The impact of teacher-student relationships on learning outcomes in the pedagogical process
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
REFERENCES / СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
J. A. Downey, «Recommendations for fostering educational resilience in the Classroom», Preventing School Failure, vol. 53, Is. 1, p. 56-64, 2008. [Online]. Available: https://www.researchgate.net/publication/228480221_Recommendations_for_Fostering_Educational_Resilience_in_the_Classroom; https://doi.org/10.3200/PSFL.53.1.56-64 Application date: November 25, 2024.
G. Hagenauer, F. Muehlbacher and, M. Ivanova, «“It’s where learning and teaching begins ‒ is this relationship” – insights on the teacher-student relationship at university from the teachers’ perspective», in Higher Education, vol. 85, р. 819-835, 2023. [Online]. Available: https://link.springer.com/article/10.1007/s10734-022-00867-z Application date: November 25, 2024.
B. K. Hamre, R. C. Pianta, M. Burchinal, S. Field, J. LoCasale-Crouch, J. Т. Downer, C. Howes, K. LaParo, C. Scott-Little, «A course on effective teacher-child interactions: Effects on teacher beliefs, knowledge, and observed practice», American Educational Research Journal, vol. 49, is. 1, р. 88-123, 2012. https://doi.org/10.3102/0002831211434596
B. Mallik, «Teacher-Student Relationship and Its Influence on College Student Engagement and Academic Achievement», Anatolian Journal of Education, vol. 8, is. 1, р. 93-112, 2023. [Online]. Available: https://www.researchgate.net/publication/369705285_Teacher-Student_Relationship_and_Its_Influence_on_College_Student_Engagement_and_Academic_Achievement Application date: November 25, 2024.
В. П. Беспалько, Програмоване навчання. Дидактичні засади. Москва, Росія: Вища шк., 1970. (російською). [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.libex.ru/detail/book862342.html Дата звернення: Листоп. 25, 2024.
Л. Н. Гламаздіна, Вплив характеру взаємодії вчителя з учнями на ефективність навчання. 2022. (російською). [Електронний ресурс]. Доступно: https://infourok.ru/user/glamazdina-lyudmila-nikolaevna/blog/vliyanie-haraktera-vzaimodeystviya-uchitelya-s-uchaschimisya-na-effektivnost-obucheniya-23107.html Дата звернення: Листоп. 25, 2024.
С. А. Смирнов, «Методика організації творчої пізнавальної діяльності – основа гуманістичної педагогічної системи», Інноваційна діяльність в освіті, № 2, с. 22, 1995. (російською). [Електронний ресурс]. Доступно: https://cyberleninka.ru/article/n/idei-gumanizma-kak-osnova-sovremennoy-pedagogiki Дата звернення: Листоп. 25, 2024.
TRANSLATED AND TRANSLITERATED / ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ
J. A. Downey, «Recommendations for fostering educational resilience in the Classroom», Preventing School Failure, vol. 53, Is. 1, p. 56-64, 2008. [Online]. Available: https://www.researchgate.net/publication/228480221_Recommendations_for_Fostering_Educational_Resilience_in_the_Classroom; https://doi.org/10.3200/PSFL.53.1.56-64 Application date: November 25, 2024. (in English).
G. Hagenauer, F. Muehlbacher and, M. Ivanova, «“It’s where learning and teaching begins ‒ is this relationship” – insights on the teacher-student relationship at university from the teachers’ perspective», in Higher Education, vol. 85, р. 819-835, 2023. [Online]. Available: https://link.springer.com/article/10.1007/s10734-022-00867-z Application date: November 25, 2024. (in English).
B. K. Hamre, R. C. Pianta, M. Burchinal, S. Field, J. LoCasale-Crouch, J. Т. Downer, C. Howes, K. LaParo, C. Scott-Little, «A course on effective teacher-child interactions: Effects on teacher beliefs, knowledge, and observed practice», American Educational Research Journal, vol. 49, is. 1, р. 88-123, 2012. https://doi.org/10.3102/0002831211434596 (in English).
B. Mallik, «Teacher-Student Relationship and Its Influence on College Student Engagement and Academic Achievement», Anatolian Journal of Education, vol. 8, is. 1, р. 93-112, 2023. [Online]. Available: https://is.gd/cfUjJp Application date: November 25, 2024. (in English).
V. P. Bespalko, Prohramovane navchannia. Dydaktychni zasady. Moskva, Rosiia: Vyshcha shk., 1970. (rosiiskoiu). [Elektronnyi resurs]. Dostupno https://www.libex.ru/detail/book862342.html Data zvernennia: Lystop. 25, 2024. (in Russian).
L. N. Hlamazdina, Vplyv kharakteru vzaiemodii vchytelia z uchniamy na efektyvnist navchannia. 2022. (rosiiskoiu). [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://is.gd/LSR711 Data zvernennia: Lystop. 25, 2024. (in Russian).
S. A. Smyrnov, «Metodyka orhanizatsii tvorchoi piznavalnoi diialnosti – osnova humanistychnoi pedahohichnoi systemy», Innovatsiina diialnist v osviti, № 2, s. 22, 1995. (rosiiskoiu). [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://cyberleninka.ru/article/n/idei-gumanizma-kak-osnova-sovremennoy-pedagogiki Data zvernennia: Lystop. 25, 2024. (in Russian).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.