Психологічні та інституційні аспекти підготовки успішної людини: досвід Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля

Олена Козьменко, Володимир Ноженко, Олена Зеленко

Анотація


У статті розглядається проблема підготовки успішної людини в українському закладі вищої освіти. Усвідомлюючи важливість якісної вищої освіти у Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля (СНУ ім. В. Даля) заснували Центр розвитку успішності та громадської свідомості. Подано огляд роботи закладу в цілому та характеризуються напрями діяльності Центру. Особливістю СНУ ім. В. Даля є те, що він вже вдруге є переміщеним, і, не дивлячись на складні умови, продовжує своє функціонування як флагман вищої освіти Луганської області. Метою створення Центру є надання психолого-педагогічного супроводу здобувачам вищої освіти переміщеного ЗВО, проведення досліджень щодо виявлення труднощів навчання, надання допомоги в питаннях адаптації, організації процесу навчання, з особливою увагою на допомозі здобувачам, які вступають до СНУ ім. В. Даля за програмою освітнього центру «Донбас-Україна» з тимчасово – окупованих територій. У статті охарактеризовано складові положення про роботу Центру, визначено мету та актуальність його роботи. Перспективним напрямом роботи є створення єдиної науково-дослідної платформи для спільної роботи закладів вищої освіти Луганської області щодо розробки спільного розуміння успіху студентів. Прикладом практичної реалізації наукових наробок освітян стало проведення опитування здобувачів вищої освіти СНУ ім. В. Даля. В дослідженні брали участь 1191 респондент, які надали відповіді на актуальні питання щодо розуміння важливості вищої освіти, мотивів та проблем навчання. Метою опитування було отримання об’єктивної інформації щодо профілю студентів-першокурсників, організації вступної кампанії, доступності освітніх послуг в Університеті, виявлення проблем комунікації та ін. Отриманні результати стали підґрунтям для розробки моделі роботи Центру та стратегії Університету щодо підготовки успішної людини з урахуванням нових тенденцій модернізації вищої освіти

Ключові слова


успішність; здобувачі вищої освіти; Центр розвитку успішності та громадської свідомості; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля; результати анкетування; показники якості вищої освіти; психологічно-педагогічний супровід

Повний текст:

PDF

Посилання


Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2020–2031 роки. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/qgZjg2 Дата звернення: Лип. 28, 2022.

Г. П. Шевченко, «Духовна безпека: духовна культура і духовні цінності сучасної людини», Духовність особистості: методологія, теорія і практика, Вип. 3, с. 361–373, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/flALMJ Дата звернення: Лип. 28, 2022.

Г. Г. Філіпчук, «Культурологічна основа сучасної освіти», в Педагогічна і психологічна науки в Україні (до 15-річчя АПН України), Дидактика, методика, інформаційні технології. Київ: Педагогічна думка, 2007, Т. 2, 367 с., с. 37–45.

C. D. Ryff, «Well-being with soul: Science in pursuit of human potential», Perspectives on Psychological Science, 13 (2), p. 242–248, 2018.

V. Tinto & B. Pusser, Moving from theory to action: Building a model of institutional action for student success. Washington, DC: National Postsecondary Education Cooperative. Retrieved from, 2006. [Online]. Available: https://is.gd/VZ9h1b Assessed on: July, 18, 2022.

L. W. Perna & S. L. Thomas, A framework for reducing the college success gap and promoting success for all. Washington, DC: National Postsecondary Education Cooperativе, 2006.

D. Jenkins, H. Lahr, J. Fink, & E. Ganga, What We are Learning about Guided Pathways. Part 3: Timeline and Tips for Implementing Pathways Reforms. New York: Columbia University, Teachers College, Community College Research Center, 2018.

L. Couturier, Student Success Center Toolkit. The Kresge Foundation. 2014. [Online]. Available: https://is.gd/ZeRayG Assessed on: July, 18, 2022.

M. S. Roth, Beyond the university: Why liberal education matters. New Haven: Yale University Press, 2014.

Про університет. Офіційний сайт СНУ ім. В. Даля. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/qwt6Ow Дата звернення: Лип. 28, 2022.

О. Козьменко, «Досвід роботи центрів успіху студентів у США», Духовність особистості: методологія, теорія і практика, № 6(93), р. 139–147, 2019.

J. M. Braxton, Faculty professional choices in teaching that foster student success. Washington: National Postsecondary Education Cooperative, 2006.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.