Особливості підготовки учителів інформатики у Волинському національному університеті імені Лесі Українки в умовах створення і розвитку нової української школи
Анотація
У статті обґрунтовано зміни в освітньо-професійній програмі «Середня освіта: інформатика» у Волинському національному університеті імені Лесі Українки згідно з вимогами реального часу та Концепції Нової української школи (НУШ). Зроблено аналіз літературних джерел щодо досліджуваної проблеми, який показав, що проблема підготовки учителів інформатики в умовах НУШ недостатньо досліджена. Ключовим моментом при внесенні змін до освітньої програми було врахування десяти ключових компетентностей Нової української школи, рекомендацій стейкхолдерів та випускників та здобувачів даної освітньо-професійної програми. Обґрунтовано відповідність змісту освітньо-професійної програми предметній області спеціальності 014 Середня освіта за предметною спеціалізацією 014.09 Інформатика. Відповідно до рекомендацій проєктної групи здійснено підбір компонентів освітньої програми «Середня освіта: інформатика» згідно з правовою базою України та вимог відповідних міжнародних стандартів і практик щодо здійснення професійної діяльності, який сприятиме формуванню практичних умінь та навичок здобувачів освіти. Під час розроблення освітньої програми «Середня освіта: інформатика» здобувачам вищої освіти забезпечена можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії та здійснення їх практичної підготовки, яка дозволяє здобути компетентності, необхідні для подальшої професійної діяльності. Показано особливість освітньої програми, яка полягає у наступності кваліфікаційної підготовки учителів інформатики старшої та профільної школи з урахуванням переходу до Нової української школи, змісту Державного стандарту середньої освіти, цілей освітньої програми, що відповідають місії та стратегії Волинського національного університету імені Лесі Українки. При адаптації освітньо-професійної програми (ОПП) «Середня освіта: інформатика» до концепції НУШ, групою забезпечення було опрацьовано матеріали, які обґрунтовують зміни за новою концепцією, пояснюють мету нової школи та обґрунтовують формулу нової школи.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Нова українська школа; Н. М. Бібік, Ред. Київ, Україна: ТОВ Плеяди, 2017, 206 с.
О. В. Лебідь, «Ролі керівника як ключова ланка у формуванні ефективного функціонування нової української школи», на VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів і науковців Сучасна вища освіта: проблеми та перспективи. Дніпро, 2019, с. 134–136.
Верховна Рада України. (2016, Квіт. 4). Проєкт Закону України № 3491-д «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://shortest.link/3grd
Рада Європи. (2012–2017). Компетентності для культури демократії. [Електронний ресурс]. Доступно: https://shortest.link/3740
Кабінет Міністрів України. (2016, Груд. 14). Розпорядження № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року». [Електронний ресурс]. Доступно: https://shortest.link/3741
Міністерство освіти і науки України. (2018, Січ. 15). Наказ № 36, «Про затвердження типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://shortest.link/3744
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.