Тенденції розвитку та вдосконалення відкритої освіти в країнах Європи наприкінці ХХ – початку ХХІ століття
Анотація
У статті розкрито особливості соціально-економічних передумов розвитку відкритої освіти в країнах Європи наприкінці ХХ – початку ХХІ століття на прикладі найбільших європейських закладів освіти, що надають освітні послуги дистанційно. Подано визначення ключового поняття «відкрита освіта» та обґрунтовано його сутнісні характеристики. Проаналізовано діяльність провідних європейських закладів відкритої освіти, зокрема Відкритого університету Великобританії, Національного центру дистанційного навчання CNED у Франції, Хагенського дистанційного університету та Віртуального університету прикладних наук у Німеччині, Національного університету дистанційної освіти в Іспанії, Відкритого університету Нідерландів та Європейської асоціації університетів дистанційного навчання. Наведено статистичні дані щодо чисельності студентів, кількості структурних підрозділів закладів освіти та надання ними освітніх послуг, а також джерел фінансування діяльності закладів освіти в країнах Європи. Такий підхід дозволив виокремити тенденції розвитку та вдосконалення відкритої освіти, провідними з яких є поступальне впровадження елементів відкритої освіти в освітній процес найбільш популярних університетів країн Європи; поєднання традиційного і дистанційного навчання та активізації зусиль в напряму розширення експорту щодо надання освітніх послуг дистанційно; впровадження конструктивних ідей щодо удосконалення процесу розвитку відкритих університетів. Висвітлено специфіку і основні підходи до організації освітнього процесу. За результатами проведеного дослідження було доведено, що у процесі інтеграції відкрита освіта набула значного розвитку, демократизації та вплинула на інформатизацію суспільства. Головними характеристиками відкритої освіти є доступність, гнучкість, креативність, якість, випереджувальний характер, паралельність, інтернаціональність та координованість.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
В. Ю. Биков, Ю. О. Жук, Н. Т. Задорожна, Т. В. Кузнецова, та О. В. Овчарук, «Інформаційний освітній портал "Діти України"», у Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору, В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука, Ред. Київ, Україна: Атака, 2004.
Открытое и дистанционное обучение: тенденция, политика и стратегия, Майкла Г. Мура, Алана Тейта, Алексея Семенова, Ред. [Электронный ресурс]. Москва, Россия: ЮНЕСКО/М., ин-т новых технологий, 2004, 139 с. Доступно: https://is.gd/WlkfQM Дата звернення: Черв. 03, 2022.
Ю. А. Голионова, «Предпосылки возникновения дистанционного обучения в мировом образовательном пространстве», Знание, понимание, умение, № 2, с. 20–24, 2009.
Д. Лекур, «Франція: національний центр дистанційної освіти», Перспективи. Питання освіти, № 2, с. 76–86, 1989.
А. В. Меликян, «Основные характеристики международных сетей университетов», Вопросы образования, № 3, с. 100–117, 2014.
Ðациональный УниверÑитет диÑтанционного Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð?Ñпании: клаÑÑика и ÑовременноÑÑ‚ÑŒ, Бакалавр. МагиÑÑ‚Ñ€. [Ðлектронный реÑурÑ]. ДоÑтупно: https://is.gd/oeExs7 Дата зверненнÑ: Черв. 03, 2022.
Ð?. Ð. Тавгень, ДиÑтанционное обучение: опыт, проблемы, перÑпективы, Ю. Ð’. ПознÑка, Ред. МинÑк, БеларуÑÑŒ: БГУ, 2003.
Department for Education. [Online]. Available: www.dfes.gov.uk Retrieved: June 03, 2022.
Encyclopaedia Britannica 2012. Ultimate Edition. [Online]. Available: https://is.gd/oeExs7 Retrieved: June 03, 2022.
Internet World Stats. The Internet Coaching Library. [Online]. Available: https://is.gd/bVOzfr Retrieved: June 03, 2022.
Open and distance learning. Trends, policy and strategy considerations. UNESCO, 2002. [Online]. Available: https://is.gd/uzGtTa Retrieved: June 03, 2022.
The open university. [Online]. Available: https://www.open.ac.uk/ Retrieved: June 03, 2022.
Virtual campuses. [Online]. Available: https://is.gd/6MrdKL Retrieved: June 03, 2022.
Virtuelle-Fachhochschule. [Online]. Available: https://is.gd/BNdZE3 Retrieved: June, 03, 2022.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.