Етнокультурний концепт диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва на факультетах мистецтв

Ірина Топчієва, Сюй Цін

Анотація


У статті розглянуто етнокультурний концепт у визначенні змісту диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва на факультетах мистецтв. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи педагогічного аналізу, синтезу, узагальнення, метод формалізації для забезпечення повноти огляду досліджуваного явища та аксіоматичний метод, який дає змогу аналізувати досліджуване уявлення в динаміці. У статті стверджується, що етнокультура найбільш повно забезпечує духовне становлення особистості майбутніх учителів музичного мистецтва, формує їх національну самоідентифікацію та ціннісні орієнтири. Крізь призму етнокультурологічного підходу розглядаються сутнісні аспекти диригентсько-хорової підготовки студентів факультетів мистецтв, зокрема: досвід емоційно-образного, змістовного, ціннісного сприйняття українського національного мистецтва як частини духовної культури; формування культури людини; уявлення про «макро» та «мікро» ідентичність у структурі особистості; складова «етно» та «національна» ідентичність у матриці самосвідомості студентів. Проблема представлена з теоретичних позицій методики сучасної мистецької освіти. Викладено власний погляд автора на досліджувану проблему в трансдисциплінарному вимірі, оптимізованому етнокультурним контекстом диригентсько-хорової підготовки. Конкретизовано авторську позицію щодо продуктивності використання етнокультурних ідей у різноманітних формах диригентсько-хорової підготовки на факультетах мистецтв, збагачено новим змістом навчальних дисциплін, наповнено етнокультурологічним матеріалом, з використанням активних та інтерактивних форм. проведення занять. Окреслено перспективи подальшого розвитку заявленої теми, які автори вбачають у розробці шляхів формування особистості культури на факультетах мистецтв у процесі диригентсько-хорової підготовки.

Ключові слова


майбутні вчителі музичного мистецтва; диригентсько-хорова підготовка; етнокультурний концепт; самореалізація; самоідентифікація

Повний текст:

PDF

Посилання


В. П. Андрущенко, В. Л. Савельєв, Освітня політика (огляд порядку денного). Київ, Україна: «МП Леся», 2010. [Електронний ресурс]. Доступно: https://bvp.fmon.npu.edu.ua/images/files/osvitnia%20polityka_UKR.pdf Дата звернення: Берез. 22, 2023.

М. Б. Боднар, Етнопсихологічні особливості самоактуалізації студентської молоді. Кременець, Україна: ВЦ КОГПІ ім. Т. Г. Шевченка, 2007.

«Володимир Іванович Вернадський і Україна», у Вибрані наукові праці академіка В. І. Вернадського, А. Г. Загородній, О. С. Онищенко, В. А. Смолій, М. В. Багров, В. М. Даниленко, Л. А. Дубровіна, В. Ю. Афіані, В. Ю. Омельчук, Ред. Київ, Україна: Друкарня НБУВ, 2011, т. 1, кн. 2, 584 с. [Електронний ресурс]. Доступно: https://chtyvo.org.ua/authors/Vernadskyi_Volodymyr/Vybrani_naukovi_pratsi_akademika_V_I_Vernadskoho_t1_kn2/ Дата звернення: Берез. 22, 2023.

М. Кундера, Нестерпна легкість буття. Львів, Україна: вид-во Старого Лева, 2019.

В. Лісовий, «Входження у світ етнокультури. Етнокультура у контексті світової історії», на VI Міжнар. наук. семінару Черезовські читання. Чернівці, 2004, с. 27–34.

Хосе Ортега-І-Гассет, «Місія університету» – візійний пошук ідеї університету і трохи більше... Львів: Літопис, 2002. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.management.com.ua/vision/vis009.html Дата звернення: Берез. 22, 2023.

Г. М. Падалка, Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ, Україна: Освіта України, 2008.

Л. В. Соляр, «Сендвіч-модель формування етнокультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва», Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія Педагогічні науки: зб. наук. праць, вип. 3, с. 150–158, 2016.

Українське студентство у пошуках ідентичності, В. Л. Арбєніної, Л. Г. Сокурянської, Ред. Харків, Україна: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2012.

«У рік Григорія Сковороди варвари знищили його музей», Голос України. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.golos.com.ua/article/359676 Дата звернення: Берез. 22, 2023.

А. А. Сбруєва, Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти. [Електронний ресурс]. Доступно: https://jmm.sspu.edu.ua/artical/lekcii/kurs_porivnylna_pedagogika/CompHEd_lekciy_TEMA_2_istoriy_2018.pdf Дата звернення: Берез. 22, 2023.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.