Маркетинг у розвитку міст України у контексті воєнного періоду

Арутюн Папоян

Анотація


У статті проаналізовано основні аспекти застосування маркетингу у соціально-економічному розвитку міст. Акцентовано увагу на виявлених недоліках у досліджуваній сфері в контексті воєнного періоду. Розглянуто інформацію щодо інвестиційної спроможності міст в умовах воєнного стану в Україні. Розкрито значення органів місцевого самоврядування (об’єднаних територіальних громад) у формуванні стратегії розвитку міста, спрямованої на ефективне використання активів, якими володіє місто та зміцнення потенціалу міста в умовах воєнного стану, акцентується увага на діяльності обласних та районних військових державних адміністрацій, які поряд з забезпеченням оборони міста та опікою за задоволенням повсякденних потреб мешканців у товарах та послугах повсякденного вжитку, мають орієнтуватися на міжнародні тенденції та приваблювати партнерів до інвестиційної спроможності міста. Проаналізовано досвід взаємодії українських та міст провідних європейських країн під час повномасштабної війни в Україні із застосування маркетингових інструментів у розвитку міст. Дійшли до висновку, що в сучасних реаліях саме використання маркетингових технологій є дієвим інструментом розвитку, залучення міжнародної та гуманітарної допомоги, задоволення соціальних інтересів мешканців міст

Ключові слова


маркетинг; цільова група; місто; інвестори; розвиток; органи місцевої влади; військова державна адміністрація; об’єднана територіальна громада; воєнний стан; війна; партнерство; заходи; міста «побратими»

Повний текст:

PDF

Посилання


Т. М. Безверхнюк, Н. О. Котова, С. А. Попов, Управління проектами в публічній сфері. Одеса, Україна, 2011.

Н. В. Боровских, «Сутність і концепція територіального маркетингу», Молодий вчений, № 13, с. 380–383, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: https://moluch.ru/archive/117/32098/ Дата звернення: Серп. 21, 2023.

M. Burgi, Local government and metropolitan regions in Federal systems. Ithaca : McGilll-Queen’s Universuty Press Montreal & Kingstone, 2009.

В. Вакуленко, «Міський маркетинг як інструмент стратегічного планування економічного розвитку міста», Управління сучасним містом, № 4/6(6), с. 92–95, 2002.

О. Вендина, «Невидимые сдвиги в развитии городов», Население и общество, № 407/408, 2010. [Электронный ресурс]. Доступно: hhttp://www.demoscope.ru/weekly/2010/0407/analit01.php Дата звернення: Серп. 21, 2023.

З. В. Герасимчук, «Особливості маркетингового управління містом», Збірник наукових праць Луцького державного технічного університету, вип. 5(18), ч. 1, 2003.

Н. Ю. Глинський, «Застосування маркетингової концепції в управлінні розвитком міста», Вісник національного університету «Львівська політехніка». Серія Логістика, № 594, с. 33–41, 2007.

T. Dubovyk, I. Buchatska, A. Zerkal, V. Lebedchenko, «Digital Marketing in the Condition of Wartime Posture in Ukraine», International Journal of Computer Science and Network Security, vol. 22, № 7, р. 206–212, 2022. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.7.25

Звіт про сприйняття України у світі. [Електронний ресурс]. Доступно: https://brandukraine.org.ua/uk/analytics/zvit-pro-sprijnyattya-ukrayini-u-sviti-2022/ Дата звернення: Серп. 21, 2023.

Верховна Рада України. (1999, Груд. 24). Постанова № 1359-XIY «Про Концепцію сталого розвитку населених пунктів». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1359-14#Text

M. Korneyev, I. Berezhniuk, V. Dzhyndzhoian, T. Kubakh, K. Horb, «Business marketing activities in Ukraine during wartime», Innovative Marketing, vol. 18(3), р. 48–58, 2022. https://doi.org/10.21511/im.18(3).2022.05

О. Лук’янченко, «Основні напрями й переваги стратегії розвитку європейського міста (на прикладі м. Донецька)», Схід, № 1(108), с. 5–7, 2011. [Електронний ресурс]. Доступно: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/21380/02-Lukjanchenko.pdf?sequence=1 Дата звернення: Серп. 21, 2023.

Муніципальний менеджмент; Ю. Шарова, Ред. Дніпропетровськ, Україна : ДРІДУ НАДУ, 2009.

Управління сучасним містом / О. В. Берданова, О. В. Бойко-Бойчук, В. М. Вакуленко та ін.; В. М. Вакуленка, М. К. Орлатого, Ред. Київ, Україна : НАДУ, 2008.

М. А. Окландер, «Макромаркетинг: маркетинг в секторі загального державного управління», Маркетинг в Україні, № 6, с. 31–37, 2003.

T. Shyra, O. Shtyrov, I. Korchynskyy, A. Zerkal, H. Skoryk, «Providing the corporate security strategy in the management system of the enterprise», Business: Theory and Practice, № 21(2), р. 737–745, 2020. https://doi.org/10.3846/btp.2020.12975

Розвиток маркетингу в умовах глобалізації: сучасні тенденції та перспективи; Р. В. Федоровича, Ред. Тернопіль, Україна : ТНТУ ім. І. Пулюя, 2015.

Віталій Кличко: Київ та Гамбург підписали угоду про стратегічне партнерство та домовилися про підтримку в кризові часи. [Електронний ресурс]. Доступно: https://kyivcity.gov.ua/news/vitaliy_klichko_kiv_ta_gamburg_pidpisali_ugodu_pro_strategichne_partnerstvo_ta_domovilisya_pro_pidtrimku_v_krizovi_chasi/ Дата звернення: Серп. 21, 2023.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.