Особистісний потенціал як чинник професіоналізму педагогічних працівників
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
І. Д. Бех, Виховання особистості: у 2 кн., у Кн. 1: Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. Київ, Україна : Либідь, 2003.
Н. М. Бібік, Нова українська школа. Київ, Україна : Літера ЛТД, 2018.
Т. І. Гера, «Активізація творчих ресурсів педагога у процесі його професіоналізації», Психологія і суспільство, № 2(48), с. 112–123, 2012.
Н. В. Гузій, Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти. Київ, Україна : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004.
А. Б. Коваленко, Н. В. Родіна, «Особистісний потенціал в опануванні важких життєвих ситуацій: проактивна взаємодія із середовищем», Вісник Одеського національного університету, т. 14, № 17, с. 54–65, 2009.
Ю. І. Колісник-Гуменюк, Формування професійно-етичної культури майбутніх фахівців у процесі гуманітарної підготовки в медичних коледжах. Львів, Україна : «Край», 2013.
Д. А. Леонтьев, Личностный потенциал: структура и діагностика. Москва, Россия : Смысл, 2011.
С. Д. Максименко, Генеза здійснення особистості. Київ, Україна : Вид-во ТОВ «КММ», 2006.
А. К. Маркова, Психология профессионализма. Москва, Россия : Педагогика, 1996.
Л. А. Мартинець, «Методологічні підходи та принципи управління професійним розвитком учителів», Педагогічна освіта: теорія і практика. Серія: Психологія. Педагогіка, № 26, с. 77–82, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2016_26_15 Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
С. І. Мірошник, «Професійний розвиток педагога: сучасні підходи», Народна освіта, вип. 2(29), с. 13–18, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4133 Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
А. Москальова, О. Василига, «Особистісний потенціал як основа професійної діяльності медичних працівників», Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, № 1(10), с. 72–75, 2019.
А. С. Москальова, «Психологічні особливості особистісного потенціалу подолання професійних криз керівниками загальноосвітніх навчальних закладів», Вісник післядипломної освіти. Серія «Соціальні та поведінкові науки», вип. 2(31), с. 61–75, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/gr6zKQ Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
І. В. Мурашко, «Розкриття поняття «особистісний потенціал» та його психологічної структури», Актуальні проблеми психології. Психологічна теорія і технологія навчання, т. 8, вип. 7, с. 196–205, 2010.
В. В. Ягупов, «Професійний розвиток особистості фахівця: поняття, зміст та особливості», Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота, т. 175, с. 22–28, 2015. [Електронний ресурс]. Доступно: https://core.ac.uk/download/pdf/77241549.pdf Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
«Професіоналізм педагога: теоретичний і методичний аспекти», Збірник наукових праць, № 19, 2023. [Електронний ресурс]. Доступно: http://profped.ddpu.edu.ua/ Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
Психологія особистості: словник-довідник; П. П. Горностая, Т. М. Титаренко, Ред. Київ, Україна : Рута, 2001.
Л. Пуховська, «Теоретичні засади професійного розвитку педагогів: рух до концептуальної карти», Порівняльна професійна педагогіка, № 1, с. 97–106, 2011. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/JsyIM7 Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
З. Ф. Сіверс, «Феномен творчості як базова складова акмеологічного розвитку особистості», Освіта і управління, т. 11, № 1, с. 47–55, 2008.
C. В. Ситнік, «Особистісний потенціал як умова професійної взаємодії», Вісник Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Психологія, т. 17, вип.8 (20), с. 168–174, 2012.
Життєві домагання особистості; Т. М. Титаренко, Ред. Київ, Україна : Педагогічна думка, 2007, 456 с. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/h3DVUv Дата звернення: Жовт. 16, 2023.
Управління професійним розвитком учителів. Вінниця, Україна : ДонНУ, 2016.
Т. Д. Федірчик, Розвиток педагогічного професіоналізму молодого викладача вищої школи (теоретико-методичний аспект). Чернівці, Україна : Чернівецький нац. ун-т, 2015.
M. Akiba, G. Liang, «Effects of teacher professional learning activities on student achievement growth», Journal of Educational Research, № 109(1), р. 99–110, 2016.
J. Anitha, R. Krishnaveni, «Professional characteristics of an educator: A survey of literature», Journal of Management and Development, vol. 25(1), р. 1–22, 2013. [Оnline]. Available: https://www.researchgate.net/publication/334704697_Professional_characteristics_of_an_educator_A_survey_of_literature Application date: October 16, 2023.
Day, W. Christopher, Simpson Alyson, Li Qiong, Bi Yan, He Faye, «Teacher Professionalism: Chinese Teachers' Perspectives», Journal of Professional Capital and Community, vol. 8, № 2, р. 65–89, 2023.
Ilgan Abdurrahman, Aktan Osman, Sevinç Ömer, «Seyfettin Professional and Personal Characteristics of Excellent Teachers», International Journal of Curriculum and Instruction, vol. 14, № 1, р. 947–971, 2022.
S. Maddi, «Hardiness: An operationalization of existential courage», Journal of Humanistic Psychology, № 44(3), р. 279–298, 2004.
C. D. Ryff, «Psychological well being in adult life», Current Directions in Psycho logical Science, № 4, р. 99–104, 1995.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.