Індивідуалізація освітнього процесу в системі післядипломної освіти на новому етапі розвитку української школи
Анотація
У статті розкрито низку значущих аспектів проблеми індивідуалізації підготовки педагогічних кадрів у системі ППО на етапі модернізації української школи. Зокрема, обґрунтовується підхід щодо об’єднання зусиль закладів ППО з неперервного професійного удосконалення педагогічних працівників у структурі Українського відкритого університету післядипломної освіти. Визначено сенс таких дефініцій проблеми, як індивідуальне навчання, індивідуалізація навчання, індивідуальний підхід. Обґрунтовано необхідність створення інституту штатних тьюторів і їхня роль в організації освітнього процесу. Зроблено висновок, що індивідуалізація освітнього процесу є необхідною умовою переходу системи ППО до інноваційного стану відповідно до концепцій відкритої освіти.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII // Верховна Рада України. — Київ : Паливода А. В., 2014. — 44 с.
Антощук С. В. Основи організації дистанційного навчання в післядипломній педагогічній освіті : наук. посіб. / С. В. Антощук, В. О. Гравіт. — Суми : НІКО, 2015. — 180 с.
Володько В. М. Індивідуалізація та диференціація навчання і виховання : гуманітарні науки / В. М. Володько. — 2001. — № 1. — С. 54–65.
Годованюк Т. Л. Термінологічний аспект проблеми індивідуалізації навчання історії математики / Т. Л. Годованюк // Вісник Черкаського університету : зб. наук. пр. — Черкаси, 2006. — Вип. 85. — 163 с.
Гравіт В. О. Ремонтуємо наявну або будуємо принципово нову систему післядипломної педагогічної освіти / В. О. Гравіт, С. В. Антощук // Післядипломна освіта в Україні. — 2016. — № 1. — С. 46–50.
Дмитренко Г. А. Післядипломна освіта як реалізатор людиноцентричної модернізації національної системи освіти / Г. А. Дмитренко // Післядипломна освіта в Україні. — 2015. — № 2. — С. 3–9.
Карпенко О. Ðœ. Ð’Ñ‹Ñшее образование в Ñтранах мира / О. Ðœ. Карпенко, Ðœ. Д. БершадÑкаÑ. — Ðœ. : Ð?зд-во СГУ, 2009. — 244 Ñ.
Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості / Г. С. Костюк ; за ред. Л. М. Проколієнко. — Київ, 1989. — 608 с.
Машбиц Е. Ð?. Диалог в обучающей ÑиÑтеме / Е. Ð?. Машбиц, Ð’. Ð. ÐндриевÑкаÑ, Е. Ю. КомиÑарова ; под. общ. ред. Ð. Ð. Ð¡Ñ‚Ð¾Ð³Ð½Ð¸Ñ [и др.]. — Київ : Ð’Ñ‹ÑÑˆÐ°Ñ ÑˆÐº., 1989. — 183 Ñ.
Науково-методичні основи модернізації освітньої діяльності вищих навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти на засадах сучасних технологій : зб. наук. пр. / НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». — Київ, 2014. — 276 с.
Олійник В. В. Відкрита післядипломна педагогічна освіта і дистанційне навчання в запитаннях і відповідях : наук.-метод. посіб. / В. В. Олійник ; НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». — Київ : А.С.К., 2013. — 312 с.
Олійник В. В. Освітня діяльність вищих навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти: довідник / В. В. Олійник, В. О. Гравіт, Л. Л. Ляхоцька ; НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». — Донецьк : Донбас, 2012. — 151 с.
Олійник В. В. Чи потрібен післядипломній педагогічній освіті Відкритий університет європейського типу? / В. В. Олійник, В. О. Гравіт // Післядипломна освіта в Україні. — 2015. — № 1(36). — С. 3–7.
Олійник В. В. Відкрита післядипломна педагогічна освіта: стан та перспективи розвитку / В. В. Олійник // Післядипломна освіта в Україні. — 2017. — № 1. — С. 3–11.
Положення про куратора-тьютора навчальної групи слухачів курсів підвищення кваліфікації за очно-дистанційною формою навчання : нормативно-правові документи для керівників структурних підрозділів Університету менеджменту освіти ; НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». — Київ : Вид-во ДВНЗ «УМО», 2010. — Зб. 3. — С. 86–92.
Пуцов В. І. Вчити дорослих по-дорослому / В. І. Пуцов // Післядипломна освіта в Україні. — 2011. — № 2. — С. 49–51.
Самостійна робота слухачів у процесі підвищення кваліфікації: наук.-метод. матеріали / В. В. Олійник, В. О. Гравіт, Л. Л. Ляхоцька. — Київ : НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», 2010. — 44 с.
Селевко Ð’. Г. ÐÐ½Ñ†Ð¸ÐºÐ»Ð¾Ð¿ÐµÐ´Ð¸Ñ Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ñ‚ÐµÐ»ÑŒÐ½Ñ‹Ñ… технологий: в 2-Ñ… Ñ‚. / Ð’. Г. Селевко. — Ðœ. : ÐÐ?Ð? школьных технологий, 2006. — Т. 1. — 816 Ñ.
Скрипник М. І. Технологія індивідуалізації навчання в післядипломній освіті педагогів / М. І. Скрипник // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр ; ред. кол. Л. І. Даниленко (гол. ред.) [та ін.]. — Київ : Логос, 2001. — Вип. 4. — С. 85–90.
Хасіневич С. Ю. Модернізація післядипломної педагогічної освіти як умова її розвитку / С. Ю. Хасіневич, Т. І. Сябрук // Науково-методичні основи модернізації освітньої діяльності вищих навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти на засадах сучасних технологій : зб. наук. пр. / НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». — Київ, 2014. — 276 с. — С. 7–24.
Цегольник П. А. Концепция опережающего развития образования : монографія / П. А. Цегольник. — Хмельницкий : ХНУ, 2009. — 309 с.
ЯкиманÑÐºÐ°Ñ Ð?. С. Ð¢ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾Ñтно-ориентированного Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ / Ð?. С. ЯкиманÑкаÑ. — Ðœ. : СентÑбрь. — 2000. — 171 Ñ.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.