Структурні складові методології управління школою

Іванна Ситар

Анотація


Матеріали статті розкривають структурні складові і зміст методології управління. До провідних методологічних складових управління ЗНЗ відносяться філософська (світоглядна), теоретична і технологічна. Провідною ідеєю світоглядної складової в управлінні є розуміння сутності школи як складної динамічної соціальної системи. Основу теоретичної складової становлять тенденції, закономірності та принципи управління, з яких найдокладніше у багатьох дослідженнях розкриті зміст та сутність принципів. Найповніше у дослідженнях розкрита технологічна складова методології, основу якої становлять етапи процесу управління: розроблення й ухвалення управлінського рішення (планування, моделювання, прогнозування тощо), організація та регулювання здійснення рішення, аналіз та контроль результатів і корекція, тобто розробка нового управлінського рішення.

На всіх етапах процесу управлінської діяльності одну з провідних ролей грає інформаційна функція управління, яка, в свою чергу, має відповідні принципи, форми та методи здійснення, що докладно розкриті у змісті цієї статті.


Ключові слова


методологія; структура; тенденції; закономірності; принципи; функції; прогностичне моделювання; організаційна та контрольно-аналітична діяльність.

Повний текст:

PDF

Посилання


Боднар О. С. Сучасні форми внутрішкільного контролю / О. С. Боднар. — Київ : Шкільний світ, 2011. — 128 с.

Боднар О. С. Управління аналітико-експертною діяльністю у сфері загальної середньої освіти регіону (теоретико-прикладний аспект) : монографія / О. С. Боднар. — Тернопіль : Крок, 2013. — 544 с.

Даниленко Л. І. Менеджмент інновацій в освіті / Л. І. Даниленко. — Київ : Шкільний світ, 2007. — 120 с.

Даниленко Л. І. Модернізація змісту форм і методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи : монографія / Л. І. Даниленко. — Київ : Логос, 1998. — 140 с.

Даниленко Л. І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах : монографія / Л. І. Даниленко. — Київ : Міленіум, 2004. — 358 с.

Єльникова Г. В. Наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні : монографія / Г. В. Єльникова. — Київ : ДАККО, 1999. — 303 с.

Єльникова Г. В. Основи адаптивного управління : курс лекцій / Г. В. Єльникова. — Київ, 2003. — 104 с.

Єльникова Г. В. Адаптивне управління: сутність, характеристика, моніторингові системи : кол. монографія / Г. В. Єльникова, Т. А. Борова, О. М. Касьянова [та ін.] ; за заг. та наук. ред. Г. В. Єльникової. — Київ, 2009. — 480 с.

Єльникова О. В. Управління впровадженням інтерактивних освітніх технологій у навчальний процес загальноосвітнього навчального закладу : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / О. В. Єльникова. — Київ, 2005. — 22 с.

Кириченко М. О. Наукові засади та функції компетентнісного менеджменту у загальноосвітньому навчальному закладі / М. О. Кириченко, В. І. Маслов ; ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». — Київ, 2015. — 188 с.

МаÑлов Ð’. Ð?. Ð¢ÐµÐ¾Ñ€Ð¸Ñ Ð¸ методика педагогичеÑкого руководÑтва непрерывным повышением компетентноÑти директора школы : диÑ. … д-ра пед. наук : Ñпец. 13.00.01 / Ð’. Ð?. МаÑлов. — Киев, 1991. — 429 Ñ.

Маслов В. І. Наукові основи та функції процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами : навч. посіб. / В. І. Маслов. — Тернопіль : Астон, 2007. — 150 с.

Маслов В. І. Теорія і методика організації неперервного підвищення кваліфікації керівників шкіл / В. І. Маслов. — Київ : Рад. шк., 1990. — 256 с.

Маслов В. Наукові основи та технології компетентного управління загальноосвітнім навчальним закладом : монографія / В. Маслов, О. Боднар, К. Гораш. — Тернопіль : Крок, 2012. — 320 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.