Особливості використання цифрової дошки jamboard при вивченні суспільствознавчих предметів у закладах загальної середньої освіти

Оксана Муляр

Анотація


У статті досліджується використання сучасних цифрових технологій у процесі навчання суспільствознавчих предметів у закладах загальної середньої освіти. Показано, що в умовах пандемії та запровадження воєнного стану актуальною є проблема переходу закладів освіти України на дистанційне та змішане навчання. Її розв’язання потребує пошуку цифрових засобів для ефективного і зручного навчання у форматі онлайн. Проведено аналіз дидактичних можливостей основних видів освітніх цифрових ресурсів. Показано, що вчитель може використати в освітньому процесі такі інструменти, як цифрові підручники, онлайн-ігри, інтерактивні карти тощо. В умовах дистанційного навчання для спільної роботи вчителя та учнів найбільш виправданим є використання інтерактивних дошок, як-от: Twiddla, Miro, Linoit, Limnu, Padlet, Jamboard тощо. Описано алгоритм роботи з цифровою дошкою Google Jamboard. Наведено перелік інструментів для наповнення слайдів та надано рекомендації щодо їх застосування. Показано, що Jamboard дозволяє підвищити наочність викладання, організувати активну спільну діяльність учнів у режимі реального часу. Її також можна використовувати під час проведення мозкового штурму, організації проєктної діяльності учнів, при роботі з історичними джерелами, з метою індивідуалізації навчання, як інструмент формувального оцінювання тощо. На конкретних прикладах розкрито можливості Jamboard під час проведення занять з суспільствознавчих предметів у закладах загальної середньої освіти

Ключові слова


інформаційно-комунікаційні технології; цифрові інструменти; електронні ресурси; інтерактивна дошка; заклади загальної середньої освіти; Jamboard

Повний текст:

PDF

Посилання


В. І. Ковальчук, «Тенденції розвитку освіти в епоху інформаційного суспільства», Імідж сучасного педагога, № 7, с. 3–6, 2015.

Д. Л. Десятов, Методика використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні історії. Харків, Україна: Основа, 2011.

С. І. Нетьосов, «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках правознавства», Психолого-педагогічні проблеми сільської школи, № 3, с. 2–9, 2011.

Н. В. Яворська, Мультимедійні технології в сучасній освіті. Київ, Україна: ГО «Інститут інноваційної освіти», 2016.

Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон № 2145-VIII «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Кабінет Міністрів України. (2020, Верес. 30). Постанова № 898 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text

Кабінет Міністрів України. (2021, Берез. 03). Розпорядження № 167-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text

Методичні рекомендації щодо формування інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників. [Електронний ресурс]. Доступно: https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/07/metodychni-rekomendacziyi-z-rozvytku-czyfrovoyi-kompetentnosti.pdf Дата звернення: Груд. 06, 2022.

О. В. Дзябенко та ін., Інноваційні педагогічні методи в цифрову епоху. Київ, Україна: Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2021.

Верховна Рада України. (2019, Груд. 19). Закон № 396-IX «Виборчий кодекс України». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/396-20#Text


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.