Організаційно-педагогічні умови розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів засобами цифрової дидактики

Віталій Cавченко

Анотація


У статті досліджено організаційно-педагогічні умови розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів засобами цифрової дидактики. Розглянуто теоретичні засади компетентнісного та інтегративного підходів у професійній підготовці менеджерів, які передбачають формування необхідних знань, умінь і навичок через використання сучасних цифрових технологій. Проаналізовано український і зарубіжний досвід впровадження цифрової дидактики в освітній процес, а також визначено ключові моделі, що сприяють ефективному навчанню, зокрема методи гейміфікації та інтерактивного навчання. Здійснено оцінювання впливу цифрових технологій, зокрема систем управління навчанням (LMS), мультимедійних ресурсів, штучного інтелекту та доповненої реальності, на якість підготовки майбутніх фахівців. Обґрунтовано необхідність удосконалення матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, підвищення цифрової компетентності викладачів, адаптації освітніх програм до сучасних вимог бізнес-середовища. Результати емпіричного дослідження, проведеного серед здобувачів освіти, виявили активне використання цифрових інструментів в освітньому процесі, проте також продемонстрували обмежене застосування спеціалізованих професійних платформ. Визначено перспективи подальших досліджень, зокрема щодо розширення емпіричних досліджень впливу цифрової дидактики на якість професійної підготовки майбутніх менеджерів

Ключові слова


компетентність; професійна компетентність; здобувач освіти; менеджер; цифрова дидактика; педагогічні умови

Повний текст:

PDF

Посилання


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES

Т. І. Бурлаєнко, «Компетентність. Компетентності», Енциклопедія освіти; В. Г. Кремень, Ред. та ін.: 2-ге вид., допов. та перероб. Київ, Україна : Юрінком Інтер, 2021, с. 470.[Електронний ресурс]. Доступно: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2588/Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Великий тлумачний словник сучасної української мови; В. Бусол, Ред. Київ-Ірпінь, Україна : ВТФ Перун, 2001.

С. Гончаренко, Український педагогічний словник. Київ, Україна : Либідь, 1997. [Електронний ресурс]. Доступно: https://surl.li/cncoic Дата звернення: Берез. 05, 2025.

Г. В. Єльникова, Управлінська компетентність. Київ, Україна : Загальнопед. газета, 2005.

Г. Ю. Кравченко, «Організаційно-методичні умови управління освітнім процесом у закладі загальної середньої освіти засобами змішаного навчання»,Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Педагогіка», № 9(17), 2020.

О. І. Пометун, «Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн», Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики; О. В. Овчарук, Ред. Київ, Україна : К.І.С., 2004, 112 с.

В. А. Савченко, «Особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів засобами цифрової дидактики», Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць.Серія «Педагогічні науки», вип. 28(57), с. 160–175, 2024. [Електронний ресурс]. Доступно: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/28_57_2024/Pedagogy/Bulletin_28_57_Pedagogika_Savchenko.pdf Дата звернення: Берез. 05, 2025.

K. Chetty, L. Qigui, N. Gcora, J. Josie, L. Wenwei, and Ch. Fang,«Bridging the digital divide: measuring digital literacy»,Economics E-Journal,vol. 12, рр. 2018–2023, 2017. [Online]. Available: https://www.econstor.eu/bitstream/10419/177899/1/1019792663.pdf Application date: March 05, 2025.

ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED

T. I. Burlaienko, «Kompetentnist. Kompetentnosti», u Entsyklopediia osvity; V. H. Kremen, Red. ta in.: 2-he vyd., dopov. ta pererob. Kyiv, Ukraina : Yurinkom Inter, 2021, s. 470. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2588/Data zvernennia: Berez. 05, 2025. (inUkrainian).

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy; V. Busol, Red. Kyiv-Irpin, Ukraina : VTF Perun, 2001. (inUkrainian).

S. Honcharenko, Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv, Ukraina : Lybid, 1997. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://surl.li/cncoic Data zvernennia: Berez. 05, 2025. (in Ukrainian).

H. V. Yelnykova, Upravlinska kompetentnist. Kyiv, Ukraina : Zahalnoped. hazeta, 2005. (inUkrainian).

H. Yu. Kravchenko, «Orhanizatsiino-metodychni umovy upravlinnia osvitnim protsesom u zakladi zahalnoi serednoi osvity zasobamy zmishanoho navchannia», Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Seriia «Pedahohika», № 9(17), 2020. (inUkrainian).

O. I. Pometun, «Teoriia ta praktyka poslidovnoi realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v dosvidi zarubizhnykh krain», u Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky; O. V. Ovcharuk, Red. Kyiv, Ukraina : K.I.S., 2004, 112 s. (inUkrainian).

V. A. Savchenko, «Osoblyvosti rozvytku profesiinoi kompetentnosti maibutnikh menedzheriv zasobamy tsyfrovoi dydaktyky», Visnyk pisliadyplomnoi osvity: zb. nauk. prats. Seriia «Pedahohichni nauky», vyp. 28(57), s. 160–175, 2024. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/28_57_2024/Pedagogy/Bulletin_28_57_Pedagogika_Savchenko.pdfData zvernennia: Berez. 05, 2025. (inUkrainian).

K. Chetty, L. Qigui, N. Gcora, J. Josie, L. Wenwei, and Ch. Fang, «Bridging the digital divide: measuring digital literacy», Economics E-Journal, vol. 12, s. 2018–2023, 2017. [Online]. Available: https://www.econstor.eu/bitstream/10419/177899/1/1019792663.pdfApplication date: March 05, 2025. (in English).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.