Підвищення цифрової компетентності здобувача технічної освіти у закладах фахової передвищої освіти

Світлана Антощук

Анотація


У статті проаналізовані поняття «компетентність» і «цифрові навички» у розрізі їх формування у майбутніх фахівців з телекомунікацій та комп’ютерної інженерії. Зазначено, що цифрові навички стають найактуальнішими, ніж будь-коли, насамперед, через цифрову революцію, яку переживає ринок праці, а також, невідкладну потребу в них, що була спричинена карантинними обмеженнями через COVID-19 та надзвичайною ситуацією через війну розв’язану в Україні. Вимушений перехід на змішане та дистанційне навчання спонукав до пошуку нових методів та форм підвищення цифрових компетентностей здобувачів освіти. Автором проаналізовано ключові аспекти цифрових компетентностей, включаючи уміння працювати з мережевим обладнанням, володіння навичками програмування та здатність аналізувати і вирішувати проблеми у мережах зв’язку та несправності телекомунікаційного і комп’ютерного обладнанні. У статті також висвітлено практичні аспекти набуття цифрових навичок через проходження курсів та отримання сертифікатів міжнародних організацій. Загальна мета статті – надати чітке уявлення про важливість формування цифрових компетентностей у кваліфікованих фахівців з телекомунікацій й комп’ютерної інженерії та підкреслити їхню ключову роль у розвитку сучасного телекомунікаційного сектору. У результаті дослідження встановлено, що розвиток цифрових навичок у здобувачів технічних спеціальностей в коледжах є критично важливим у сучасному технологічному світі. Це важливо з кількох ключових причин: насамперед, технологічні компанії вимагають від фахівців навичок у сфері цифрових технологій, оскільки це дозволяє ефективніше впроваджувати та використовувати нові технології; водночас, фахівці з цифровими навичками мають перевагу на ринку праці, оскільки вони можуть швидше адаптуватися до нових технологічних вимог та вирішувати складні завдання; також, розвиток цифрових навичок допомагає студентам бути готовими до майбутніх технологічних трансформацій

Ключові слова


коледж; цифрова компетентність; інформаційно-комунікаційні технології; телекомунікації; здобувач освіти; змішане навчання; дистанційне навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


V. Yu. Bykov, M. P. Leshchenko, «Digital Humanistic Pedagogy: Relevant Problems of Scientific Research in the Field of Using ICT in Education», Information Technologies and Learning Tools, vol. 53, № 3, р. 1–17, 2016.

European Commission. Key Competences for Lifelong Learning. 2019. [Online]. Available: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/297a33c8-a1f3-11e9-9d01-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-231945798 Application date: May 01, 2023.

Ю. Остапенко, «Завдання законодавчої політики у сфері розвитку телекомунікаційного ринку України», Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого», № 1(8), с. 227–235, 2012.

О. Самойленко, «Формування цифрової компетентності у майбутніх фахівців з інформаційної безпеки», Актуальні питання гуманітарних наук, т. 4, вип. 60, с. 157–161, 2023. https://doi.org/10.24919/2308-4863/60-4-25

Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон № 2145-VIII «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Development of digital literacy skills. 2022. [Online]. Available: https://www.webwise.ie/teachers/digital_literacy/ Application date: May 01, 2023.

IDC InfoBrief, «The 20 Most Important IT Roles You Should Consider». 2018. [Online]. Available: https://mkto.cisco.com/rs/564-WHV-323/images/IDC_Cisco_IB_3025.pdf Application date: May 01, 2023.

Global Knowledge, IT Skills and Salary Report. 2019. [Online]. Available: https://www.devopsinstitute.com/wp-content/uploads/2020/09/it-skills-salary-report-2019-part2-global-knowledge-en-ww.pdf Application date: May 01, 2023.

Кабінет Міністрів України. (2021, Берез. 03). Розпорядження № 167-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#n1

R. Vuorikari, Y. Punie, Gomez S. Carretero, G. Van den Brande, DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model. Luxembourg Publication Office of the European Union. 2016. EUR 27948 EN. [Online]. Available: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC101254; https://doi.org/10.2791/11517 Application date: May 01, 2023.

Концепція Нової української школи. 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html Дата звернення: Трав. 01, 2023.

Stephanie Carretero, & Riina Vuorikari, & Yves Punie. DigComp 2.1. The digital competence framework for citizens with eight proficiency levels and examples of use. 2017. [Online]. Available: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC106281; https://doi.org/10.2760/38842 Application date: May 01, 2023.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.