Організаційно-педагогічні умови формування проєктної компетентності у студентів педагогічних коледжів
Анотація
Статтю присвячено виявленню організаційно-педагогічних умов формування проєктної компетентності у студентів педагогічних коледжів. Визначено та проаналізовано поняття «умова», «педагогічна умова», встановлено зв'язок освітньої діяльності та шляхів формування проектної компетентності майбутніх вчителів початкової школи у педагогічному коледжі. Обґрунтовано, що ефективність формування проєктної компетентності студентів педагогічних коледжів залежить від урахування організаційних та педагогічних умов. Охарактеризовано такі організаційно-педагогічні умови: освітнє середовище педагогічного коледжу, створення мобільного робочого місця для майбутнього педагога, функціонування педагогічної лабораторії та її постійне осучаснення, забезпечення педагогічного коледжу висококваліфіко-ваними педагогічними кадрами, практико орієнтована спрямованість підготовки студентів, організація у студентів позитивної мотивації до оволодіння майбутньою професією, оновлення змісту навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін на засадах діяльнісного та компетентнісного підходів. З’ясовано вплив модернізації системи викладання і створення інноваційного освітнього середовища на особистість студента та його подальше професійне зростання. Встановлено, що викладачі педагогічних коледжів у переважній більшості мають достатній рівень розуміння змісту освіти, водночас не вміють організувати освітній процес з урахуванням практико орієнтованих технологій навчання. Встановлено, що форми та методи викладання у педагогічному коледжі мають певні проблеми та потребують осучаснення. Доведено, що сучасний педагогічний коледж потребує зміни ролі викладача під час освітнього процесу, зміни взаємодії під час аудиторної та самостійної роботи зі студентом, впровадження нових технологій викладацької діяльності, що у сукупності, призведе до активного та свідомого формування проєктної компетентності у студентів в умовах коледжу.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
В. Бусел, Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ, Україна: Ірпінь, 2005.
І. С. Гонтаренко, «Формування проектної компетентності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін засобами інтернет-ресурсів», дис. канд. наук. Харків, 2016.
Л. Ð?льичев, ФилоÑофÑкий ÑнциклопедичеÑкий Ñловарь. МоÑква, РоÑÑиÑ, 1983.
В. Г. Кремень, «Система освіти в Україні: сучасні тенденції і перспективи», Професійна освіта: педагогіка і психологія: Польсько-український, Українсько-польський щорічник, № 2, с. 16–17, 2000.
О. В. Купенко, «Обґрунтування концепції формування проектної компетентності майбутніх бакалаврів соціальної роботи», Інноваційна педагогіка, № 26, с. 124–129, 2020.
Л. М. Макар, «Сутність освітнього середовища в педагогічному процесі», Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, Вип. 30(83), с. 229–236, 2013.
В. Рибалка, «Психопедагогіка проєктної діяльності осередку територіальної громади в умовах децентралізації», Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, № 20(2), с. 125–133, 2021. https://doi.org/10.35387/od.2(20).2021.125-133
Стандарт фахової передвищої освіти України: освітньо-професійний ступінь. Фаховий молодший бакалавр, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність 013 Початкова освіта. Київ: МОН України, 2021, 18 с.
N. Nychkalo, N. Muranova, O. Voliarska, N. Paziura, «Prognostic aspect of educational communications in digital society», Information Technologies and Learning Tools, Vol. 80, No 6, р. 113–126, 2020. DOI:10.33407/itlt.v80i6.4063
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.