Організаційно-педагогічні умови розвитку інформаційної культури майбутніх менеджерів в умовах інноваційної освітньої діяльності закладу вищої освіти

Гліб Сацюк

Анотація


У статті розглянуто організаційно-педагогічні умови розвитку інформаційної культур и майбутніх менеджерів в умовах інноваційної освітньої діяльності закладів вищої освіти. Досліджено ключові чинники формування інформаційної компетентності, що включають інтеграцію цифрових технологій в освітній процес, використання електронних бібліотек, аналітичних інструментів, наукових баз даних та платформ для дистанційного навчання. Визначено організаційно-педагогічні умови, які сприяють ефективному засвоєнню інформації здобувачами освіти, зокрема впровадження адаптивного навчання, методів кейс-стаді, проєктної діяльності та наставництва. Встановлено, що особливу увагу слід приділяти використанню хмарних технологій в освітній діяльності закладів вищої освіти (ЗВО), формуванню навичок критичного мислення, інформаційної безпеки та етичного використання даних у професійній діяльності. Розглянуто можливості партнерства закладів вищої освіти з бізнес-середовищем для підвищення практичної складової освітнього процесу. Проаналізовано переваги дуальної освіти та залучення практиків до викладання з метою формування у майбутніх менеджерів реалістичного бачення сучасного управління. Досліджено роль цифрового освітнього середовища у формуванні конкурентоспроможних фахівців, здатних ефективно адаптуватися до викликів цифрової трансформації економіки та суспільства. Зроблено висновок про необхідність удосконалення організаційно-педагогічних умов, що забезпечують розвиток інформаційної культури майбутніх менеджерів, та розробки комплексних освітніх стратегій для інтеграції цифрових технологій у процес підготовки фахівців нового покоління

Ключові слова


інформаційна культура; менеджер; цифрові технології; педагогічні умови; професійна підготовка

Повний текст:

PDF

Посилання


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES

Т. I. Бурлаєнко, Методичні рекомендації для студентів, які вивчають курс «Основи педагогічної творчості і майстерності». Київ, Україна : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017.

В. Т. Бусел, Ред. Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ; Ірпінь, Україна : Перун, 2003.

О. В. Дубініна, Т. І. Бурлаєнко, «Педагогічні умови впровадження моделі Adventure Playground, як перспективної практики реалізації спеціалізованої освіти наукового спрямування», Освіта та розвиток обдарованої особистості, № 2(93), с. 5–10, 2024. [Електронний ресурс]. Доступно: https://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2024/2/1.pdfДата звернення: Берез. 05, 2025.

О. Дубініна, «Психолого педагогічні умови, що сприяють формуванню у майбутніх автослюсарів професійної компетентності», Теорія та методика управління освітою,№ 8, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_8/3.pdf Дата звернення: Берез. 05, 2025.

О. Дубініна, Т. Бурлаєнко, «Спадщина Марії Гжегожевської в моделях спеціалізованої освіти, як шлях до формування наукової компетентності здобувача освіти», Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. Серія «Педагогічні науки», вип. 26(55), с. 104–122, 2023. https://doi.org/10.58442/2218-7650-2023-26(55)-104-122

О. Дубініна, «Методичні підходи до професійної підготовки майбутніх менеджерів проєктної діяльності в умовах діджиталізації», на ІV Міжнар. наук.-практ. конф. Розбудова внутрішніх систем забезпечення якості в закладах вищої освіти України: досягнення та проблеми – погляд ззовні та зсередини. Київ : ВПЦ "Київський ун-т", 2024, с. 152–157.

Енциклопедія освіти / Нац. акад. пед. наук України; В. Г. Кремень, Ред. та ін.; 2-ге вид., допов. та перероб. Київ, Україна : Юрінком Інтер, 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2588/Дата звернення: Берез. 05, 2025.

О. Коломієць, та О. Головата, «Формування інформаційної культури майбутнього фахівця у контексті сучасних освітніх завдань», Соціум. Документ. Комунікація. Серія: Історичні науки, вип. 10, с. 310-333, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/colscart_2020_10_15Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики; О. Овчарук, Ред. Київ, Україна : К. І. С., 2004.

Освітній дискурс : зб. наук. праць; О. П. Кивлюк, Ред. Київ, Україна : ТОВ «Науково-інформаційне агентство "Наука-технології-інформація"», вип. 38(11-12), 104 с., 2021.

Позиціонування закладу освіти засобами новітніх технологій менеджменту, Всеукр. наук.-методологіч. семінар. Київ-Бориспіль: ДЗВО «Ун-т менедж. освіти», 2021, 240 с. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/materialikonferencij-nimp Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Розвиток професійної культури майбутніх фахівців: виклики, досвід, стратегії, перспективи, V Всеукр. наук.-практ. конф. Київ: Наукова столиця, 2022, 205 с. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734068/1/%D0%97%D0%B1_%D0%86%D1%80%D0%BF%D1%96%D0%BD%D1%8C_2022.pdf Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Л. М. Скрипник, «Педагогічні умови організації інформаційно-консультативного середовища закладу освіти: інноваційні підходи та вектори розвитку», Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «педагогіка і психологія». Педагогічні науки, № 2(24), с. 159–169, 2022. [Електронний ресурс]. Доступно: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2022/2/18.pdf Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Словник.ua. [Електронний ресурс]. Доступно: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0 Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/osvita-2/vishcha-osvita-ta-osvita-doroslikh/strategiya-rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-na-2022-2032-roki Дата звернення: Берез. 05, 2025.

М. О. Топузов, «Проектування інформаційно-освітнього середовища навчальних закладів у сучасному суспільстві. Актуальні теорії – ефективна практика», Український педагогічний журнал, № 1, с. 26‒36, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/514/444 Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Цифрові технології професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у воєнний та повоєнний час / М. А. Пригодій, А. М. Гуржій, О. Д. Гуменний, І. І. Голуб, Т. Г. Пригалінська, А. М. Волошин. Київ, Україна : Ін-т проф. освіти НАПН України, 2023. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738690/1/Navch-metod_posybn_LENR.pdf Дата звернення: Берез. 05, 2025.

ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED

T. I. Burlaienko, Metodychni rekomendatsii dlia studentiv, yaki vyvchaiut kurs «Osnovy pedahohichnoi tvorchosti i maisternosti». Kyiv, Ukraina : NPU im. M. P. Drahomanova, 2017. (in Ukrainian).

V. T. Busel, Red. Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Kyiv; Irpin, Ukraina : Perun, 2003. (in Ukrainian).

O. V. Dubinina, T. I. Burlaienko, «Pedahohichni umovy vprovadzhennia modeli Adventure Playground, yak perspektyvnoi praktyky realizatsii spetsializovanoi osvity naukovoho spriamuvannia», Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti, № 2(93), s. 5–10, 2024. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2024/2/1.pdf Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

O. Dubinina, «Psykholoho pedahohichni umovy, shcho spryiaiut formuvanniu u maibutnikh avtosliusariv profesiinoi kompetentnosti», Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu, № 8, 2012. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_8/3.pdf Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

O. Dubinina, T. Burlaienko, «Spadshchyna Marii Hzhehozhevskoi v modeliakh spetsializovanoi osvity, yak shliakh do formuvannia naukovoi kompetentnosti zdobuvacha osvity», Visnyk pisliadyplomnoi osvity: zb. nauk. prats. Seriia «Pedahohichni nauky», vyp. 26(55), s. 104–122, 2023. https://doi.org/10.58442/2218-7650-2023-26(55)-104-122 (in Ukrainian).

O. Dubinina, «Metodychni pidkhody do profesiinoi pidhotovky maibutnikh menedzheriv proiektnoi diialnosti v umovakh didzhytalizatsii», na IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Rozbudova vnutrishnikh system zabezpechennia yakosti v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy: dosiahnennia ta problemy – pohliad zzovni ta zseredyny. Kyiv : VPTs "Kyivskyi un-t", 2024, s. 152–157. (in Ukrainian).

Entsyklopediia osvity / Nats. akad. ped. nauk Ukrainy; V. H. Kremen, Red. ta in.; 2-he vyd., dopov. ta pererob. Kyiv, Ukraina : Yurinkom Inter, 2021. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2588/ Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

O. Kolomiiets, ta O. Holovata, «Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnoho fakhivtsia u konteksti suchasnykh osvitnikh zavdan», Sotsium. Dokument. Komunikatsiia. Seriia: Istorychni nauky, vyp. 10, s. 310-333, 2020. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://nbuv.gov.ua/UJRN/colscart_2020_10_15 Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky; O. Ovcharuk, Red. Kyiv, Ukraina : K. I. S., 2004. (in Ukrainian).

Osvitnii dyskurs : zb. nauk. prats; O. P. Kyvliuk, Red. Kyiv, Ukraina : TOV «Naukovo-informatsiine ahentstvo “Nauka-tekhnolohii-informatsiia”», vyp. 38(11-12), 104 s., 2021. (in Ukrainian).

Pozytsionuvannia zakladu osvity zasobamy novitnikh tekhnolohii menedzhmentu, Vseukr. nauk.-metodolohich. seminar. Kyiv-Boryspil: DZVO «Un-t menedzh. osvity», 2021, 240 s. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://umo.edu.ua/materialikonferencij-nimp Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

Rozvytok profesiinoi kultury maibutnikh fakhivtsiv: vyklyky, dosvid, stratehii, perspektyvy, V Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kyiv: Naukova stolytsia, 2022, 205 s. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734068/1/%D0%97%D0%B1_%D0%86%D1%80%D0%BF%D1%96%D0%BD%D1%8C_2022.pdf Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

L. M. Skrypnyk, «Pedahohichni umovy orhanizatsii informatsiino-konsultatyvnoho seredovyshcha zakladu osvity: innovatsiini pidkhody ta vektory rozvytku», Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «pedahohika i psykholohiia». Pedahohichni nauky, № 2(24), s. 159–169, 2022. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2022/2/18.pdf Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

Slovnyk.ua. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0 Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022–2032 roky. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://mon.gov.ua/osvita-2/vishcha-osvita-ta-osvita-doroslikh/strategiya-rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-na-2022-2032-roki Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

M. O. Topuzov, «Proektuvannia informatsiino-osvitnoho seredovyshcha navchalnykh zakladiv u suchasnomu suspilstvi. Aktualni teorii – efektyvna praktyka», Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, № 1, s. 26‒36, 2017. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/514/444 Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).

Tsyfrovi tekhnolohii profesiinoi pidhotovky maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u voiennyi ta povoiennyi chas / M. A. Pryhodii, A. M. Hurzhii, O. D. Humennyi, I. I. Holub, T. H. Pryhalinska, A. M. Voloshyn. Kyiv, Ukraina : In-t prof. osvity NAPN Ukrainy, 2023. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738690/1/Navch-metod_posybn_LENR.pdf Application date: March 05, 2025. (in Ukrainian).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.