Нейролінгвістичний підхід у навчанні іноземних мов: принципи та стратегії навчання
Анотація
У статті розглядається нейролінгвістичний підхід до навчання іноземних мов, який базується на дослідженнях нейролінгвістики та педагогіки. Цей підхід орієнтований на розвиток комунікативних навичок учнів через активне використання мови в реальних ситуаціях, що є контрастом до традиційних методів, які фокусуються на механічному заучуванні граматичних правил. Відповідно до нейролінгвістичного підходу головний акцент робиться на розвиток імпліцитних навичок, тобто здатності автоматично використовувати мову без свідомого згадування граматичних конструкцій. З’ясовано, що стратегії цього підходу включають активне усне мовлення, роботу в парах і групах, а також інтерактивні та автентичні завдання, що дозволяють учням оволодіти іноземною мовою через практичне використання. Установлено, що однією з основних концепцій нейролінгвістичного підходу є перехід від вивчення мови через граматичні правила до активного використання мовних структур. Це дає можливість учням з самого початку навчання взаємодіяти на іноземній мові, що робить процес навчання менш складним і більш цікавим. Замість заучування словникових одиниць і граматичних конструкцій учні відразу починають використовувати їх у природних ситуаціях. Наголошено, що стратегії, орієнтовані на автентичність та інтерактивність, стимулюють мотивацію учнів, підвищують їхній рівень залученості в освітній процес і допомагають розвивати не тільки мовні, а й когнітивні та соціальні навички. Нейролінгвістичний підхід також позитивно впливає на самооцінку учнів, оскільки дає їм змогу активно використовувати іноземну мову не тільки в класі, а й у повсякденному житті. У результаті цього підходу учні не лише досягають високого рівня мовної компетенції, а й стають більш впевненими й самостійними під час вивчення іноземної мови.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES
M. Paradis, A Neurolinguistic, Theory of Bilingualism. Amsterdam, Philadelphia : John Benjamins Publishing Co., 2004.
R. Ellis, Understanding Second Language Acquisition. Oxford : Oxford University Press, 2015.
С. Гужва, «Нейролінгвістичне програмування в контексті вивчення іноземних мов», International Science Journal of Education and Linguistics, vol. 2, no. 6, pp. 9–15, 2023. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230206.02
В. В. Лучкевич, «Впровадження диференційованого підходу до вивчення іноземної мови: теоретико-методичний аспект», Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 1(115), с. 252–260, 2022. [Електронний ресурс]. Доступно: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/26.pdf Дата звернення: Груд. 10, 2024.
R. M. DeKeyser, «Skill acquisition theory», in Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc, 2007, pp. 97–113.
F. Pulvermüller, «Neural reuse of action perception circuits for language, concepts and communication», Progress in Neurobiology, vol. 160, pp. 1–44, 2018. [Online]. Available: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301008217300096 Application date: December 10, 2024.
C. Germain, et J. Netten, «Introduction», dans Approche neuro-linguistique – Guide pédagogique, Français intensif, Version adulte. Montréal : Auto-édition, 2015.
M. Liang, I. Ricordel, and I. C. Germain, «Évaluation de l’approche neurolinguistique auprès d’apprenants chinois de français en première et en deuxième années d’université», Les Cahiers de l’Acedle, vol. 12, no. 1, 2015.
L. S. Vygotsky, Pensée et langage. Paris: Éditions sociales, 1985.
E. Antier, «Les neurosciences comme argument dʼautorité en didactique des langues: lʼexemple de l’approche neurolinguistique (ANL)», Recherches en didactique des langues et des cultures, vol. 19, no. 2, 2022. https://doi.org/10.4000/rdlc.11134
В. Лучкевич та Г. Кутасевич, «Особливості використання активних методів навчання іноземних мов у закладах вищої освіти (на прикладі французької мови)», Молодь і ринок, № 5(191), с. 130–134, 2021. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239342
I. Ricordel, «Du français intensif à l’approche neurolinguistique: adaptation et défis en Chine», Les cahiers de l’AREFLE, vol. 1, no. 1, pp. 31–50, 2020. [Online]. Available: https://www.researchgate.net/publication/364437073_Du_Francais_Intensif_a_l'approche_neurolinguistique_adaptations_et_defis_en_Chine Application date: December 10, 2024.
ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED
M. Paradis, A Neurolinguistic, Theory of Bilingualism. Amsterdam, Philadelphia : John Benjamins Publishing Co., 2004. (in English).
R. Ellis, Understanding Second Language Acquisition. Oxford : Oxford University Press, 2015. (in English).
S. Huzhva, «Neirolinhvistychne prohramuvannia v konteksti vyvchennia inozemnykh mov», International Science Journal of Education and Linguistics, vol. 2, no. 6, pp. 9–15, 2023. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230206.02 (in Ukrainian).
V. V. Luchkevych, «Vprovadzhennia dyferentsiiovanoho pidkhodu do vyvchennia inozemnoi movy: teoretyko-metodychnyi aspekt», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, № 1(115), s. 252–260, 2022. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/26.pdf Data zvernennia: Hrud. 10, 2024. (in Ukrainian).
R. M. DeKeyser, «Skill acquisition theory», in Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc, 2007, pp. 97–113. (in English).
F. Pulvermüller, «Neural reuse of action perception circuits for language, concepts and communication», Progress in Neurobiology, vol. 160, pp. 1–44, 2018. [Online]. Available: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301008217300096 Application date: December 10, 2024. (in English).
C. Germain, et J. Netten, «Introduction», dans Approche neuro-linguistique – Guide pédagogique, Français intensif, Version adulte. Montréal : Auto-édition, 2015. (in French).
M. Liang, I. Ricordel, and I. C. Germain, «Évaluation de l’approche neurolinguistique auprès d’apprenants chinois de français en première et en deuxième années d’université», Les Cahiers de l’Acedle, vol. 12, no. 1, 2015. (in French).
L. S. Vygotsky, Pensée et langage. Paris: Éditions sociales, 1985. (in French).
E. Antier, «Les neurosciences comme argument dʼautorité en didactique des langues: lʼexemple de l’approche neurolinguistique (ANL)», Recherches en didactique des langues et des cultures, vol. 19, no. 2, 2022. https://doi.org/10.4000/rdlc.11134 (in French).
V. Luchkevych ta H. Kutasevych, «Osoblyvosti vykorystannia aktyvnykh metodiv navchannia inozemnykh mov u zakladakh vyshchoi osvity (na prykladi frantsuzkoi movy)», Molod i rynok, № 5(191), s. 130–134, 2021. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239342 (in Ukrainian).
I. Ricordel, «Du français intensif à l’approche neurolinguistique: adaptation et défis en Chine», Les cahiers de l’AREFLE, vol. 1, no. 1, pp. 31–50, 2020. [Online]. Available: https://www.researchgate.net/publication/364437073_Du_Francais_Intensif_a_l'approche_neurolinguistique_adaptations_et_defis_en_Chine Application date: December 10, 2024. (in French).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.