Дидактичні аспекти використання інтерактивної дошки Padlet у процесі навчання історії у закладах загальної середньої освіти

Оксана Муляр, Ніна Василенко

Анотація


У статті досліджено дидактичні можливості інтерактивної дошки Padlet як засобу навчання історії в закладах загальної середньої освіти. Обґрунтовано актуальність розв’язання проблеми підвищення якості освітнього процесу засобами сучасних технологій із використанням інтерактивних онлайнових дошок. На основі проведеного аналізу нормативно-правових документів із теми дослідження доведено, що вимогою сьогодення є здатність вчителя до використання у професійній діяльності новітніх технологій та сучасних засобів навчання. Показано, що до таких інструментів відносять віртуальні онлайнові дошки Padlet. Цей сервіс характеризується простотою використання та широкими дидактичними можливостями у процесі навчання історії в закладах загальної середньої освіти. На дошці можна розміщувати фото, аудіо та відеофайли, що дозволяє зробити урок наочним та інтерактивним. Усі результати роботи зберігаються в одному місці. Учитель має змогу залучати учнів до групової роботи. Показано, що Padlet є ефективним засобом виконання інтерактивних вправ на встановлення відповідності між ілюстраціями та періодами історії України. Її варто використовувати для створення ребусів або генерації QR-кодів під час виконання учнями випереджувальних завдань. Цифрову дошку використовують при проведенні дидактичних ігор, створенні кросвордів на різних етапах уроків історії України та Всесвітньої історії. Її також можна використати під час вивчення нового матеріалу при роботі учнів із ментальними картами. Така діяльність сприяє кращому засвоєнню учнями нового матеріалу, вчить їх критично мислити, аналізувати історичні джерела. Цифрову дошку доцільно використовувати під час проведення практичних занять, на яких учні досліджують різноманітні писемні та візуальні джерела, створюють посилання на додаткові матеріали. Окрім того, цифрова дошка є ефективним інструментом для проведення проєктної діяльності учнів. На конкретних прикладах фрагментів уроків розкрито основні дидактичні можливості застосування віртуальної дошки Padlet у процесі навчання історії у закладах загальної середньої освіти.

Ключові слова


інтерактивна дошка Padlet; історія; освітній процес; заклади загальної середньої освіти; дистанційне навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Міністерство освіти і науки України. (2018, Лип. 16). Наказ № 776 «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti

Ю. І. Мінгальова, «Огляд віртуальних інтерактивних дошок для підтримки організації науково-дослідної роботи студентів», Побудова інформаційного суспільства: ресурси і технології: матеріали XVIІI Міжнар. наук.-практ. конф. [Електронний ресурс]. Доступно: http://eprints.zu.edu.ua/29885/1/31_mingalova.pdf Дата звернення: Берез. 05, 2023.

І. В. Морквян, Н. А. Хміль, «Сервіси віртуальних інтерактивних дошок (стін): порівняльний аналіз», Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах, № 2, с. 27–35, 2015.

Н. А. Хміль, І. В. Морквян, Т. В. Отрошко, Віртуальні інтерактивні дошки та їх використання в освітньому процесі. Харків, Україна: ФОП Панов А. М., 2015.

Н. А. Хміль, «Теорія і практика формування професійної готовності майбутніх учителів до використання хмарних технологій у навчально-виховному процесі», дис. д-ра наук, Харків, Україна, 2021.

Г. В. Тимощук, «Дидактичні аспекти використання сервісів для створення віртуальних дошок в освітньому процесі», Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, № 205, с. 181–185, 2022.

Н. Дмитерко, Використання Padlet дошок при вивченні нового матеріалу на уроках. [Електронний ресурс]. Доступно: https://tinyurl.com/2zrpzsb3 Дата звернення: Берез. 05, 2022.

Верховна Рада України. (2017, Верес. 5). Закон № 2145-VIII «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Кабінет Міністрів України. (2020, Верес. 30). Постанова № 898 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text

Кабінет Міністрів України. (2021, Берез. 3). Розпорядження № 167-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text

І. Смирнова, Онлайн дошка в освітньому процесі. Суми, Україна, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://tinyurl.com/2jqmsbpv Дата звернення: Берез. 05, 2023.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.