Аналіз методик визначення рівня конкурентоспроможності продукції підприємства

Юлія Бондар, Ніна Легінькова, Ірина Фабрика

Анотація


У статті розглянуто основний зміст поняття «конкурентоспроможність товару» та визначено, що це є сукупність якісних та вартісних характеристик товару, що забезпечує задоволення конкретної потреби покупця. Конкурентоспроможним є той товар, комплекс споживчих та вартісних характеристик якого визначає його успіх на ринку, тобто здатність даного товару бути виміняним на гроші в умовах широкої пропозиції до обміну інших конкуруючих товарів-субститутів. Встановлено, що оцінка конкурентоспроможності підприємств є складним багатофакторним завданням, яке зводиться до виявлення числових показників конкурентоспроможності та їх інтеграції. Тому більшість методів оцінки конкурентоспроможності підприємств заснована на застосуванні різних коефіцієнтів для аналізу виробничої діяльності, фінансового положення, ефективності інвестицій тощо. Проведений аналіз декількох методик щодо визначення конкурентоспроможності продукції підприємства. Отже, при оцінці конкурентоспроможності враховуються не тільки сукупність показників, що відносяться в основному до сфери виробництва та експлуатації товару, але і інші критерії (комплекс умов його реалізації, можливості поставок, сервісного обслуговування, утилізації та ін.), що є важливішими для споживачів конкретного ринку. Сформовано основні етапи застосування методики оцінки міжнародної конкурентоспроможності нової продукції підприємств, продукція яких запланована на експорт. Так, конкурентоспроможність нової продукції варто вимірювати кількісно, що дозволить управляти її рівнем. Для цього потрібна інформація, що характеризує корисний ефект даної продукції та товарів-конкурентів за нормативний термін їхньої служби та сукупні витрати протягом життєвого циклу об'єктів. Охарактеризовано корисний ефект від товару, що показує віддачу продукції, за допомогою інтегрального показника, що обчислюється на основі окремих об’єктивних показників якості продукції, які задовольняють конкретну потребу

Ключові слова


конкуренція; конкурентоспроможність продукції; економічні параметри; організаційні параметри; експлуатаційні витрати; якість продажу.

Повний текст:

PDF

Посилання


Ю. А. Бондар, К. А. Єрошкін, «Теоретичні аспекти управління фінансовою діяльністю підприємства», Причорноморські наукові студії, вип. 55, с. 83–87, 2020.

А. А. Воронов, «До оцінки рівня конкурентоспроможності машинобудівних підприємств», Машинобудівельник, № 12, с. 27–29, 2000.

Й. С. Завадський, Т. В. Осовська, О. О. Юшкевич, Економічний словник. Київ Україна: Кондар, 2006.

В. П. Карпюк, «Управління конкурентоспроможністю продукції», Вісник Житомирського держ. технологіч. ун-ту. Серія: економічні науки, № 4(50), с. 209– 2012, 2009.

А. А. Кутін, Н. Н. Ползунова, «Модель взаємозв’язку конкурентоспроможності верстатобудівної продукції та методів управління підприємством», Вісник машинобудування, № 2, с. 41–44, 2001.

Ð?. Ðœ. Лифиц, Формирование и оценка конкурентоÑпоÑобноÑти товаров и уÑлуг. МоÑква, РоÑÑиÑ: Юрайт-Ð?здат. 2004. ISBN: 5-94879-146-7

М. Портер, Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / пер. з англ. А. Олійник, Р. Скіпальський. Київ, Україна: Основи, 1997.

А. Плясунков, В. Криволапова, «Аналіз методів оцінки конкурентоспроможності підприємства» на Міжнар. наук.-практ. конф., 6–10 квіт, 2010, Матеріали, обладнання та ресурсозберігаючі технології в машинобудуванні. 2010, вип. 25, с. 130–135.

Управління конкурентоспроможністю підприємства / С. М. Клименко, Т. В. Омельяненко, Д. О. Барабась, О. С. Дуброва, А. В. Вакуленко. Київ, Україна: КНЕУ, 2008.

Х. А. Фасхієв, «Аналіз методів оцінки конкурентоспроможності автомобілів», Машинобудівник, № 5, с. 17–25, 2001.

Фінансово-економічний словник: словник-довідник / О. С. Юнін, О. О. Круглова, М. О. Савєльєва та ін. Дніпро, Україна: Видав. Біла К., 2018.

Р. А. Фатхутдинов, Глобальная конкурентоспособность: инструменты системного развития. Москва, Россия: Стандарты и качество, 2009.

В. Цхведіані, «Машинобудування України: стан та перспективи», Фондовий ринок, № 4, с. 18–19, 2000.

З. Є. Шершньова, Стратегічне управління. – 2-ге вид., перероб. і доп. Київ, Україна: КНЕУ, 2004.

O. M. Hutsaliuk, Iu. А. Bondar, N. V. Havrylova, Ye. V. Kovalenko-Marchenkova, «Determination of directions of improvement the organizational and economic mechanism of diversification of used resources and management of products management», Collection of scientific works «Economic innovations», vol. 23, іs. 1(78), рр. 75–84, 2021.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.