Розвиток медичної компетентності дорослих на прикладі проєктної діяльності університету третього віку у Словаччині

Олена Волярська, Наталля Муранова

Анотація


У статті теоретично обґрунтовано ролі неформальної освіти щодо розвитку медичної компетентності осіб похилого віку цільової категорії «вимушені переселенці». Завданнями дослідження є опис функціонування Університету третього віку для вимушених переселенців у гуманітарному центрі Словаччини та визначення тенденцій розвитку медичної компетентності осіб похилого віку. Розкрито особливості створення Університету третього віку для українських вимушених переселенців похилого віку у Словаччині. Проаналізовано освітній процес у цьому закладі неформальної освіти, охарактеризовано тематику навчальних модулів. З’ясовано, що діяльність Університету третього віку зумовлена поєднанням виконання двох проєктів: проєкту VEGA Міністерства освіти, науки, досліджень і спорту Словацької Республіки № 1/0293/21 «Освіта для здоров’я дорослого населення» (2022–2023) і проєкту «Соціально-психологічна допомога дітям і дорослим» незалежного громадського об’єднання «Ліга психічного здоров’я» («Liga za duševné zdravie» м. Братислава, Словаччина). Доведено, що впровадження заходів із розвитку медичної компетентності осіб похилого віку сприяє розробці та оприлюдненню інформацію щодо здоров’я населення під час масштабних негативних подій у суспільстві. Виокремлено тенденції розвитку медичної компетентності такої категорії дорослих як особи похилого віку: розроблення спеціальних стратегій розвитку медичної компетентності у системі охорони здоров’я; впровадження основ медичної грамотності у якості навчальних курсів у закладах неформальної освіти дорослих; сприяння підтримці цифрової грамотності осіб похилого віку. До подальших досліджень віднесено розроблення концепції і моделювання діяльності Університетів третього віку для вимушених переселенців до України, а також вивчення ідей перспективного досвіду європейських країн із функціонування цих освітніх інституцій для дорослого населення

Ключові слова


медична компетентність; неформальна освіта дорослих; проєкт; проєктна діяльність; тенденція; університет третього віку

Повний текст:

PDF

Посилання


М. Кириченко, Т. Сорочан, Л. Карташова, Л. Оліфіра, «Професійний розвиток педагогів у системі формальної й неформальної післядипломної освіти в період карантинних обмежень», Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки», Вип. 18(47), с. 46–65, 2021. https://doi.org/10.32405/2218-7650-2021-18(47)-46-65

О. В. Купенко, «Педагогічна селфпроєктна технологія в процесі

формування проєктної компетентності майбутніх бакалаврів соціальної роботи», Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, № VIII(94), іs. 236, рр. 48–51, 2020.

A. Bozkurt, R. C. Sharma, «Emergency remote teaching in a time of global crisis due to Corona Virus pandemic», Asian Journal of Distance Education, Vol. 15, № 1, рр. і–vі, 2020. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083

J. Matulchik, «Ponímanie zdravia, zdravotnej gramotnosti a edukácie k zdraviu dospelých v nemecky hovoriacich krajinách», Естетіка і етика педагогічної дії, Вип. 25, с. 50–61, 2022. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256649

L. Paakkari, O. Paakkari, «Health literacy as a learning outcome in schools», Health Education, Vol. 112, № 2, р. 133–152, 2012.

K. Sorensen, H. Brand, «Health literacy lost in translations? Introducing the European Health Literacy Glossary», Health Promotion International, Vol. 29, іs. 4, р. 634–644, 2014. https://doi.org/10.1093/heapro/dat013


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.