Професійна «Я-концепція» майбутнього фахівця економічного профілю

Олена Прокопенко

Анотація


У статті висвітлено проблему розвитку «Я-концепції» майбутніх економістів у процесі професійної підготовки. Наведено результати основних теоретичних підходів до дослідження розвитку «Я-концепції». Виділено три рівні сформованості професійної «Я-концепції» майбутнього фахівця та визначено специфічний зміст когнітивного, афективного і поведінкового компонентів професійної «Я-концепції». Визначено, що професійна «Я-концепція» майбутнього фахівця економічного профілю – це сукупність його уявлень про себе як суб’єкта професійної діяльності в галузі економіки, на розвиток якої впливають умови навчання у вищих навчальних закладах, які мають сприяти формуванню професійного «Я-образу», адекватній самооцінці себе як майбутнього професіонала та появі професійно значущих якостей у навчальній діяльності.


Ключові слова


«Я-концепція»; професійне становлення; професійна «Я-концепція»

Повний текст:

PDF

Посилання


Авер’янова Г. М. Кишенькові гроші як фактор економічної соціалізації підлітків / Г. М. Авер’янова // Психологія: зб. наук. пр. — К. : НПУ ім. М. Драгоманова, 2002. — Вип. 18. — С. 87–96.

Бернс Р. Развитие «Я-концепции» и воспитание / Р. Бернс. — М. : Педагогика, 1986. — 421 с.

Божович Л. Ð?. Ð?збранные пÑихологичеÑкие труды. Проблемы Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼Ð¸Ñ€Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾Ñти / Л. Ð?. Божович ; за ред. Д. Ð?. Фельдштейн. — Ðœ. : ÐœÐµÐ¶Ð´ÑƒÐ½Ð°Ñ€Ð¾Ð´Ð½Ð°Ñ Ð¿ÐµÐ´. академиÑ, 1995. — 209 Ñ.

Василец М. В. Структурный анализ профессиональной «Я-концепции» студентов-менеджеров / М. В. Василец. — М. : МОСУ, 2003. — 37 с.

Головин С. Ю. Словарь практического психолога / С. Ю. Головин. — 1998.

Дутчина О. Б. О профеÑÑиональной Я-концепции ÑƒÑ‡Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ / О. Б. Дутчина // ПÑихологичеÑÐºÐ°Ñ Ð½Ð°ÑƒÐºÐ° – практике: Ñб. науч. ÑÑ‚. — ХабаровÑк : Ð?зд-во ХГПУ, 1999. — Ч. 1. — С. 92–96.

Карпинский К. В. Психология жизненного пути личности: учеб. пособие / К. В. Карпинский. — Гродно : ГрГУ, 2002. — 167 с.

Кон Ð?. С. ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¿Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ñ‹Ñ… различий / Ð?. С. Кон // ВопроÑÑ‹ пÑихологии. — 1991. — â„– 2. — С. 47–57.

Михайлов Ð?. Ð’. Проблема профеÑÑиональной зрелоÑти в трудах Д. Сьюпера / Ð?. Ð’. Михайлов // ВопроÑÑ‹ пÑихологии. — 1975. — â„– 5.

Москаленко В. В. Соціальна психологія / В. В. Москаленко. – 2-ге вид. — К. : Центр навч. л-ри, 2008. — 688 с.

ПрÑжников Ð. С. ПрофеÑÑиональное и личноÑтное Ñамоопределение / Ð. С. ПрÑжников. — Ðœ. : Ð?зд-во Ð?н-та практ. пÑихологии ; Воронеж : МОДЭК, 1996. — 256 Ñ.

Реан А. А. Социальная педагогическая психология / А. А. Реан, Я. Л. Коломинский. — СПб. : Питер, 2001. — 416 с.

Самоукина Н. В. Психология и педагогика профессиональной деятельности / Н. В. Самоукина. — М. : ТАНДЕМ, ЭКСМО, 1999. — 352 с.

Столин Ð’. Ð’. СамоÑознание личноÑти / Ð’. Ð’. Столин. — Ðœ. : Ð?зд-во МГУ, 1983. — 286 Ñ.

Титаренко Т. М. Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності / Т. М. Титаренко. — К. : Либідь, 2003. — 376 с.

Франкл В. Воля к смыслу / В. Франкл ; пер. с англ. — М. : Апрель-Пресс, ЭКСМО-Пресс, 2000. — 368 с. (Серия «Психологическая коллекция»).

Чамата П. Р. Самосвідомість та її розвиток у дітей / П. Р. Чамата. — К. : Рад. шк., 1958. — 44 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.