Використання eduScrum у викладанні економічних дисциплін

Оксана Ануфрієва

Анотація


Сучасні реалії переконують в томі, що у мінливому світі більшість знань, окрім фундаментальних, втрачають свою цінність з неймовірною швидкістю. Актуальними залишаються уміння знаходити нестандартні рішення, готовність до постійного самовдосконалення та безперервної освіти. Динамічно змінюються і запити ринку праці, очікуючи на нові компетентності, навички, стилі роботи майбутніх фахівців. А від так, університетська освіта має гідно прийняти цей виклик, адаптуючи найкращий досвід, який довів свою ефективність в інших галузях. В цьому контексті ІТ сфера продукує нові підходи до бізнес-процесів і деякі з них успішно використовуються в різних сферах діяльності. Одним з таких прикладів є методологія гнучкого управління Agile та її адаптованої версії eduScrum, яка останні роки ефективно впроваджується в світову і вітчизняну освітню практику. Цей підхід не передбачає готових відповідей на існуючи питання, він допомагає сформувати і у здобувачів і у викладачів актуальні компетентності, без яких неможливо буде обійтись у недалекому майбутньому. У статті стисло висвітлено історію розвитку та сутність Agile та Scrum, розглянута можливість їх використання в освітньому процесі. Наголошено, що дана методологія може бути достатньо ефективною у вищій освіті позаяк розвиває у студентів високий рівень самомотивації, підвищує продуктивність освітнього процесу через удосконалення організаційних форм, методів та засобів навчання, ітеративної взаємодії між викладачів і здобувачем, сприяє формуванню у здобувача тих самих професійних і особистих компетентностей, які так очікує від них суспільство і бізнес-середовище. На прикладі дисципліни «Макроекономіка» представлений досвід адаптації основних підходів eduScrum-технології в освітній процес закладу вищої освіти та проаналізовано організаційно-методичні аспекти подальшого використання у викладацькій діяльності

Ключові слова


університетська освіта; освітній продукт; гнучке управління; викладання економічних дисциплін; Agile-методологія; Scrum; ЕduScrum у вищій освіті; компетентності здобувачів ХХІ століття

Повний текст:

PDF

Посилання


1 John Dewey, Experience & Education. New York, NY: Kappa Delta Pi. 1938, 96 р.

ï›2ï R. Dicker, Ðœ. Garcia, A. Kelly, Ð. Mulrooney, «What does â€?quality’ in higher education mean? Perceptions of staff, students and employers», Studies in Higher Education, 2018, pp. 1–13.

3 ЕduScrum in Class: Official sitе. [Online]. Available: https://www.eduscrum.nl/

4 Hirotaka Takeuchi, Ikujiro Nonaka, The New New Product Development Game. [Online]. Available: https://hbr.org/1986/01/the-new-new-product-development-game

5 V. Kamat, S. Sardessai, «Agile practices in higher education: A case study», II Proceedings of IAEE AGILE. India, 2012, pp. 48–55.

6 Manifesto for agile software development: Оfficial site, 2001. [Online]. Available: http://agilemanifesto.org/iso/en/manifesto.html

7 S. Peha, Agile Schools: How Technology Saves Education (Just Not the Way We Thought it Would). [Online].

Available: https://www.infoq.com/articles/Agile-schools-education/

8 G. Reman, «Discovering digital business models in traditional industries», Journal of Business Strategy, № 38, р. 41–51, 2017.

9 J. Sutherland, Scrum: The Future for Education? [Online]. Available: www.eduscrum.nl

10 Jeff Sutherland, A Guide to the SCRUM Development Process, 1996. [Online]. Available: http://www.tiac.net/users/jsuth/scrum/index.html

11 А. Делій, Р. Солінген, В. Вейнандс, Керівництво по eduScrum. «Правила гри». [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.eduscrum.nl/

12 Кваліметрія в управлінні: гуманістичний контекст: навч. посіб. / Г. А. Дмитренко, О. Л. Ануфрієва, Т. І. Бурлаєнко, В. В. Медвідь; Г. А. Дмитренка, Ред. Житомир: Видавець О. О. Євенок, 2016, 336 с.

13 Принципи AGILE-методології. [Електронний ресурс]. Доступно: http://agileclassrooms.wikidot.com/agile-education

14 Світова статистика по Agile-дослідженням. [Електронний ресурс]. Доступно: https://scrummasters.com.ua/blog/agile-world-statistics

15 В. Г. Тронин, Возможности применения гибких методологий управления проектами при обучении в вузе по техническим специальностям. [Электронный ресурс].

Доступно: https://cyberleninka.ru/artide/v/vozmozhnosti-primenemya-gibkih-metodologiy-upravlemya-proektami-pri-obuchenii-v-vuze-po-tehnicheskim-spetsialnostyam

16 Т. Яковишина, «AGILE-методологія як чинник модернізації сучасного освітнього простору», Актуальні питання гуманітарних наук, Т. 2, вип. 19, с. 217–223, 2018.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.