського університету повітряних сил: соціальна філософія, психологія ; редкол. : В. С. Афанасенко [та ін.] — Х. : ХУПС, 2008. — Вип. 2(31). — С. 71–77.
Капрара Дж. Психология личности / Дж. Капрара, Д. Сервон. — СПб. : Питер, 2003. — 640 с.
Максименко С. Д. Психологічні засади взаємозв’язку професійного навчання і розвитку особистості майбутнього фахівця / С. Д. Максименко // Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз : монографія ; АПН України ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. — К., 2003. — С. 691–811. — Бібліогр. : С. 797–811.
Солдатова Е. Л. СтратегичеÑкие ориентиры пÑихологичеÑкого ÑÐ¾Ð¿Ñ€Ð¾Ð²Ð¾Ð¶Ð´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾Ñти в Ñовременном вузе / Е. Л. Солдатова, Ð?. Ð’. Молочкова // ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð² вузе. — 2007. — â„– 4. — С. 6–22.
Чепелєва Н. В. Внутрішні смислові конфлікти як фактор становлення професійної компетентності майбутніх практичних психологів / Н. В. Чепелєва // Конфлікти в педагогічних системах : зб. доп. наук-практ. конф. — Вінниця, 1997. — С. 320–322.
Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентичность и память: опыт генетической реконструкции / Л. Б. Шнейдер // Мир психологии. — 2001. — № 1. — С. 64–78.
Ericson E. H. Identity, youth and crisis. L. : Faber Identity in adolescence // Abelson. J. (Ed.). Handbook of abolescent psychology: N.Y. : J. Wiltj, 1980.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.