Технологія використання наукометричної бази даних Scopus для оцінювання результативності педагогічних досліджень

Олег Спірін, Тетяна Вакалюк, Ірина Мінтій, Світлана Іванова, Олександр Шимон

Анотація


У роботі описано технологію використання інформаційно-цифрових технологій (зокрема, наукометричної бази даних Scopus) задля оцінювання результативності педагогічних досліджень. Так, використовуючи дослідницький, пояснювально-ілюстративний та евристичний методи розглянуто різні форми використання НБД Scopus – як задля оцінювання результативності педагогічних досліджень окремого науковця (перегляд загальних даних, наукометричних показників – h-індексу, загальної кількості цитувань, загальної кількості публікацій; активності за роками, популярностї публікацій за роками, цитованості окремих публікацій, визначення місця (рангу) науковця в установі та ін.), так і певної установи (перегляд загальних даних, кількості публікацій, кількості авторів, рейтингів авторів за різними критеріями, тематики публікацій, співпраці з іншими установами та ін.). Для вдосконалення змісту перепідготовки науково-педагогічних та наукових працівників щодо оцінювання результативності педагогічних досліджень було: 1) підібрано інформаційно-цифрові технології (зокрема, були відібрані НБД, зокрема Scopus) для оцінювання результативності педагогічних досліджень; 2) удосконалено зміст перепідготовки науково-педагогічних та наукових працівників у формі підвищення кваліфікації з врахуванням вдосконалення процесу навчання щодо оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням інформаційно-цифрових технологій (зокрема, НБД Scopus); 3) розроблено та впроваджено курс «Інформаційно-цифрові технології в оцінюванні результативності педагогічних досліджень» для ознайомлення з особливостями використання різних інформаційно-цифрових технологій у перепідготовці науково-педагогічних та наукових працівників, а також розроблено відповідно навчально-методичний комплекс курсу; 4) розроблено рекомендації щодо використання інформаційно-цифрових технологій (зокрема, НБД Scopus) для оцінювання результативності педагогічних досліджень. Стаття може бути корисною науково-педагогічним та науковим працівникам задля підвищення їх цифрової компетентності

Ключові слова


наукометрична база даних; Scopus; результативність; педагогічні дослідження; технологія

Повний текст:

PDF

Посилання


Scopus: Access and use Support Center. [Online]. Available: https://is.gd/Z3MDqO Дата звернення: 25 жовт. 2022.

Бібліометричні інструменти Scopus. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/xpCy72 Дата звернення: 25 жовт. 2022.

Доступ до Scopus та Web of Science. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/h3nW9u Дата звернення: 25 жовт. 2022.

Міністерство освіти і науки України. (2017, Січ. 12). Наказ № 40, «Про затвердження Вимог до оформлення дисертації». [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/QQHDsK

Наукометричні бази – Наукова бібліотека МДУ. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/zpywb2 Дата звернення: 25 жовт. 2022.

Пошук інформації у Scopus. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/WCQms1 Дата звернення: 25 жовт. 2022.

Реєстрація та робота в БД Scopus. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/mWdxyK Дата звернення: 25 жовт. 2022.

Робота в базі Scopus – Чорноморський національний університет імені Петра Могили. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/Chida6 Дата звернення: 25 жовт. 2022.

РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR. [Online]. Available: https://is.gd/CINCPp Дата звернення: 25 жовт. 2022.

С. М. Іванова, А. В. Кільченко, І. С. Мінтій, Т. А. Вакалюк, «Огляд інформаційно-цифрових систем для оцінювання результативності наукової роботи підрозділів наукових установ і університетів», Збірник наукових праць Уманського держ. пед. ун-ту, вип. 3, с. 39–53, 2021. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2021.241561

Т. А. Вакалюк, О. М. Спірін, І. С. Мінтій, С. М. Іванова, Т. Л. Новицька, «Наукометричні показники оцінювання результативності педагогічних досліджень науковців та науково-педагогічних працівників», Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. Вінниця: ТОВ «Друк плюс», вип. 60, с. 167–184, 2021.

В. Ю. Биков, О. М. Спірін, С. М. Іванова, Т. А. Вакалюк, І. С. Мінтій, А. В. Кільченко, «Наукометричні показники оцінювання результативності педагогічних досліджень наукових установ і закладів освіти», Інформаційні технології і засоби навчання, вип. 86(6), с. 289–312, 2021. https://doi.org/10.33407/itlt.v86i6.4656

С. М. Іванова, Т. А. Вакалюк, І. С. Мінтій, А. В. Кільченко, «Інформаційно-цифрові технології як засоби оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень», Вісник Національної академії педагогічних наук України, вип. 4(1), 2022. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4114

І. С. Мінтій, Т. А. Вакалюк, С. М. Іванова, А. В. Кільченко, «Використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності досліджень: результати констатувального експерименту», Інноваційна педагогіка, № 47, с. 309–315, 2022. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/47.59


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.