Алгоритм здійснення вибору цифрового застосунку відеоконференцзв’язку для реалізації підвищення кваліфікації педагогів за дистанційною формою навчання

Петро Грабовський

Анотація


Цю статтю присвячено актуальній проблемі сьогодення – організації процесу підвищення кваліфікації у закладі післядипломної педагогічної освіти у надзвичайних умовах (наприклад, на період військового часу або карантинних обмежень пов'язаних з COVID-19 тощо). Зокрема, стосується добору цифрових застосунків відеоконференцзв’язку для реалізації вказаного процесу за дистанційною формою навчання у синхронному режимі. За допомогою експертного оцінювання і на основі розрахунків проведених із застосуванням формул математичної статистики (критерій Пірсона, коефіцієнт конкордації Кендала) доведено рівнозначність обґрунтованих у попередніх роботах автора критеріїв і їх показників оцінювання розглядуваних цифрових застосунків. Разом з тим, визначено два ключові показники (оплата за використання, безпека і конфіденційність) одного із критеріїв, не відповідність яким повністю виключає використання програмного засобу для реалізації підвищення кваліфікації у закладі післядипломної освіти за дистанційною форою у синхронному режимі. На основі зазначеного, уточнено формулу обчислення інтегральної оцінки цифрового застосунку відеоконференцзв’язку з використанням визначеної шкали. Загалом це дозволило уточнити та описати послідовність виконання відповідних дій, спрямованих на здійснення добору програмного засобу відеоконференцзв’язку закладом післядипломної педагогічної освіти. Для наочного представлення визначеного переліку дій побудовано блок-схему цього алгоритму. Подальші дослідження можуть стосуватися практичної перевірки ефективності запропонованого алгоритму здійснення добору цифрового застосунку відеоконференцзв’язку для реалізації підвищення кваліфікації у закладі післядипломної педагогічної освіти за дистанційною формою навчання у синхронному режимі.

Ключові слова


підвищення кваліфікації; алгоритм; електронне дистанційне навчання; цифрові застосунки відеоконференцзв’язку; синхронний режим.

Повний текст:

PDF

Посилання


Верховна Рада України. (2014, Лип. 01). Закон № 1556-VII «Про вищу освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page5#Text

Кабінет міністрів України. (2019, Серп. 19). Постанова № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text

Верховна Рада України. (2022, Лют. 24). Указ Президента № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/64/2022#Text

Міністерство освіти і науки України. (2020, Берез. 16). Наказ № 406, «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СOVID-19». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya-poshirennyu-koronavirusu-s-ovid-19

О. Спірін, К. Колос, О. Дем’янчук, О. Ковальчук, та П. Грабовський, «Система Moodle як засіб масового дистанційного навчання учнів на карантині» на Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди. Київ, 2020, с. 140-147. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/724581/ Дата звернення: Лют. 13, 2023.

Ю. Богачков, А. Букач, та П. Ухань, «Комплексне застосування Google ClassRoom для створення варіативних дистанційних курсів», Інформаційні технології та засоби навчання, т. 76, № 2, с. 290–303, 2020. (Категорія «А»). https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3338

H. Morgan, «Best Practices for Implementing Remote Learning during a Pandemic», The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, vol. 93, no. 3, pp. 135–141, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00098655.2020.1751480 Дата звернення: Лют. 13, 2023.

S. Dominguez-Lloria, S. Fernandez-Aguayo, J.-A. Marin-Marin, M. Alvarinas-Villaverde, «Effectiveness of a Collaborative Platform for the Mastery of Competencies in the Distance Learning Modality during COVID-19», Sustainability, vol. 13, № 11, 2021. https://doi.org/10.1109/5.771073

В. Олійник, П. Грабовський, «Структурно-функціональна модель організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників у закладі післядипломної педагогічної освіти в умовах пандемії», Вісник післядипломної освіти. Педагогічні науки, вип. 17(46), 208 с., с. 95–122, 2021. (Категорія «Б»). https://doi.org/10.32405/2218-7650-2021-17(46)-95-122

В. Олійник, П. Грабовський, та О. Коновал, «Критерії та показники добору цифрової платформи електронного навчання для закладу загальної середньої освіти», Інформаційні технології і засоби навчання, т. 90, № 4, с. 19–31, 2022. (Категорія «А»). https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.5010

O. Спірін, T. Вакалюк, В. Євдокимов, та С. Сидоренко, «Критерії добору хмаро орієнтованої системи управління навчанням для закладу вищої освіти», Інформаційні технології і засоби навчання, т. 89, № 3, с. 105–120, 2022. (Категорія «А»). https://doi.org/10.33407/itlt.v89i3.4958

P. Hrabovskyi, Y. Zaporozhtseva, «Criteria and indicators for selecting digital tools of video conferencing for e-learning implementation in the institution of postgraduate pedagogical education», Вісник післядипломної освіти. Педагогічні науки, вип. 21(50), 296 с., с. 24–39, 2022. (Категорія «Б»). https://doi.org/10.32405/2218-7650-2022-21(50)-24-39

Міністерство освіти і науки України. (2013, Квіт. 25). Наказ № 466, «Про затвердження Положення про дистанційне навчання». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya-poshirennyu-koronavirusu-s-ovid-19

П. Грабовський, «Розвиток інформаційної компетентності вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній педагогічній освіті», дис. канд. наук; НАПН України ДЗВО «Ун-т менедж. освіти». Київ, 2016.

Л. Ярощук, Інтелектуальні системи управління. Київ, Україна: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.