Трансдисциплінарний підхід у психологічних дослідженнях реформи освіти як складного явища
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Г. М. Бевз, «Реформа освіти та освітня політика: психологічні аспекти міждисциплінарних знань», Наукові студії із соціальної та політичної психології, № 46(49), 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/6p5pa3 Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Г. М. Бевз, С. Л. Кравчук, Нова українська школа: соціально-психологічні технології підтримки. Кропивницький, Україна, 2021.
О. З. Глушко, «Базові терміни з проблеми трансформацій в освіті: погляди вітчизняних вчених», Вісник Київського нац. ун-ту імені Тараса Шевченка, № 2(14), с. 10–13, 2016.
Е. Гребенщикова, Л. Киященко, «Трансдисциплинарные основания инноваций в образовании», Філософія освіти, № 1(12), с. 210–222, 2013.
Є. Л. Гринь, «Концепція управління організаційними змінами підприємства», Ефективна економіка, № 10, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/cmG2Uw Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Г. Ð?нковец, TpoйнaÑ cпиpaль. Унивepcитеты – пpeдпpиÑÑ‚Ð¸Ñ â€“ rocyдapcтвo. Ð?ннoвaции в дeйcтвии, A. Ф. Vbapoba, Ред. ТомÑк, РоÑÑиÑ: Ð?зд-вo TomÑк. roc. yн-Ñ‚a cиctem yпp. и paдиoÑлeÑ‚poники, 2010.
О. Ковальчук, «Від реформування до реструктуризації школи: досвід країн західної Європи», Порівняльно-педагогічні студії, № 2(12), 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/WRDdrS Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
М. О. Козлова, «Міждисциплінарні та трансдисциплінарні зв’язки бухгалтерського обліку», Вісник ЖДТУ. Економіка, управління та адміністрування, № 4(62), 2012. https://doi.org/10.26642/jen-2012-4(62)-111-116
О. Кушнір, «Теоретичні аспекти дослідження природи та сутності трансдисциплінарності в сучасній філософії науки», Релігія та соціум, № 3/4, с. 159–165, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/7cmcvw Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
А. Є. Лебідь, «Трансдисциплінарні дослідження і проблема істинності наукового знання», Філософія науки: традиції та інновації, № 1(2), с. 237–245, 2010.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи / Л. М. Гриневич та ін. Київ, Україна: М-во освіти і науки України, 2016.
О. Овєчкіна, «Структуризація підходів до дослідження складних соціальних систем (дискусійний аспект)», Економічна теорія та історія економічної думки, № 11(221), 2019. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/7cWsTI Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Є. В. Паламарчук, «Витоки та специфіка трансдис-циплінарності як як "неометоду" остнекласики», Totallogy-XXI. Постнекласичні дослідження, No 29, с. 5–16, 2013.
Ð?. Пригожин, Ð?. СтенгерÑ, ПорÑдок из хаоÑа: новый диалог человека Ñ Ð¿Ñ€Ð¸Ñ€Ð¾Ð´Ð¾Ð¹. МоÑква, РоÑÑиÑ: ПрогреÑÑ, 1986.
Кабінет Міністрів України. (2016, Груд. 14). Розпорядження № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року». [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/Owd1FU
М. Л. Ростока, «Трансдисциплінарний підхід у системі освіти України, (аналітичний огляд)», Довідковий бюлетень Аналітичний вісник у сфері освіти і науки, вип. XII, ч. 1, с. 30–48, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/F5GkHa Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
О. Є. Стрижак, «Трансдисципілнарність екологічних досліджень», Екологічні науки, № 7, 2015.
О. В. Титар, «Роль трансдисцилінарного діалогу у сучасному інформаційному суспільстві», Вісник Харківського нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна, № 62, 2020.
Трансформаційні процеси у шкільній освіті країн Європейського Союзу та США / А. П. Джурило, О. З. Глушко, О. І. Локшина та ін., О. І. Локшина, Ред. Київ, Україна: ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/c8D1yG Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Я. М. Чайка, «Трансдисциплінарність як умова розв'язання складних комплексних проблем (філософсько-методологічний аспект)», автореф. дис. канд. наук; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2011.
ARISE 2 (Advancing Research in Science and Engineering). American academy of Arts and Sciences, 2013. [Online]. Available: https://is.gd/Jj1hyQ Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Jantsch Erich. Towards interdisciplinarity and transdisciplinarity in education and innovation, іn Centre for Educational Research and Innovation. Interdisciplinarity; problems of teaching and research in universities. Paris, OECD, 1972.
H. Etzkowiitz, L. Leydesdorff, «The Dynamics of Innovation: from National Systems and «Mode 2» to a Triple Helix of university-industry-government relations», Research Policy, vol. 29, рр. 109–123, 2000.
R. Frodeman, J. T. Klein, C. Mitcham, The oxford handbook of interdisciplinarity. Oxford, 2010.
M. Gibbons, C. Limoges, H. Nowotny et al. The new production of knowledge. The Dynamics of Science and Research in Contemporary Societies. London. 1994. Rеprinted, 2002. [Online]. Available: https://is.gd/MkbcJ1 Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
А. Judge, «Transdisplinarity-3 as the Emergence of Patterned Experience Transcending duality as the conceptual equivalent of learning to walk (Part I–II)», in Jose Manuel Ferreira (Ed.) Proceedings of the First World Congress of Transdisciplinarity. Lisbon: Hugin Editores, 1998. [Online]. Available: https://is.gd/TbMHu2 Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
M. Karaivanova, «Transdisciplinary modeling as a correctional and developmental strategy in the conditions of inclusion», Disabled Student. Sketches and Theses, № 21(14). 2021. https://doi.org/10.34739/sn.2021.21.05
Manfred A. Max-Neef, «Foundations of transdisciplinarity», Ecological Economics, № 53, с. 5-16, 2005.
E. Morin, Seven Complex Lessons in Education for the Future (Published in November 1999 by the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization). [Online]. Available: http://surl.li/drlrs Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
E. Morin, Mes Demons. Paris, France: Stock, 1994.
B. Nicolescu, «Transdisciplinarity as Methodological Framework for Going beyond the Science and Religion Debate», Transdisciplinarity in Science and Religion, № 2, рр. 35–60, 2007. [Online]. Available: http://surl.li/drlrt Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
B. Nicolescu, «Toward Transdisciplinary Education and Learning», Science and Religion: Global Perspectives, June 4–8, p. 1–12, 2005.
Jean Piage, L'epistemologie des relations interdisciplinaires, CERI/OCDE Еd., in L'interdisciplinarite. Problemes d'Enseignement et de Recherche dans les Universites. Paris, 1972, р. 131–144.
Transdisciplinarity: Stimulating Synergies, Integrating Knowledge Division of Philosophy and Ethics. 1998. UNESCO. [Online]. Available: http://unesdoc.unesco.org/imag- Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Lichnerowicz André. Mathématique et transdisciplinarité, in Léo Apostel et al, 1972 [Online]. Available: http://surl.li/drlrv Дата звернення: Жовт. 10, 2022.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.